Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 21:58
Ik ben reeds in het bezit van de Onkyo tx-nr609 receiver en ben hiervoor opzoek naar een mooi surround speaker setje. (5.1)

Nu vind mijn vriendin een bookshelf speaker te groot en wil ik niet de matige kwaliteit van de meeste micro speakers.. Mijn budget is niet mmer dan € 500,- (simpelweg omdat ik er niet meer geld aan wil uitgeven. Tv ,receiver en blu-ray speler waren al duur genoeg.

Ik heb al veel gezocht maar heb geen verstand van de termen en daardoor loop ik stuk in mijn zoektocht..

Nu heb ik al veel gezocht en de volgende 2 al gevonden:

Teufel Consono 35 Iemand ervering hier mee?
en
Harman Kardon HKTS 9

Mijn voorkeur gaat denk ik uit naar de Teufel, maar ken weinig mensen met ervaring?

Welke van deze 2 of andere speakerset raden jullie aan?
- Onder € 500,-
- Niet te groot, maat zoals bovenstaande
- Uiteraard zo goed mogelijk
- Kamer is ongeveer 35m²

Als jullie mij willen helpen heel graag!

UPDATE 08-11:
Volgende setjes wil ik uit kiezen:
1. Teufel Consono 35
2. Harman Kardon HKTS 30
3. KEF KHT2005.3
4. Jamo A102

[ Voor 17% gewijzigd door Opperclowntje op 08-11-2011 10:22 ]

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:26
Jij kan met "melkpakjes" nooit het geluid krijgen van de Boekenplank modellen, dat is punt 1.
Verder zijn er veel mensen die goede ervaringen met de HK set hebben die jij post.

Komen ook vaak voorbij op de 2e hands markt, als mensen de upgrade willen maken naar iets beters.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 22:45
Vriendin vervangen en een stel goede speakers aanschaffen. Geluid is een heel groot onderdeel van de beleving ;)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
@ KillaZ: Bedankt voor je opmerking, ik weet dat ik met een kleinere speaker nooit in de buurt zal komen maarja het oog van mijn vriendin wil ook wat.. Dus dat is altijd afwegen.

@j-phone: Zal het overwegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Kijk eens naar deze post: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37014217 hier zie je dat design en grote speakers goed samen kan gaan.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het wel met j-phone eens. Maat van mij heeft het drie weken voor het trouwen ook gedaan en heeft nu een muziekvriendelijke vriendin.

Edit: Je kunt je huidige vriendin ook overtuigen over het nut van boekenplanken. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
@j-phone: dat is helaas geen optie... Ik ben bewust dat ik geen audioholic proof geluidssysteem zal krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Als je de set en speakers alleen voor films / ps3 / xbox360 / achtergrondmuziek / whatever gebruikt maar niet voor het serieuze muziek beluisteren, dan komt de HKTS9 set wel aardig uit de bus als ik op forums rondkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is een soundbar geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Nee, wil de set voor films gaan gebruiken dus het moet een 5.1 set worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Deze KEFS produceren nog best een aardig geluid. Iets boven je budget, maar soit.

http://www.stassen.nl/spe...-systeem/kef-kht2005.3-k1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Ik heb zelf ook nog even zitten googlen kan ik voor 500 euro niet beter de Harman Kardon hkts 30 nemen? Dit is namelijk een 2- weg systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Die KEFS zijn toch ook 2-way zover ik kan zien?

Welke set beter klinkt durf ik overigens niet te zeggen, heb alleen de KEFS in het echt mogen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:12
kellhus schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:33:
Die KEFS zijn toch ook 2-way zover ik kan zien?

Welke set beter klinkt durf ik overigens niet te zeggen, heb alleen de KEFS in het echt mogen horen.
Als we dan toch bij KEF zitten, YouTube: KEF Blade - Bass Technology,
Prachtige design boxen, en het geluid dat eruit komt is echt super!
Alleen vrees ik dat het net buiten je budget valt met z'n 40K ;)

Maar even serieus, een B&W setje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djflue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 15:22
Ik zou inderdaad voor de kefs gaan, voor die prijs is het helemaal geen gekke deal, toen ik ze laatst ergens zag waren ze nog 900 euro, maar is een erg mooie set, speakers van aluminium, en de sub geeft een heerlijk diep geluid zonder boemerig te worden.
Dus die 50 euro extra zijn ze zeker waard.
En sorry dat ik het zeg, maar van die harman kardon word je gewoon verdrietig als je ze naast het setje van kef zet, harman heeft misschien nog steeds de naam maar de sub is gewoonweg vreselijk, en alleen op een hoger volume klinken de satelieten redelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door djflue op 08-11-2011 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:19

DjVe

Hatsaflats!

