Aanschaf laptop met Parallele poort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langhe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-03 00:08
Ik heb de hele avond al lopen zoeken maar ik kom er niet uit.

Wat ik zoek is een laptop met Parallel (LTP printer) poort maar dan wel een iets snellere als ik nu heb.
Nu heb ik een HP NC6000 met intel pentium M 1.5 Ghz met 512 MB en 60 GB.

Ik zoek iets met Intel core 2 sata en DDR2 maar ik krijg er geen gevonden heeft er iemand een idee naar welke types ik kan zoeken...

De rede is dat ik een dure dongel heb die alleen op een parallele poort werkt :(
En van USB naar printer poort werkt niet!!!

Ik hoop dat iemand mij verderkan helpen, ik krijg het haast niet gevonden...

[ Voor 4% gewijzigd door Langhe op 08-11-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zou een IEEE 1284-USB-adapter werken? Dat zou de boel een stuk makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of een docking station met paralelle poort. Maar het gaat zeldzaam zijn, de paralelle poort zal je niet meer op standaard laptops vinden; misschien een custom-made?

Je oude laptop kan nog wel wat opgevoerd worden met extra geheugen. Upgrade naar 2 GB en je zal al een verschil zien. Maar kijk naar een laptop (zakelijk) met een docking station en paralelle poort, eventueel tweedehands.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:57
Ik zou toch even verder kijken naar de diverse usb2lpt adapters kijken, er zit nogal verschil in de verschillende uitvoeringen. Ken situaties waarbij goedkope prutsadapter niks bereikte en een iets duurdere (lees 3 keer zo duur) wel werkte, maar ook andersom.

Verder zou je nog kunnen kijken naar docking stations, maar of dat praktisch is ligt eraan wat die dongle doet en hoe jij die functie gebruikt. Let op ik bedoel dan echte docking stations en niet die usb poort replicators want die laatste functioneren op dezelfde manier als een losse usb2lpt adapter.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langhe
Deze werkt niet helaas: http://www.sweex.com/en/a.../notebook-stations/ds001/

Dus het moet echt een laptop zijn...

De latop wordt gebruikt om voertuigen uit te lezen ... dus een dock is niet handig!

[ Voor 24% gewijzigd door Langhe op 08-11-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:58
wellicht dat je het niet zoekt maar een Dell met advanced port replicator heeft een paralelle poort erop zitten

verder zijn er nog wel wat profi laptops met dit soort poorten, alleen is de vraag of dat binnen je budget past, 2-10K is geen uitzondering

verder kun je hier ook nog een kijkje nemen:
http://www-user.tu-chemni...0PC/USB2LPT/index.html.en

die bieden een 'echte' LPT via USB aan, alleen geven wel aan dat een dongle er niet goed op zal werken. er worden ook nog wat alternatieven genoemd.

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat voor apparaat moet je er dan op aansluiten?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:58
nsa1984 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:48:
Ik zou toch even verder kijken naar de diverse usb2lpt adapters kijken, er zit nogal verschil in de verschillende uitvoeringen. Ken situaties waarbij goedkope prutsadapter niks bereikte en een iets duurdere (lees 3 keer zo duur) wel werkte, maar ook andersom.

Verder zou je nog kunnen kijken naar docking stations, maar of dat praktisch is ligt eraan wat die dongle doet en hoe jij die functie gebruikt. Let op ik bedoel dan echte docking stations en niet die usb poort replicators want die laatste functioneren op dezelfde manier als een losse usb2lpt adapter.
usb2lpt adaptertjes implementeren maar een halve LPT poort, dus alleen het printgedeelte, daarom werkt een Dongle ook niet.

@touchdomex, een dongle zoals in zijn eerste post staat

[ Voor 3% gewijzigd door Antiloop op 08-11-2011 00:54 ]

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langhe
Touchdomex schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:51:
Wat voor apparaat moet je er dan op aansluiten?
Dongel om tractoren uit te lezen. OBDII aansluiting, licentie is duur en dongel wekt via printer poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Langhe schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:53:
Dongel om tractoren uit te lezen. OBDII aansluiting, licentie is duur en dongel wekt via printer poort
Wat denk je ervan om met de producent contact op te nemen en te kijken of er een modernere oplossing is, zoals een USB-dongle, eventueel met bijbetaling?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langhe
gambieter schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:54:
[...]

