Problemen met Sapphire Radion 6870 HD- Direct x error

Pagina: 1
Acties:

• ad36
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-08-2025
Hai allemaal,

Net een vervangende videokaart gekocht. Leuke prijs en kan nog een hoop hebben. Echter twee problemen:

Bij een bepaald level van BF3 blijft de game tijdens het laden hangen en sluit af met de volgende error:

Direct X function "DxRenderer::map" failed with E_outofmemory: ran out of memory. GPU "AMD radeon HD 6800 series, driver:11.10. (8.902-111012a-127455c ati)Free virtual memory: 2767868 kb/ 4174176 Kb. Total recourse memory: 0 kb. Make sure you have a supported graphics card with at least 512MB.

Nu sluit tijdens het spelen het spel bij het laden wel regelmatig af, en komt dan zonder een muis te laden op mijn desktop en moet dan via taskmanager de game afsluiten. Echter wel zonder error.

Als laatste geeft Direct X een VRam aan van 751.3 MB terwijl deze videokaart 1GB heeft. Het is misschien aantrekkelijk om dit te koppelen aan bovenstaande fouten maar in Everest en GPUZ wordt er wel netjes 1Gb aangegeven.

Veel gegoogled dus met weinig resultaat: wat gaat er fout? en wat doe ik er aan?

Volgens sommige zijn het de drivers en weer anderen denken dat het aan de kaart zelf ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door ad36 op 07-11-2011 17:16 . Reden: Onvolledig ]

• vochtige
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
Hier kan ik wel op antwoorden:
zorg dat je punkbuster up-to-date is! punkbustersetup zorgt daarvoor.
Dit zou het crashen van het spel na het laden van bv. een nieuwe map verhelpen (bij mij toch).

Heb zelf een sapphire 6870 deze week gekocht, en ondervind deze problemen niet. Alles ram staat bij elk programma netjes vermeld. Zelfs DXdiag overdrijft met meer als 3 GB geheugen.

mss is je geheugen stuk?

• ad36
vochtige schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:22:
Hier kan ik wel op antwoorden:
zorg dat je punkbuster up-to-date is! punkbustersetup zorgt daarvoor.
Dit zou het crashen van het spel na het laden van bv. een nieuwe map verhelpen (bij mij toch).

Heb zelf een sapphire 6870 deze week gekocht, en ondervind deze problemen niet. Alles ram staat bij elk programma netjes vermeld. Zelfs DXdiag overdrijft met meer als 3 GB geheugen.

mss is je geheugen stuk?
Dank voor je reactie. Ik ben bovengemiddeld bedreven met computer, toch vereist punkbuster wat meer uitleg voor mij.

Edit: ik ben op het moment niet online bezig, en heb dus ook geen punkbuster draaien. Alles behalve DXdiag leest gewoon 1GB aan werkgeheugen. (GPUz en Everest) Er is ook een dode thread voor op MS-support.
iets doet het niet goed. Maar ik kan lastig de vinger erop leggen. Misschien toch moeilijk kijken en bij Mycom de Asus editie halen?

[ Voor 21% gewijzigd door ad36 op 07-11-2011 18:38 ]

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Had hier ook last van en mijn viritueel geheugen stond niet goed ingesteld.

Kijk daar eens naar :)

• ad36
jasiccama schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:11:
Had hier ook last van en mijn viritueel geheugen stond niet goed ingesteld.

Kijk daar eens naar :)
Dat zou goed kunnen. Zou je misschien iets specifieker jou oplossing kunnen uitleggen? Dan kan ik bepalen of ik dat a heb gedaan

• jasiccama
ad36 schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:31:
[...]

Dat zou goed kunnen. Zou je misschien iets specifieker jou oplossing kunnen uitleggen? Dan kan ik bepalen of ik dat a heb gedaan
Jazeker, gewoon kijken of je viritueel geheugen goed is ingesteld:

Ga naar configuratiescherm en klik op Systeem, kies links 'Geavanceerde systeeminstellingen'.
Kies tabblad 'Geavanceerd' en daarna klik je bij Prestaties op 'Instellingen'.
Weer tabblad 'Geavanceerd' en dan de knop 'Wijzigen'.

Hier kun je het viritueel geheugen instellen.
Zet deze op 'Grootte wordt door systeem beheerd'.

Misschien is dit voor jouw de oplossing :)

• jasiccama
En, gelukt :?

• Jeanski
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-01 12:41
Ik kreeg deze error ook eens, vervolgens kon ik bf3 gewoonweg niet meer launchen vanwege een ander directx probleem, even gegoogled en bleek dat ik het onder windows vista SP2 compatibiliteit moest runnen, probeer dat eens?

• ad36
Excuus voor mij late reactie.

-Punkbuster is het probleem niet
-instellingen van virtueel geheugen is het probleem niet.
-ik heb W7 64 bit, dus ook SP2 comptabiliteit niet van toepassing

Veel gedoe, veel gejengel... Uiteindelijk door de bios te flashen mijn kaart verpest. (ondank netjes alle stappen te hebben gevolgd)

Omgeruild voor de 6850. Goeie service bij mycom maar omdat ze vonden dat het mijn eigen schuld was moest iets uit het beschikbare assortiment uitzoeken. Op zich schappelijk als je bedenkt dat ik gewoon een kapotte kaar terug breng. Het probleem van het verkeerd weergeven van het werkgeheugen blijft nog steeds, maar ik laat het met rust. Ik heb battlefield, MF3 uitgespeeld zonder moeite en ben nu bezig met Skyrim.

Ik ga er vanuit dat het een softwarematige fout is en dat mijn 1GB volledige wordt gebruik omdat bij alles behalve battlefield geen problemen veroorzaakt, mijn geheugen toereikend is, en instellingen automatisch op High of Ultra worden gezet.

Hoe het kom blijft een raadsel, ik heb wel een thread gelezen over dit probleem bij Windows maar of dit echt mijn probleem omvat is niet duidelijk. Ook komt de thread uit 2010 en is er sindsdien nog geen oplossing voor gekomen.

• vochtige
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb ondertussen die ene 6870 om moeten laten ruilen door een andere. Diezelfde was DOA en ben naar Alternate gemoeten om daar 50 euro extra te moeten neerdokken voor de asus gtx 560ti dcII.

Ik moet zeggen voor mij geen Sapphire meer! 2x achter elkaar slechte kaarten, en met asus nog NOOIT problemen gehad!
Pagina: 1