Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlobalHawk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 23:50
Nadat ik een nieuwe pc heb samengesteld is er een zeer hoge vervelende pieptoon te horen, welke zeer korte intervallen heeft variërend van ongeveer 100 ms tot 1 s. De voeding (Corsair CX500 V2) is inmiddels al vervangen middels een RMA, maar de pieptoon bleef helaas bestaan.

Nadat ik de PC nogmaals heb onderzocht door overal goed te luisteren heb ik de vermoedelijke oorzaak denk ik gevonden, namelijk de ethernet-aansluiting. Iedere keer als het lichtje van deze aansluiting oplicht, dan stopt de pieptoon.

Overigens is er na het afsluiten van de PC ook nog een zachte zeer hoge pieptoon te horen (coil whine) die pas verdwijnt bij het uitzetten van de voeding, anders kun je gewoon niet slapen. Het lijkt me sterk dat deze van de voeding komt, aangezien deze net is vervangen door een nieuw exemplaar. Het lijkt er dus op dat beide pieptonen van het moederbord komen.

Nu is mijn vraag; kan ik hier zelf nog wat aan doen of is dit gewoon een RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Enigste wat je kan doen is precies lokaliseren waar de coilwhine vandaan komt en dan is de enigste remedie om het betreffende onderdeel RMA te doen. Wanneer je nou geen garantie er meer op zou hebben wil soms nog wel eens iets van nagellak op de betreffende spoel helpen maar in jou geval gewoon RMA aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Of gewoon een netwerkkaartje van 10 euro erin zetten ipv je onboard lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlobalHawk
Moederbord is pas 3 weken oud, gewoon een RMA dan maar...zit je helaas wel een week zonder PC maar het is niet anders...

Bedankt voor de suggesties in ieder geval. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-07 22:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik denk even hardop:

Gaat dit wel onder garantie? Is het niet zo dat de apparatuur verder gewoon naar behoren werkt en binnen alle grenzen van fatsoen geluid maakt?
RMA sturen, kost je ook geld, verzendkosten. Daarna heb je -niet- de garantie dat het probleem op is gelost.

Ik zou, als ik jouw was, het advies ter harte nemen om een netwerk kaartje van een paar euro te kopen en die te gaan gebruiken. Dan heb je volgens mij meer kans op succes.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst even de shop bellen, je probleem voorleggen en vragen of het voor RMA in aanmerking komt. Zo ja, dan opsturen, zo nee, dan los netwerkkaartje erin en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Wat ontzettend vreemd zeg.

Ik heb sinds vorige week ook een nieuw systeem in elkaar gezet
specs:
Mobo: Asus P867 LE (heb je ook de LE versie?)
Proc: i5 2500
Geheugen : corsair 8gb low profile 1,5v CL9
Voeding: Corsair CX500 V2

En ik heb echt excact hetzelfde probleem met de hoge pieptoon.
Dit is trouwens alleen het geval als ik in windows ben zodra ik een game (BF3) opstart gaat de hoge pieptoon weg. Ik dacht zelf ook direct aan een spoel in de voeding. Maar ik ga uitzoeken of het dan aan de etherenet kaart ligt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 16:05
Ik heb een vervelende pieptoon uit m'n speakers als deze te hard staan. Als ik de C states uit zet is het weg maar heb ik wel een flink idle verbruik.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlobalHawk
@Murrays

Ik heb inderdaad ook de LE versie. Volledige specs kun je in de wenslijst op mijn profiel zien, verschil met jouw pc is dat ik een i5 2500K (met K dus) en een ander merk geheugen (Kingston).

Het zijn overigens verschillende soorten hoge pieptonen;

- Eén pieptoon is te horen die veel weg heeft van coil whine (weet het Nederlandse woord niet echt) en die veranderd ook van hoogte. Zelfde hoge geluid dat een laptop adapter weleens maakt. Als ik de PC afsluit is het nog steeds te horen, totdat je ook echt de voeding uitschakelt (dan houdt het na +/- 10 sec. op)

- De andere pieptoon heeft duidelijk te maken met de ethernet-aansluiting, als het lichtje van deze aansluiting oplicht dan stopt ook het piepgeluid (altijd zelfde hoogte). Aangezien dit lichtje afhankelijk is van de netwerkactiviteit is dit dan ook een zeer irritante pieptoon die steeds kortstondig en onregelmatig aan en uit gaat.

Vandaag heb ik overigens nog geen enkele pieptoon gehoord, maar dat heb ik al vaker gehad en een dag later is het gewoon weer raak. Het word denk ik toch eens tijd om contact op te nemen met de leverancier voor een vervanging van dit moederbord (P8P67LE), overigens nog maar een paar weken oud. Ik vrees alleen na jouw verhaal dat het een veelvoorkomend probleem is bij de Asus P8P67LE en dat ik met een nieuw exemplaar weer met hetzelfde probleem zit.

• Murrays
  • Nu online
@GlobalHawk

Thanks voor je reactie.

Ik ben zelf nog niet thuis geweest om het te constateren.
Dit weekend zal ik onderzoeken waar die pieptoon vandaan komt en of het ook meerdere pieptonen zijn.

Ik zal het dan ook met een andere netwerkkaart (pci kaartje)testen om te kijken of het probleem daar vandaan komt en of het piepen dan ophoud.

Sja een RMA heeft weinig nut dan vrees ik...

Keep u updated
Pagina: 1