Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

php bestand lokale PC openen

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views

• vrooy
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-01-2022
Hallo
Ik heb een startpagina met linken naar het web en linken naar lokale bestanden op het netwerk van mijn werk. Deze bestanden waren altijd prima te openen in IE. Na updates van Windows, IE etc. is dit niet meer mogelijk.
Enig idee hoe ik dit weer werkbaar kan maken?
Heb in php staan <a href="file://D:/documenten/Testen/test.doc" target="_blank" title="">test</a>
Alvast bedankt. :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Misschien moet je de pagina even als "Intranet-zone" aanmerken in je browser.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 20:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Niet echt de oplossing voor jouw probleem, maar kun je niet beter bestanden centraal zetten en verwijzen naar een http://jouw-server-adres/testen/test.doc? Dat is onder andere véél minder foutgevoelig en véél makkelijker te onderhouden.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-11 14:47

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Als het alleen maar simpele linkjes zijn, maak er dan gewoon .html van. In plaats van .php.

Hallo!

• vrooy
Yoram .. stond eerst in html met hetzelfde effect
Bastiaan ... het is op een startpagina voor mijn werk. De linken die niet meer werken zijn linken naar lokale bestanden. Als ik ze op mijn eigen server zet moeten ze achter wachtwoord ..... kan maar is niet prettig voor collega's
rooot .. ik weet niet precies wat ik hier mee kan? :?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-11 14:47
Dat aanroepen naar lokale bestanden zijn geblokkeerd in de laatste versies van IE.
This restriction applies only to pages running in the Internet and Restricted Sites Zones.
Dus met het volgen van CodeCaster's advies ben je waarschijnlijk gered. Dit moeten je collega's dan ook doen natuurlijk...

Dit had je zelf dus ook kunnen vinden door het invoeren van 3 zoekwoorden in Google.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 20:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik doelde eigenlijk op je server op het werk (als je daar de rechten toe hebt); niet je privé-server :)

• vrooy
Dus met het volgen van CodeCaster's advies ben je waarschijnlijk gered. Dit moeten je collega's dan ook doen natuurlijk...
CodeCaster schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:46:
Misschien moet je de pagina even als "Intranet-zone" aanmerken in je browser.
Hoe kan je dat doen?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is Google down? Zoek naar keywords als 'internet explorer' en 'intranet zone' en je kan de goede resultaten gewoon niet missen. :X

{signature}

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
vrooy schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:51:
[...]

[...]

Hoe kan je dat doen?
Misschien dat je even ons Algemeen beleid wil doornemen; daarin zul je lezen dat we hier niet zo zeer van 't handjes-houden zijn en meer van 't principe:
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.
Verder heeft je probleem niets (meer) met WEB te maken (zie daarvoor Waar hoort mijn topic?).

Mocht je er nog niet uit komen, open dan gerust een nieuw topic (in 't daarvoor bestemde (sub)forum) maar zorg dan wel even dat je onze Quickstart hanteert daarbij ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.