Wil je echt niet teveel uitgeven en toch een goed geluid met mooi design, dan zou je ook eens kunnen kijken naar de SSLA500 en SSLA300 serie van Sony met een WD100 of WD200 subwoofer. Ze zijn al wat jaartjes oud, maar zijn qua design en prestaties onverslaanbaar in haar klasse.

Een complete set 500 met de WD20 subwoofer. Maar een setje 300 speakers zit zeker in je budget! Volgens mij staat er zelfs een setje op V&A hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
djflue schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:26:
Ik zou inderdaad voor de kefs gaan, voor die prijs is het helemaal geen gekke deal, toen ik ze laatst ergens zag waren ze nog 900 euro, maar is een erg mooie set, speakers van aluminium, en de sub geeft een heerlijk diep geluid zonder boemerig te worden.
Dus die 50 euro extra zijn ze zeker waard.
En sorry dat ik het zeg, maar van die harman kardon word je gewoon verdrietig als je ze naast het setje van kef zet, harman heeft misschien nog steeds de naam maar de sub is gewoonweg vreselijk, en alleen op een hoger volume klinken de satelieten redelijk.
Voor die €900 doel jij denk ik op hetzelfde setje, minus de K1 :

http://www.stassen.nl/spe...ema-systeem/kef-kht2005.3

Die staat bij Stassen voor €750. Zelfde speakers zover ik kan zien, maar de K1 heeft de KUBE1 sub (150w), waar het andere setje de KUBE2 (200w) heeft.

edit @ hierboven: volgens mij heb ik nog zo'n Sony setje thuis staan (weet niet meer zeker of het de 5 of 3 serie betreft), ooit gekregen van een vriend. Eens kijken of ik die kan verkopen, als ze echt zo fijn zijn ;)

[ Voor 10% gewijzigd door kellhus op 08-11-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Opperclowntje schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:08:
Mijn budget is niet mmer dan € 500,- (simpelweg omdat ik er niet meer geld aan wil uitgeven. Tv ,receiver en blu-ray speler waren al duur genoeg.
Vind je het niet een beetje gek om veel geld uit te geven aan een TV, receiver en een blu-ray speler en dat te bezuinigen op wat je uiteindelijk gaat horen van al die uitgaves?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:14
Ik heb zelf de Mordaunt Short genie set. Ik ben geen audiofiel maar ik vind ze heel goed klinken met films en ook voor muziek geeft deze een goed geluid en boven mijn verwachting.

Voor mij was het dezelfde reden dat ik voor klein moest gaan, vriendin wou geen "grote" speakers (lees: bookshelf). Verder vond mijn vriendin het uiterlijk van deze speakers leuk. Ze zien er namelijk niet uit als doodgewone speakers maar hebben een speelse vorm.

Ik heb hier voor 575 betaald (inclusief kabels en bananenpluggen), dit was danwel tweedehands.

[ Voor 15% gewijzigd door Jwlb op 08-11-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

kellhus schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:13:
[...]

edit @ hierboven: volgens mij heb ik nog zo'n Sony setje thuis staan (weet niet meer zeker of het de 5 of 3 serie betreft), ooit gekregen van een vriend. Eens kijken of ik die kan verkopen, als ze echt zo fijn zijn ;)
Ik doel op deze:

SSLA500
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.net/Fun/design/history/product/2000/img/img_ss-la500ed.jpg

SSLA300
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/pix.crutchfield.com/products/2002/700/h700SSLA300-f_Modp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ah, duidelijk. Ik heb de SSLA300 serie dan nog op zolder staan.

Eens kijken of ik er nog iemand blij mee kan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Vind je het niet een beetje gek om veel geld uit te geven aan een TV, receiver en een blu-ray speler en dat te bezuinigen op wat je uiteindelijk gaat horen van al die uitgaves?
Nee dat vind ik niet gek, geluid is voor mij niet het belangrijkste. Ik wil een goede totaal ervaring.. En volgens mij kan ik heel te vreden zijn met een goede geluidsset van rond 300-500 euro.

