Beste allemaal,
Ik heb een issue waarvan ik hoop dat iemand hier mij kan helpen...
Ik zit met mijn eigen pc op een ip: 192.168.10.x met een gateway 192.168.10.1
In het netwerk zit ook een systeem met ip: 192.168.11.x met een gateway 192.168.11.1
Beide routers zitten met een kabel in dezelfde switch.
Als ik mijn PC een ip geef in de 192.168.11.x kan ik het andere systeem ook gelijk pingen.
We zitten dus beide in hetzelfde segment....zo heet dat geloof ik...?
Ik krijg het alleen maar niet voor elkaar om een werken ROUTE ADD in mijn systeem te zetten...
Weet iemand voor mij de juiste command...? (ik hoed alleen maar naar die ene PC, niet naar de hele subnet)
En is het voldoende dit alleen op mijn PC te doen of moet er 'aan de andere kant' dan ook een route naar mijn pc gezet worden ?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
Alvast bedankt !!!!
Raymond
Ik heb een issue waarvan ik hoop dat iemand hier mij kan helpen...
Ik zit met mijn eigen pc op een ip: 192.168.10.x met een gateway 192.168.10.1
In het netwerk zit ook een systeem met ip: 192.168.11.x met een gateway 192.168.11.1
Beide routers zitten met een kabel in dezelfde switch.
Als ik mijn PC een ip geef in de 192.168.11.x kan ik het andere systeem ook gelijk pingen.
We zitten dus beide in hetzelfde segment....zo heet dat geloof ik...?
Ik krijg het alleen maar niet voor elkaar om een werken ROUTE ADD in mijn systeem te zetten...
Weet iemand voor mij de juiste command...? (ik hoed alleen maar naar die ene PC, niet naar de hele subnet)
En is het voldoende dit alleen op mijn PC te doen of moet er 'aan de andere kant' dan ook een route naar mijn pc gezet worden ?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
Alvast bedankt !!!!
Raymond