Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:40

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Een tijdje geleden aanwezig kunnen zijn bij het paven van een stalen brug. Voor de geïnteresseerden; er staat een machine van 16m breed op het brugdek waar aan de voorkant hogesterktebeton in gemikt wordt. Aan de achterkant verschijnt een mooie betonnen weg, getrild en afgewerkt. De machine kruipt voort en laat op die manier ongeveer 100 meter weg per nacht achter zich.. Een flinke klus, niet alleen omdat het een hoop werk is om alle apparatuur in gang te zetten en te houden, maar ook logistiek gezien; je bent op een postzegel bezig en aan alle kanten raast het verkeer langs je heen.

Omdat ik kon komen kijken heb ik mijn camera meegenomen en van de gelegenheid gebruik gemaakt wat foto's te schieten. Hieronder een impressie. Ik ben redelijk tevreden met het resultaat, zeker gezien mijn geringe ervaring en het gebrek aan flitsers etc.

Ik hoor graag van jullie wat je van de foto vindt en waarom, hoe je 'm eventueel beter zou maken en wat ik voor de volgende keer in gedachten kan houden.

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6234/6266106522_8356c2512f_z.jpg
Woeste machine by Pixeltje, on Flickr
Naar mijn idee een van de beste uit de resultaten

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6105/6266105702_67b6a092ae_z.jpg
Eerste vracht by Pixeltje, on Flickr
Ja, vervelend tegenlicht, maar hoe werk ik dat weg / werk ik daar omheen? Op de bouwplaats weinig ruimte voor aanpassingen ;)

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6221/6265575659_51bbc939f0_z.jpg
Blub by Pixeltje, on Flickr

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6156/6265575387_0ba7e33772_z.jpg
BETON by Pixeltje, on Flickr

5.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6180/6265576735_ae9159dae4_z.jpg
Tight fit by Pixeltje, on Flickr

Kom maar op! Als je commentaar hebt wel graag toelichten.. aan alleen 'stom' heb ik niet zoveel ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11-2017

Tyno

Wegenbouwer

Laat ik als asfaltman dan als eerst maar even gaan klagen over het feit dat het beton is... Oh wacht het is hier een fotoforum...

Maar ik moet zeggen dat het helemaal geen verkeerde serie is. Ik ken de omstandigheden (weinig ruimte, slecht licht, veelal uit het handje schieten e.d.) en je heb er echt wel een aantal mooie platen weten uit te halen.

Ik vind dat nr. 3 fototechnisch het beste is, goede witbalans en goed gebruik gemaakt van een lange sluitertijd. Nr. 1 is ook qua belichting en wit balans goed.

De rest van de shots zijn wat donker en qua witbalans zijn ze wat "koud".

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Tyno schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:30:
Laat ik als asfaltman dan als eerst maar even gaan klagen over het feit dat het beton is... Oh wacht het is hier een fotoforum...

Maar ik moet zeggen dat het helemaal geen verkeerde serie is. Ik ken de omstandigheden (weinig ruimte, slecht licht, veelal uit het handje schieten e.d.) en je heb er echt wel een aantal mooie platen weten uit te halen.

Ik vind dat nr. 3 fototechnisch het beste is, goede witbalans en goed gebruik gemaakt van een lange sluitertijd. Nr. 1 is ook qua belichting en wit balans goed.

De rest van de shots zijn wat donker en qua witbalans zijn ze wat "koud".
Bedankt voor je reactie! Waarom klagen dat het beton is? De beton zorgt hier voor drukverdeling omdat de stalen brug oud is en de kans op vermoeiing optreed. De beton vertraagd dat en maakt samen met de versteviging aan de onderkant de brug weer stijf en veilig :)

Ben zelf inderdaad erg tevreden over foto 1 en 3, zal eens kijken of de andere foto's beter worden als ze wat warmer zijn.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:36
Ik zou juist voor iets kouder gaan qua kleurtemperatuur. Het is 's avonds dus al niet zo warm, en met kunstlicht wat ook niet al echt warmte toevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 17:45
Mooie serie die technisch dik in orde is, zelf vind ik 5 wel een mooie foto, omdat je echt dat claustrofobische gevoel krijgt dat de twee mensen in de foto waarschijnlijk ook ervaren.

4. bevestigd voor mij het stereotype v/d bouwvakker weer... 2 man aan het werk en 9 man die toekijken.. :)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
@ Wolfensteijn; Thanks. Als ik ze nog kouder maak worden het saaie platen ben ik bang, maar ik zal eens kijken wat er gebeurd!

@RobbieB; dank je :) Dat krijg je als je veel UTA personeel laat komen kijken ;) Hier staat trouwens ook mensen bij van de opdrachtgever en andere betrokken partijen die op dat moment nóg niet aan het werk hoeven. Nadat de paver over het beton verdeeld en de weg vormt gaat er een curing compund overheen en daarna een plastic zeil om de beton te beschermen tijdens het verharden. Die mensen hebben op deze foto nog niks te doen maar waren 10 minuten later ook hard aan het werk ;)

Pagina: 1