Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[php/mysql] woord in meerdere rows vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:46

Saven

Administrator

Topicstarter
Hello,
Ik zit met het volgende: ik heb een database met in een tabel een aantal rijen. Elke rij bevat een url-veld. Bij elke url komt één woord voor (specifieker: het domeinnaam). Nu wil ik voor al die rows tegelijk alleen de domeinnaam van de gehele url vervangen met een andere domeinnaam.

Voorbeeld
code:
1
2
3
4
5
6
id | url
------------------------------------
1  | www.site.nl/image.png
2  | www.site.nl/andereimage.png

Wat ik wil is dus dat de rest van de url intact blijft, maar site.nl vervangen wordt door iets anders.

Is dit mogelijk met een SQL query? Of zal ik elk resultaat via PHP moeten fetchen, aanpassen, en dan weer dat record updaten?

't gaat namelijk om een wordpress site waar de images urls nog van een oude domeinnaam zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Saven op 07-11-2011 17:13 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat kan met één update-query, kijk eens naar REPLACE in SQL.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:46

Saven

Administrator

Topicstarter
Aah kijk eens aan :) Stom dat ik hem 1 2 3 niet kon vinden, maar thanks, is gelukt :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Sorry hoor, maar dit is simpelweg basis SQL kennis. Dit moet je echt zelf in de manual kunnen vinden dus probeer de volgende aub zelf iets meer moeite te doen voordat je je topic opent. Je komt nu niet verder dan "dit wil ik, kan dit?" zonder uberhaupt te melden wat je nu zelf al geprobeerd/gevonden hebt, en dat is nu net niet de bedoeling.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.