Ik ben namelijk geen audiofiel (zoals ze dat zo mooi zeggen) Maar wil wel een setje waarmee ik wat meer heb dan een standaard dolby surround set van 300 euro..

De receiver heb ik al, de Onkyo TX-NR609 Nu zoek ik dus alleen nog een leuk speakersetje. Het kan altijd beter en duurder, maar dat wil ik niet uitgeven...

Ik zal eens goed kijken naar de verschillen van de Harman Kardon HKTS 30 en de KEF KHT2005.3

[ Voor 14% gewijzigd door Opperclowntje op 08-11-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opperclowntje schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:51:
Nee dat vind ik niet gek, geluid is voor mij niet het belangrijkste. Ik wil een goede totaal ervaring.. En volgens mij kan ik heel te vreden zijn met een goede geluidsset van rond 300-500 euro.

Ik ben namelijk geen audiofiel (zoals ze dat zo mooi zeggen) Maar wil wel een setje waarmee ik wat meer heb dan een standaard dolby surround set van 300 euro..
Deze redenering hoor ik erg vaak. Men zegt geen audiofiel te zijn, maar wil ook geen matige kwaliteit van micorspeakers en het budget is marginaal. Bovendien blokt vriendin meestal iets beters (goede bookshelves) om geheel subjectieve redenen, maar wil wel een 50 inch doodskist (TV) aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Schijnbaar is de frustratie daaromtrent bij jou erger dan bij TS, hij heeft zijn standpunt redelijk duidelijk gemaakt, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kellhus schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:09:
Schijnbaar is de frustratie daaromtrent bij jou erger dan bij TS, hij heeft zijn standpunt redelijk duidelijk gemaakt, me dunkt.
Dat denk ik niet, als ik kijk hoeveel van dergelijke (WAF) setjes na een half jaar op zolder verdwjnen of op Markplaats worden aangeboden voor een appel en een ei. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Ik denk dat het allemaal reuze mee valt. Ik ben ook heel blij met mijn Toyota en heb nog geen een keer spijt gehad dat ik geen Posche heb gekocht..

Ik wil gewoon het maximale voor mijn 300-500 euro en hoef geen "Porsche", want dat kost veel meer geld..

On-topic, ik heb de startpost aangepast, ik heb ook nog de jamo A102 gevonden die heel goede reviews krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Met de eerder genoemde KEF's ben ik nog steeds erg blij, en mijn eisen sluiten ongeveer aan op die van de TS, met het verschil dat ik zelf geen grote speakers wil in mijn woonkamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb wat dat betreft hetzelfde als de TS.
Toendertijd een setje voor een lage prijs met pilaartjes van JVC gekocht, maar omdat we de tv aan de muur willen hangen en die versterker geen HDMI heeft, ben ik ook aan het neigen naar een 509 of 609.
Daarnaast wil ik wel graag wat meer muziek hebben, maar hoeft het ook niet je-van-het te zijn.
Mijn vrouw wil ook geen grote speakers, maar denk dat ik van die bookshelves dan wel weer er door kan drukken. Al is het waarschijnlijk gelimiteerd aan 2 fronts.

Denk dat ik zelf ook naar die KEF's of HK's ga kijken.

Overigens bedoel ik hiermee dat zijn eisen niet zo heel vreemd zijn. Een beetje een gulden middenweg. Tuurlijk zou ik zelf wel van die grote staanders willen, maar dat geld zou ik er ook niet echt aan uit willen geven (mits de loterij me goed gezind is ^_^).

Ben benieuwd waar de TS op uit gaat komen en wat z'n bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opperclowntje schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:27:
Ik denk dat het allemaal reuze mee valt. Ik ben ook heel blij met mijn Toyota en heb nog geen een keer spijt gehad dat ik geen Posche heb gekocht..

Ik wil gewoon het maximale voor mijn 300-500 euro en hoef geen "Porsche", want dat kost veel meer geld..

On-topic, ik heb de startpost aangepast, ik heb ook nog de jamo A102 gevonden die heel goede reviews krijgen.
Dan is wellicht Logitec ook een optie (4x LS 11 plus een subwoofer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik ben denk ik het vrouwtje in mijn huis, want zulke krengen komen er bij mij echt niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

kellhus schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:06:
Deze KEFS produceren nog best een aardig geluid. Iets boven je budget, maar soit.

http://www.stassen.nl/spe...-systeem/kef-kht2005.3-k1
Bij een budget van ~€500 ga ik met dit voorstel mee, prachtige speakertjes als je echt niet iets groters wil. En nog even op de rode offerteknop drukken om te kijken of ze nog wat dichter bij je budget in de buurt komen natuurlijk.

