Dell XPS Laptop - waterschade

Pagina: 1
Acties:

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:35
Ik heb al tien maanden een Dell XPS laptop, direct na ontvangst zelf een SSD en beter scherm erin gezet.
Ook had ik bij aankoop van de laptop een jaar "Accidental Damage Support" erbij genomen.

Nu is er vanavond een glas bier over de tafel gegaan, en ik moet zeggen het zag er slecht uit. ik heb direct de adapter eruit gegooid en de accu. Hij staat nu uit te lekken, hoewel het toetsenbord droog lijkt, touchpad zit vocht in...

Ik vraag me af wat te doen... op min bedrijf zit een afdeling waar ze electronica met speciale middelen goed schoon kunnen maken... maar ik wil natuurlijk mijn garantie niet in gevaar brengen... maar wie weet heb ik die al in gevaar gebracht door de twee mods op mijn machine....

kortom, zijn er ervaringen met Dell support en water schade, en is het aan of af te raden om morgen mijn laptop mee te nemen naar mijn bedrijf....

at your service

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb meerdere malen een glas bier over me laptop gekregen en hij werkt nog steeds! Ook bij vrienden van mij is dit gebeurd... geen idee of dit geluk hebben is.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 22:06
Een SSD mag je er gewoon zelf inzetten. Is een onderdeel van user servicable parts, maar schermen niet. Dus daar ben ik niet zeker over. Misschien kun je Dell morgen even bellen? Of even de voorwaarden erbij halen?

• The_Butler
Mjah, ik haal de voorwaarden er nu even bij....
Het hept alleen niet dat ik morgen voor mijn werk een paar dagen weg moet...
Dus ik kan kiezen, of de laptop even langs t werk brengen voor ik op reis ga of om mijn laptop
een paar dagen rust te geven....

Ik neig naar de keuze om hem schoon te laten maken...

wanneer is het een goed moment om te kijken of ie het nog doet? een paar dagen? of na en paar uur?

at your service

Verwijderd

Je kan Dell altijd bellen, en het gewoon netjes "opbiechten"? Ik zie niet echt waarom een scherm vervangen de garantie in gevaar brengt van iets dat waarschijnlijk (vrijwel) niets te maken heeft met de hardware die misschien kapot is. Je scherm zit maar net een paar connectors verbonden aan de rest van de laptop.

Dat je weg moet voor werk is dan wel weer lastig, die keuze moet je verder zelf maken.

Verwijderd

Ga er nu NIET zelf aan knutselen...

Bell dell, zeg dat je een glas bier hebt omgegooid, dit valt onder de accidental damage garantie.
The_Butler schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:18:
maar wie weet heb ik die al in gevaar gebracht door de twee mods op mijn machine....
Welke mods? Dell is bijzonder coulant met het upgraden van spul, dvd drive vervangen of scherm, dat maakt ze niet uit. Doorgaans.

Een een schop naar Shopping Forum

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:18
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:27:
Ga er nu NIET zelf aan knutselen...

Bell dell, zeg dat je een glas bier hebt omgegooid, dit valt onder de accidental damage garantie.

[...]

Welke mods? Dell is bijzonder coulant met het upgraden van spul, dvd drive vervangen of scherm, dat maakt ze niet uit. Doorgaans.

Een een schop naar Shopping Forum
The_Butler schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:18:
Ik heb al tien maanden een Dell XPS laptop, direct na ontvangst zelf een SSD en beter scherm erin gezet.
Scherm weet ik niet, maar over SSD doet dell als het goed is sowieso niet moeilijk.

Verwijderd

Houd er wel rekening mee dat als je een nieuwe laptop krijgt van dell, dat je dan het 'nieuwe' scherm niet terugkrijgt.

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Of je zet gewoon het originele scherm terug. Dan kan je hem zonder risico opsturen..

• The_Butler
Bedankt voor de feedback. Als ik thuis kom zal
Ik em eerst eens opstarten, als hij stuk is dan het scherm omwisselen en dan naar dell...

----------------------------------------------

Even een update, de laptop start perfect op, maar de helft van mijn toetsen zijn zo plakkerig dat het bijna onwerkbaar is, de knop van mijn touchpad is ook kleverig, en blijft soms hangen... mailtje naar Dell de deur uit gedaan en kijken wat ze er van zeggen....

-----------------------------------------------

Nou, contact gehad met Dell, monteur langs geweest met een nieuw toetsenbord en mouse-pad en alles is weer geregeld.
Valt niks te zeggen over de service van Dell :)

[ Voor 72% gewijzigd door The_Butler op 20-11-2011 12:47 ]

at your service

Pagina: 1