Toon posts:

voip in het buitenland met T-Mobile of Vodafone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gezocht, zowel hier als op google, maar ben nog niet wijzer geworden. Vandaar mijn vraag hier.

Vodafone en T-Mobile staan het gebruiken van VOIP op je mobiel niet of alleen tegen meerprijs toe.
Zelf woon ik echter in Belgie, maar ben daarnaast veel in Nederland.
Nu is mijn vraag of NL providers ook het buitenlands dataverkeer kunnen checken?
Vodafone en T-Mobile bieden namelijk pakketten aan om (een deel van) je databundel in het buitenland te gebruiken tegen beperkte meerkosten. 5 euro bij Vodafone Bel+SMS+Web voor je gehele bundel en bij T-Mobile 10 euro per maand voor 500MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:47:
Ik heb even gezocht, zowel hier als op google, maar ben nog niet wijzer geworden. Vandaar mijn vraag hier.

Vodafone en T-Mobile staan het gebruiken van VOIP op je mobiel niet of alleen tegen meerprijs toe.
Zelf woon ik echter in Belgie, maar ben daarnaast veel in Nederland.
Nu is mijn vraag of NL providers ook het buitenlands dataverkeer kunnen checken?
Vodafone en T-Mobile bieden namelijk pakketten aan om (een deel van) je databundel in het buitenland te gebruiken tegen beperkte meerkosten. 5 euro bij Vodafone Bel+SMS+Web voor je gehele bundel en bij T-Mobile 10 euro per maand voor 500MB.
Bij t-mobile is VOIP niet geblokkeerd bij een iPhone abonnement (ik maak er geregeld gebruik van)

Misschien dat hij bij de internetbundels die apart werden afgenomen wel geblokkeerd wordt..

Daarnaast heb ik het in Spanje ook gebruikt icm de travel&surf 100mb bundel :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 01:24:
[...]

Bij t-mobile is VOIP niet geblokkeerd bij een iPhone abonnement (ik maak er geregeld gebruik van)

Misschien dat hij bij de internetbundels die apart werden afgenomen wel geblokkeerd wordt..

Daarnaast heb ik het in Spanje ook gebruikt icm de travel&surf 100mb bundel :-)
Bedoel je met VOIP het gebruik van het SIP protocol? Dus Budgetphone en dat soort providers?
Of bedoel je met VOIP het gebruik van Skype?

Ik heb namelijk begrepen dat Skype nogal veel dataverkeer vreet, vraag me af hoe dat met SIP zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb het zelf ook gebruikt in het buitenland bij Vodafone zonder problemen. In theorie kunnen ze exact dezelfde beperkingen als in NL opleggen: je blijft gebonden aan de APN van je provider, alleen legt de buitenlandse provider daar een tunnel naartoe dan.

Die tunnel is handig ivm smtp-server enzo (als je die van je provider gebruikt tenminste) maar is onhandig als je ver van Nederland bent ivm de latency.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
SIP verbruikt bijna niks. Op wifi gebruik ik meestal de G.711 codec die 64 kbit nodig heeft, maar op 3G is dit al veel te veel bandbreedte om een vloeiend gesprek te hebben. De codec die wel goed werkt heeft 13 kbit nodig. Geen hele denderende kwaliteit, maar het gesprek is vloeiend en het is voldoende om normaal te bellen. Maargoed, opgeteld dus bijna geen dataverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:47:
[...]

Bedoel je met VOIP het gebruik van het SIP protocol? Dus Budgetphone en dat soort providers?
Of bedoel je met VOIP het gebruik van Skype?

Ik heb namelijk begrepen dat Skype nogal veel dataverkeer vreet, vraag me af hoe dat met SIP zit.
Scydo, Mobyler en Viber.. skype is msn achtig geloof ik.. deze 3 zijn als het goed is SIP..
Pagina: 1