Wat denk je ervan om met de producent contact op te nemen en te kijken of er een modernere oplossing is, zoals een USB-dongle, eventueel met bijbetaling?
Kosten zijn 2000 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-04 19:37
ik ben bang dat je voor een laptop, met een echte paralelle poort niet veel goedkoper uit bent, plus dat als het een keertje stuk gaat, sta je weer voor het zelfde probleem, waarbij het vinden van een parralelle poort steeds lastiger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is dat voor een nieuwe licentie of zo? Het zal altijd behelpen blijven of heel duur zijn, waarom blijf je de oude laptop niet gebruiken voor het uitlezen en koop je een nieuwe voor andere werkzaamheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Toughbook heeft via een adapter wel de mogelijkheid tot LPT. Misschien kijken of dat een mogelijkheid is? Aangezien je werkplek lijkt mij zo'n investering niet een rare :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ja dat bedoel ik met adapter ;) Aangezien volgens mij er nauwelijks tot geen nieuwe laptops er meer zijn met PCMCIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Touchdomex schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 01:07:
Ja dat bedoel ik met adapter ;) Aangezien volgens mij er nauwelijks tot geen nieuwe laptops er meer zijn met PCMCIA
Ah. Maar er zijn tenminste behoorlijk nieuwere laptops met PC-card interface dan een Centrino M laptop (die trouwens helemaal niet zo langzaam is als je hem genoeg geheugen geeft, mijn mailserver runt erop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:24
Zoiets? klik
En dan die PCMCIA adapter zoals hierboven er in schuiven.

Of de originele port replicator van Toshiba erbij. Klik

[ Voor 33% gewijzigd door uname -r op 08-11-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:03
Ik heb een Fujitsu esprimo d9510 (core2duo laptopje), heeft nog zo'n lompe printerpoort, ook nog rs232. Helaas heeft komplett ze niet meer, ze hadden een of andere restpartij laatst.

In vraag en aanbod kan je vast wel een core2duo laptop vinden die ook zo'n poort heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door haarbal op 08-11-2011 01:48 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langhe
haarbal schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 01:20:
Ik heb een Fujitsu esprimo d9510 (core2duo laptopje), heeft nog zo'n lompe printerpoort, ook nog rs232. Helaas heeft komplett ze niet meer, ze hadden een of andere restpartij laatst.

In vraag en aanbod kan je vast wel een core2duo laptop vinden die ook zo'n poort heeft.
Hij mag ook 2de hands zijn echter niemand zet er een aansluiting bij als een printer poort bij:(
Dus het zoeken is een speld in een hooiberg.
Als die maar wat sneller is.zijn er core 2 laptops met printer poort?

[ Voor 4% gewijzigd door Langhe op 08-11-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Langhe schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 07:39:
[...]

Hij mag ook 2de hands zijn echter niemand zet er een aansluiting bij als een printer poort bij:(
Dus het zoeken is een speld in een hooiberg.
Als die maar wat sneller is.zijn er core 2 laptops met printer poort?
Ja dus, mijn core2duo laptop heeft een printerpoort. (en ook andere onzin als rs232, pcmcia, expresscard smartcard).

Misschien moet je een "vraag" advertentie plaatsen.

Goed, als je niks kan vinden, ik heb mijn laptop natuurlijk niet uitgekozen voor de printerpoort, alleen omdat ie goedkoop was eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Er zijn laptops met een parallele poort. ik heb ze laatst geloof ik in Amerika gezien. Ik denk wel dat het meer een industriele oplossing was. Ik zal eens mijn contacten aanspreken want ik ben ook op zoek naar een specificieke laptop namelijk.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De software wil die dongle op LPT1 uitlezen (oftewel: I/O port 0x378, IRQ 7).

Als je een USB -> parallele poort adapter neemt, zit ie inderdaad niet op dat I/O-adres en niet op IRQ 7.

Dat is een nadeel van Plug-n-Play. Maar ook die adressen zijn in Apparaat Beheer / Device Manager aan te passen, en dan zou het wel eens gewoon wel kunnen werken. Ik heb geen USB LPT1 poort, en kan dat niet testen. Maar zo'n ding is vergeleken met de kosten van een USB-dongle natuurlijk peanuts, en wel het proberen waard denk ik zo.

Wat misschien eventueel ook zou kunnen werken, is die printerpoort op de USB-dongle kunnen sharen, en met net use de link naar LPT1 gooien. Het wordt dan wel een virtuele poort, maar die kan je denk ik ook wel koppelen aan die hardware adressen die de software wil uitlezen.

[ Voor 20% gewijzigd door RaZ op 08-11-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
http://computer-software....esprimo-mobile-d9510.html

Bijna identiek aan de mijne zo te zien, 1GB ram minder, een dvd drive meer (want die heb ik nie).

Pagina: 1