Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan W2K8R2 niet meer opstarten na reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

's nachts leg ik mijn server uit, maar toen ik deze vanochtend opstartte kon windows niet meer opstarten...
Ik krijg het bootmenu met volgende opties:
  • opstartherstel starten
  • Windows normaal starten
Als ik voor de tweede optie kies start de computer teug opnieuw op en komt dan terug in hetzelfde menu.
Als ik via opstartherstel werk via cmd kan ik via dir wel nog de inhoud van mijn schijf bekijken en zaken kopieren enzo. Wat ik wel raar vind is dat mijn systeem schijf nu toegekend is aan de letter D ipv C. Zou dit de oorzaak zijn? En hoe moet ik dit dan terug aanpassen? De bootloader wijzigen?

Mvg,
Nathan

Edit: Als ik kijk via bcdedit.exe zie ik dat de bootmanager op partitie C staat en dat de bootloader op partitie D staat, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 22:09 ]

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 14:41
booten van de Win2k8 DVD en repair kiezen.
problem solved.

Die zal de foute partitie indeling herkennen en deze, zo mogelijk, fixen

h2h
Sem

Verwijderd

Topicstarter
Semt-x schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:16:
booten van de Win2k8 DVD en repair kiezen.
problem solved.

Die zal de foute partitie indeling herkennen en deze, zo mogelijk, fixen

h2h
Sem
Als ik dat doe kan ik kiezen tussen systeemkopie terugzetten, windows gheugencontrole of cmd. Welke meot ik dan kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eens de partities van de bootmanager en bootloader beide op D gezet, maar na de eerste restart wordt de bootmgr automatisch terug op C gezet, en blijft het resultaat hetzelfde...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via diskpart de partities controleer zie ik dat C is toegekend aan 'Door systeem gereserveerd geheugen" (100mb), bij D staat er geen beschrijving en die is 100GB (via dir kan ik D wel bekijken en daar staat de windows map op).

Dus: Normaal moet D volgens mij letter C zijn en meot door systeem gereserveerd geen letter hebben?

MVg,
Nathan

• Fbarmentlo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 13:16
klopt, hier hebben we 100 mb zonder letter, en de 1e letter is overal "C:\"

dit geld voor zowel win 2k8 server, win7, win vista, en win 2k8 R2,

geen idee hoe je die drive letter gewijzigd hebt gekregen.. heb je geen bootable DVD/cd waarmee je deze weer terug kan wijzigen naar C?

Verwijderd

Topicstarter
Fbarmentlo schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:50:
klopt, hier hebben we 100 mb zonder letter, en de 1e letter is overal "C:\"

dit geld voor zowel win 2k8 server, win7, win vista, en win 2k8 R2,

geen idee hoe je die drive letter gewijzigd hebt gekregen.. heb je geen bootable DVD/cd waarmee je deze weer terug kan wijzigen naar C?
Dat dacht ik al, ik heb deze in geen geval gewijzigd, maar ja...

Swat, ik heb nu via diskpart de drive letter van die drive van 100mb verwijderd, de letter met m'n systeembestanden gewijzigd van D naar C, alles gecontroleerd in bcdedit en alles staat correct zoals bij een windows 7 machine, maar hij wil nog altijd niet opstarten... Als ik de computer opstart komt hij in een scherm "Windows Foutherstel". Als ik kies Windows normaal starten, start de computer opnieuw op...

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:55:
[...]

Dat dacht ik al, ik heb deze in geen geval gewijzigd, maar ja...

Swat, ik heb nu via diskpart de drive letter van die drive van 100mb verwijderd, de letter met m'n systeembestanden gewijzigd van D naar C, alles gecontroleerd in bcdedit en alles staat correct zoals bij een windows 7 machine, maar hij wil nog altijd niet opstarten... Als ik de computer opstart komt hij in een scherm "Windows Foutherstel". Als ik kies Windows normaal starten, start de computer opnieuw op...
Start eens op met F8 en dan de optie kiezen dat hij niet herstart na het geven van een BSOD/Blue Screen.

Wellicht dat je die wel krijgt maar niet ziet omdat hij te snel voorbij flitst.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:00:
[...]

Start eens op met F8 en dan de optie kiezen dat hij niet herstart na het geven van een BSOD/Blue Screen.

Wellicht dat je die wel krijgt maar niet ziet omdat hij te snel voorbij flitst.
Had ook net zitten denken dat ik nog niet had geprobeerd met F8. Heb dan de optie laatste bekende juiste configuratie geselecteerd en computer startte gewoon op!

Best in het vervolg eens rustig nadenken en met de herstelopties van Microsoft werken ipv via de cmd te werken zoals gewoonlijk ;)

Nu backuppen en systeemherstel opslaan en hopen dat ie in orde blijft hé!

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1