De HKTS30 is verder ook zeker niet verkeerd voor wat het is, maar misschien kun je het beste proberen deze eens zelf te vergelijken. Redelijk standaard systemen, dus moeten wel in je plaatselijke grote electronicazaak te vinden zijn.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:14

servies

Veni Vidi Servici

j-phone schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:20:
Kijk eens naar deze post: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37014217 hier zie je dat design en grote speakers goed samen kan gaan.
Ik wil niet betweterig doen... maarruh.... welk design? Of is tegenwoordig de definitie van design: zoveel mogelijk wit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
servies schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:53:
[...]

Ik wil niet betweterig doen... maarruh.... welk design? Of is tegenwoordig de definitie van design: zoveel mogelijk hoogglans...
fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:02
Arunia schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:40:
Ik heb wat dat betreft hetzelfde als de TS.
Toendertijd een setje voor een lage prijs met pilaartjes van JVC gekocht, maar omdat we de tv aan de muur willen hangen en die versterker geen HDMI heeft, ben ik ook aan het neigen naar een 509 of 609.
Let wel even op of je de subwoofer van de JVC wel aan kan sluiten op een nieuwe receiver. Veel kant en klare setjes leveren een passieve subwoofer mee met vaste crossover in de set. Bij een losse receiver is een actieve subwoofer nodig.
[...]
Ik wil niet betweterig doen... maarruh.... welk design? Of is tegenwoordig de definitie van design: zoveel mogelijk wit...
Agreed, vind het ook eerder druk dan design. Dat de speakers (hoogglans) zijn maakt daar niet perse meer design van.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Het doel is hetzelfde maar ik zie wat je bedoelt. Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
FeaR schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:16:
[...]

Let wel even op of je de subwoofer van de JVC wel aan kan sluiten op een nieuwe receiver. Veel kant en klare setjes leveren een passieve subwoofer mee met vaste crossover in de set. Bij een losse receiver is een actieve subwoofer nodig.
Volgens mij is het wel een actieve, maar het is de bedoeling om de hele JVC set te verkopen en daarna een Onkyo receiver met 2 boekenplank model fronts en daarnaast nog een center, 2 suround rear (welke dan niet boekenplank zullen zijn wellicht) en een sub erbij aan te schaffen van een goed merk, maar ook niet al te duur.

Thanks voor de opmerking btw.
Is overigens nog steeds niet mijn bedoeling om het topic te kapen.
Dus weer terug naar de TS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Ik heb de Boston soundware XS er ook bij gezet..
Maar de papieren van de Boston lijken ook niet goed... Maarja dan kom je idd. weer terug bij de gevoels kwestie..

Teufel Consono 35/Harman Kardon HKTS 30/KEF KHT2005.3
Satelliet speaker
Max. belast kort/120 Watt/120 Watt/104 Watt/100 Watt
Gevoeligheid/88 dB/86 dB/88 dB/85 dB
Impedantie /4-8 Ohm/8 Ohm/8 Ohm/8 Ohm
Laagste frequentie/150Hz-20kHz (-3dB)/45Hz-20kHz (6dB)/80Hz-27kHz/ 150Hz-20kHz
Tweeter/19mm/19mm/19mm/13mm
Mid range/ 80mm 2x/75mm 2x/100mm/64mm

Center speaker
Max. belast kort/120 Watt/120 Watt/104 dB/100 Watt
Gevoeligheid/88 dB/86 dB/88 dB/85dB
Impedantie /4-8 Ohm/8 Ohm/8 Ohm/8 Ohm
Laagste frequentie/150Hz-20kHz (-3dB)/45Hz-200Hz (6dB)/80Hz-27kHz/150Hz-20kHz
Tweeter/19mm/19mm/19mm/13mm
Mid range/ 80mm/75mm 2x/100mm/64mm

Sub
Laagste grensfreq./34 Hz (-3dB)/45-200Hz (-6dB)/35 - 150 Hz/60-180Hz
Versterkervermogen/100 Watt/200 Watt/200 Watt/ 250 Watt
Woofer/250mm/200mm/250mm/203mm

[ Voor 22% gewijzigd door Opperclowntje op 09-11-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Opperclowntje schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:19:
Zo ik heb alles even op een rijtje gezet en het lijkt mij dat de Teufel als beste uit de bus komt? Deze is ook nog eens het goedloopst...

