[iTunes] 2 verchillende problemen, op 2 verschillende PC's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:02
Hoi mede users, hier volgt een nogal lang verhaal, maar zelf snap ik er helemaal niets meer van... als iemand maar ook 1 tipje heeft zou dat meer dan welkom zijn.....

Na 3 jaar een iPod classic gehad te hebben, ging deze kapot (uiteraard 3 weken na de extra aangekochte garantie). Nieuwe gekocht dus, eentje van 160 G. Mooi.

Ik heb zowel boven als onder een PC. Boven gebruikte ik altijd voor mn muziek beheer, dat is/was nu dus ook de bedoeling. Oude iTunes ''leeg'' gemaakt en verwijderd, nieuwste (10.5) geïnstalleerd. iPod met USB dr aan, Ipod had al de laatste update. Ik begin met slepen van muziek, die ik nog op de PC onder had staan. (even met een externe harde schijf op de PC boven gekopieerd in de daarvoor bestemde mappen, zo dacht ik alle muziek wat ik had in 1 keer in iTunes te gooien, mn iPodje aan te sluiten, syncen en klaar. Maar niet heus.....

Probleem 1 bij PC boven (XP); Als proef neem ik 2 albums (van the Boxer Rebbellion, en Digitalism). Na het slepen in iTunes luister ik de nummers even, en merk ik dat het geluid compleet verdraait is... :? ( moeilijk uit te leggen hoe het precies klinkt). Dezelfde nummers spelen op dezelfde PC in WMP normaal. Ik probeer toch om die 2 albums te syncen met mn iPod. Het geluid via de iPod klinkt weer normaal, maar bij digitalism bemerk ik dat op de iPod maar de helft van de nummers van dat album er op staan. Ik zie ze niet in mn iPod zelf (losgekoppeld) , of via iTunes kijkend in mn iPod, terwijl het album wel compleet in iTunes bij ''muziek'' staat. Alle muziek bestanden zijn hetzelfde, ik heb alles meerdere malen nagekeken, verder geen beveiliging of zoiets dergelijks bij verschillende nummers. ITunes gedelete, opnieuw gedownd en geinstaleerd, Ipod hersteld... zelfde probleem met dezelfde nummers.... |:( Dus maar even proberen op mn PC onder....

Probleem 2 bij PC onder (w7). Hier had ik nog geen iTunes opstaan, dus ook opnieuw downloaden. Ipod dr aan, opnieuw herstellen, en weer de 2 albums in iTunes slepen. De songs klinken normaal in Itunes. Woei! Ipod dr weer aan, en syncen. Nu word wel alles gesyncd, ik zie alle 2 de albums, compleet in itunes op mn i pod staan, en na loskoppelenen check natuurlijk gelijk even in de iPod zelf. Eerst natuurlijk even Digitalism, wat er compleet op staat en goed klinkt..... Vervolgens The Boxer Rebbellion, ik zie het album en de nummers compleet in mn Ipod staan, en druk op ''play''. De iPod speelt ze vervolgens niet af, maar skipt ze vervolgens, tot dat ie met 3 seconden het hele album af is gegaan, en er verder niks gebeurt.... 8)7
Ik heb nog een paar andere albums geprobeerd, waarbij 1 ander album het zelfde probleem gaf...

Ik heb al van alles meerdere malen geprobeerd, getjekt, zelfs met een alternatief programma (sharepod) geprobeerd, oudere versies van Itunes geïnstalleerd, maar het maakt niks uit....

Iemand een tipje, vraag of een idee waar ik zelf nog niet aan gedacht heb?

Alvast bedankt!