Toon posts:

cartridges niet herkend in epson printer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben thuis een Epson Stylus SX125. Mijn moeder wilde de zwarte cartridge vervangen. Toen kwam de melding dat de cartridge niet wordt herkend, dus mocht ik het gaan fixen :| (vast wel iemand die dit ook herkend)
Probleem is alleen dat ik het ook niet weet. De oude (lege) cartridge wordt wel gewoon herkend, maar als ik de nieuwe in de printer doe wordt hij dus niet herkend.

Ik heb de kabels al verwijderd, alles opnieuw opgestart en zo, dit heeft geen resultaat. Ook heb ik de nieuwste driver al geïnstalleerd.

Ik zou niet meer weten wat ik hier nog meer aan moet doen. :?
Iemand die een suggestie heeft wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat info van het internet voor je geplukt. Let ook vooral op het laatste gedeelte, zet de cartridges ook een beetje krachtig op z'n plaats. >>
Compatible cartridges gaan niet samen in combinatie met originele Epson cartridges.
U dient daarom alle cartridges in 1 keer te verwisselen.
Epson heeft liever niet dat u compatible cartridges gebruikt. Daarom maken ze het u ook moeilijk door de printer zo in te stellen dat u rare meldingen krijgt.

Als u de cartridges uit de verpakking haalt:
- Raak de chip niet aan met uw blote handen
- Druk niet in de cartridge
- Verwijder beschermingstape

Is het de eerste keer dat u cartridges gebruikt doe dan het volgende bij foutmeldingen:

1.Vervang alle cartridges
2.Als u na het plaatsen de melding krijgt 'dit is geen Epson product' klik dan op Ja om door te gaan
3.Bij foutmeldingen of wanneer de printer de cartridges niet herkend kan het volgende helpen:
- Zet de pc uit
- Koppel de printer los van de pc en trek de stroomkabel uit de printer
- Wacht tenminste 30 seconde
- Start de pc op
- Als de pc is opgestart doe dan de USB kabel van de printer weer in de pc
- Doe als laatste de stroomkabel weer in de printer
- De printer zal zich opnieuw initialiseren en de cartridges herkennen
4.De printer is nu weer klaar voor gebruik!
5.Voor de beste print resultaten voer een Nozzle check uit na elke installatie van een andere cartridge

Als de cartridge niet herkend wordt door de printer maakt de chip waarschijnlijk niet voldoende contact met de printer. Zorg ervoor dat de chip en zijn contacten schoon zijn. De contacten kunnen voorzichtig schoongemaakt worden met een vochtige tissue en dienen droog te zijn voordat de cartridges weer terug geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 21:53
heb je de goede kleur cartridge ? :p klinkt misschien stom maar ik heb een keer een verkeerd kleur in de printer willen drukken en dat vond de printer niet tof.. ( was volgens mij een verkeerd doosje om de kleur cartridge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel de goede cartridge erin zitten. Het gaat om de zwarte, de 3 met kleur zitten gewoon goed. Ook heb ik de cartridge er uit gehaald, en er opnieuw ingedrukt. Vrij stevig ook wel, dus wat dat betreft zou hij wel contact moeten maken.

Ik zal eens proberen hem met een tissue schoon te maken.
Daarna laat ik wel wat meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dan de volgende vraag namelijk is het een originele Epson cartridge of is het een imitatie cartridge, en in geval het een imitatie is kan het zijn dat ze die zijn vergeten te resetten. Helaas valt daar weinig aan te doen en zou je er het beste even mee terug kunnen gaan naar de zaak waar ie gekocht is. Er zit namelijk in die cartridges een rommetje die bijhoud op welk inktniveau de cartridge staat, echter bij immitatie zijn het hergevulde cartridges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt me nu net verteld dat het imitatie cartridges blijken te zijn. Ze komen bij de Kruidvat vandaan. Zou ik daar ook terug naar kunnen?? Denk niet dat zij me daar kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:37:
Er wordt me nu net verteld dat het imitatie cartridges blijken te zijn. Ze komen bij de Kruidvat vandaan. Zou ik daar ook terug naar kunnen?? Denk niet dat zij me daar kunnen helpen.
Lezen is ook een vak he 8)7

Uit de eerste reactie op je topicstart, 1e regel in de quote:
Compatible cartridges gaan niet samen in combinatie met originele Epson cartridges.
Hoe moeilijk kan het zijn :?

En nee, die mutsen bij het Kruidvat hebben waarschijnlijk nog minder verstand van printers als je moeder zelf.
Het enige wat je denk ik moet overwegen is wat goedkoper is:
Imitatie-kleurencartriges extra bijkopen en de originele kleuren carts er uit, of een nieuwe Epson zwarte kopen.
Je kunt proberen of je de Kruidvat cart die je nu hebt kunt ruilen, maar geef je weinig kans. Maar je kunt het iig proberen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik er denk ik wel bij zeggen dat volgens mij alle cartridges die nu in de printer zitten compatible zijn. Er zitten dus geen originele meer in. Misschien dat ik die indruk wel heb gewekt door te zeggen dat het om de zwarte inkt gaat.
Maar het probleem is dus dat die niet herkend wordt, en de rest wel gewoon.
Pagina: 1