Teufel Consono 35/ Harman Kardon HKTS 30/ KEF KHT2005.3
Satelliet speaker
Max. belast kort/ 120 Watt/ 120 Watt/ 104 dB
Gevoeligheid/ 88 dB/ 86 dB/ 88 dB
Impedantie / 4-8 Ohm/ 8 Ohm/ 8 Ohm
Laagste frequentie/ 150Hz-20kHz (-3dB)/ 45Hz-20kHz (6dB)/ 80Hz-27kHz
Tweeter/ 19mm/ 19mm/ 19mm
Mid range/ 80mm 2x/ 75mm 2x/ 100mm

Center speaker
Max. belast kort/ 120 Watt/ 120 Watt/ 104 dB
Gevoeligheid/ 88 dB/ 86 dB/ 88 dB
Impedantie / 4-8 Ohm/ 8 Ohm/ 8 Ohm
Laagste frequentie/ 150Hz-20kHz (-3dB)/ 45Hz-200Hz (6dB)/ 80Hz-27kHz
Tweeter/ 19mm/ 19mm/ 19mm
Mid range/ 80mm/ 75mm 2x/ 100mm

Sub
Laagste grensfreq./ 34 Hz (-3dB)/ 45-200Hz (-6dB)/ 35 - 150 Hz
Versterkervermogen/ 100 Watt/ 200 Watt/ 200 Watt
Woofer/ 250mm/ 200mm/ 250mm
specs zeggen helemaal niets als je gaat vergelijken :) Het ligt er maar net aan hoe men aan die specs komt zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je al iets concludeert uit dat rijtje is het dat de Teufel het minst is: satellietjes vanaf 150hz tegen 45 (HK) en 80 (KEF). De HK zal op +-3dB ook wel rond de 80Hz uitkomen.
Juist een lage overgang naar de sub is belangrijk om deze zo min mogelijk te kunnen lokaliseren.

Maar goed, zonder luistersessie kun je eigenlijk geen conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:01

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Sets waar ik ervaring mee heb zijn de al aangegeven KEF KHT2005.3, maar bijvoorbeeld ook de Focal Sib&Co pack 5.1. Voor alle 2 geld dat het aardige setjes zijn voor het geld. Het is alleen niet te vergelijken met boekenplank of zuilen. Alleen wil je dan een set, ben je vaak nog meer kwijt.

Waar ik ook goede verhalen over hoor zijn de Boston Acoustics sets. Heb ze alleen nooit gehoord. Verder heb ik alleen ervaring met luidspreker sets uit het duurdere segment. (Sony/Philips/Samsung setjes bij familie daargelaten |:( )

Wat ik je wel kan meegeven is dat je echt weg moet blijven van Harman Kardon en Jamo mini luidspreker sets. Met alle respect, maar de bevindingen van mensen op internet hebben meestal geen andere sets beluisterd. Waardoor men de aankoop al snel als goed ervaart. Maar in werkelijkheid zijn de sets echt 3x niks. Je kan beter 6 a 700 euro betalen dan een setje van 450 euro. Het verschil is zo ontzettend groot!

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Maar goed, dat wil de TS niet. Binnen budget is er niets mis met Harman Kardon.

Ik ben het er overigens mee eens dat net wat meer uitgeven veel meer resultaat geeft.

[ Voor 36% gewijzigd door mr.paaJ op 08-11-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Maar toch zou ik hem willen aanraden om dat KEF setje te beluisteren, deze ligt slechts €49 uit zijn budget en ik heb er echt prima ervaringen mee. Voor €550 zou ik zo snel geen betere HT set kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely

Boely

mr.paaJ schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:41:
Maar goed, dat wil de TS niet. Binnen budget is er niets mis met Harman Kardon.

Ik ben het er overigens mee eens dat net wat meer uitgeven veel meer resultaat geeft.
Dat is zo leuk aan geluid. Iedereen ervaart het anders. Ik ben van mening dat Harman Kardon alleen nog maar bagger maakt en dat je dus beter naar andere merken kan kijken.

Wat ik heb gelezen in HIFI bladen is dat de sets van Boston Acoustics (Marantz zit hier achter!) erg leuk klinken voor het geld. Waarbij de HK sets er altijd slecht uit de bus komen.

http://www.eshop.nl/winke..._SoundWareXS_5.1_wit.html Binnen zijn budget en krijgt 5 sterren van een bekend HIFI blad uit de UK.

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Hm, dat ziet er - afgaande op de reviews - ook wel goed uit. Volgens mij staan ze ook bij de MM, eens kijken of ik ze kan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely

Boely

kellhus schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:58:
Hm, dat ziet er - afgaande op de reviews - ook wel goed uit. Volgens mij staan ze ook bij de MM, eens kijken of ik ze kan beluisteren.
Hou er wel rekening mee dat een ruimte zoals de MM, niet te vergelijken is met jou huiskamer. Maar dan is het iig nog beter dan helemaal niet gaan luisteren.

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Ik heb de Boston Soundware XS ook in de vergelijking erbij gezet.. Ik neig toch meer naar de Kef'jes omdat die wel veel betere papieren hebben dan de rest..

Ik zal eens bij de plaatstelijke audio zaken gaan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:21
Opperclowntje schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:11:
Ik heb de Boston Soundware XS ook in de vergelijking erbij gezet.. Ik neig toch meer naar de Kef'jes omdat die wel veel betere papieren hebben dan de rest..

Ik zal eens bij de plaatstelijke audio zaken gaan kijken!
En vooral luisteren. Neem een eigen gebrand CDtje mee met een paar nummers die je goed kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:02
Opperclowntje schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:11:
Ik neig toch meer naar de Kef'jes omdat die wel veel betere papieren hebben dan de rest..
Specificaties is leuk en kan je deels naar kijken om bijvoorbeeld een idee te krijgen of de speakers makkelijk of lastig aanstuurbaar zijn. Maar specificaties zeggen helemaal niets over de klank of de sound van de speakers. Dus je zal toch ten alle tijden moeten gaan luisteren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Ok thx ga ik dat doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik was zelf ooit ook aan het kijken voor die KEF 2005 reeks maar kon toen via een aanbieding voor een goede prijs aan de 3005 serie komen. Was die er niet geweest dan was die 2005 KEF set er bij ons ook gekomen.

Ik ben heel erg tevreden met die 3005 series, als de 2005 series conceptueel hetzelfde is maar net een slag minder power heeft zal dat ook geen verkeerde set zijn. Dus nogmaals een stem voor KEF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
De KEF 3005 vind ik wel weer erg boven mijn budget.. Maar ik zal de 2e hands sites in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
2e hands zijn die 3005 KEF's nog steeds 700+ euro, van wat ik in het verleden gezien heb. Dus dan moet je toch je budget gaan bijstellen ;-)

Persoonlijk vond ik de 3005 set geweldig, maar wel wat overkill voor mijn rijtjeshuis. Al is dat natuurlijk subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

oppperclowntje

Jbl heeft laatst een nieuwe 5.1 set ontworpen,ik weet niet of je hier naar gekeken hebt maar je specs zijn redelijk goed, maar qua uiterlijk blijft het jouw keuze!
dit is maar een suggestie, ik had al gezien dat je moest kiezen tussen 4 sets, misschien brengt dit wel verandering.

Specificaties

Afbeeldingslocatie: http://www.2dayblog.com/images/2011/april/550x--jbl-cinema-500-sound-system.jpg

Gr daniel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
[...]

Het ging meer om het geheel, niet alleen de speakers. Maar goed, smaken verschillen.

Edit: een goed voorbeeld, die JBL's in de post hierboven kunnen mij echt niet bekoren qua uiterlijk, maar ik weet zeker dat een boel mensen dat 'design' noemen :+

[ Voor 20% gewijzigd door j-phone op 09-11-2011 22:53 ]

• Opperclowntje
Ik vind de JBL niet mijn smaak...@Kelhus, ik bedoelde eigenlijk dat de 3005 gewoon te duur voor me is, maar dat ik de 2005 ga volgen op marktplaats, wie weet dat we een koopje scoren..

• kellhus
Dat moet wel lukken, als je geen haast hebt. Ze komen regelmatig voorbij.

Ik ga dit weekend overigens even luisteren naar die Boston Acoustics, laat mijn bevindingen nog wel weten.

• Opperclowntje
Zolang ik mijn beslissing niet heb genomen sta ik altijd open voor advies!

Pagina: 1