Accu icoon soms niet zichtbaar als systeemvakpictogram [W7]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er0mess
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07-2024
ey

Mijn accu(duur) icoontje is soms niet aanwezig bij me systeemvakpictogrammen, terwijl hij wel aangevinkt staat als 'Pictogram en melding weergeven'
Als ik me laptop opnieuw opstart staat ie er wel weer. Dus het is niet een heel groot probleem alleen af en toe vervelend. Weet iemand wat ik hier aan kan doen ?

bij voorbaat thnx

(windows 7 home premium 64bits)

[ Voor 5% gewijzigd door er0mess op 07-11-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Denk een registersetting die niet lekker is...

Btw: 2e link na zware :S zoektocht: http://answers.microsoft....0d-47b9-b58b-59ba5272f9cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Staat het icoon niet gewoon verborgen? Bij een collega van mij stond het icoontje daar, achter het expand knopje op de taakbalk naast het systeemvak.
Je bent erg schaars in je informatie en eigen inzet, zoals de reply hierboven al aangeeft.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Tja, ik denk altijd maar: je kunt wel roepen dat het simpel te vinden is, maar dan moet je ook bewijs hebben dat het simpel te vinden is ;) Daarom het linkje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klopt, maar de TS had op z'n minst even mogen noemen of hij/zij al bij de taakbalk eigenschappen heeft gekeken of het icoontje verborgen wordt of niet. Het is een kleine moeite om even op het pijltje naast het systeemvak te klikken om te zien of-ie daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er0mess
Hero Of Time schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:40:
Klopt, maar de TS had op z'n minst even mogen noemen of hij/zij al bij de taakbalk eigenschappen heeft gekeken of het icoontje verborgen wordt of niet. Het is een kleine moeite om even op het pijltje naast het systeemvak te klikken om te zien of-ie daar is.
dat heb ik niet gedaan omdat dat zo voor de hand ligt, dat zelfs al was je een leek, je daar als eerste kijkt.....

@ bartjez.. thanx voor antwoord. Had al gezocht maar soms kan je gewoon ff niet op de (engelse) woorden komen om een fatsoenlijk antwoord te vinden op je vraag stelling...
Anyway.. Het heeft niet geholpen... al heb ik nu wel een snellere manier gevonden om het icoontje weer tevoorschijn te toveren als ie weg is.. (nl door met "Process Explorer' , explorer.exe te herstarten ipv me laptop te rebooten

[ Voor 3% gewijzigd door er0mess op 09-11-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

er0mess schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:57:
[...]

dat heb ik niet gedaan omdat dat zo voor de hand ligt, dat zelfs al was je een leek, je daar als eerste kijkt.....
Je wilt niet weten hoeveel mensen daar niet kijken en het daar dan is gebleven. Het is een kleine moeite om het erbij te zetten, het scheelt dan een vraag ;).
@ bartjez.. thanx voor antwoord. Had al gezocht maar soms kan je gewoon ff niet op de (engelse) woorden komen om een fatsoenlijk antwoord te vinden op je vraag stelling...
Anyway.. Het heeft niet geholpen... al heb ik nu wel een snellere manier gevonden om het icoontje weer tevoorschijn te toveren als ie weg is.. (nl door met "Process Explorer' , explorer.exe te herstarten ipv me laptop te rebooten
Dan kan je net zo goed afmelden en weer aanmelden. Overigens, om je desktop/taakbalk te killen heb je niet speciaal Process Explorer nodig. Met gewoon taakbeheer kan het ook ;).

Heb je trouwens al achterhaald wanneer het precies gebeurt? Bijvoorbeeld als je van accu naar netspanning gaat, of andersom, of als je accu is opgeladen? Het klinkt iig als een bug in Windows, die met een herstart van Explorer tijdelijk weg is.

• er0mess
Heb je trouwens al achterhaald wanneer het precies gebeurt? Bijvoorbeeld als je van accu naar netspanning gaat, of andersom, of als je accu is opgeladen? Het klinkt iig als een bug in Windows, die met een herstart van Explorer tijdelijk weg is.
Nee... Het gebeurt niet wanneer ik hem aan of van het netstroom haal, en volgens mij doet het er ook niet aan toe hoeveel stroom er nog in de accu zit... Het is niet echt te pijlen wanneer het nou wel of niet gebeurt.. 9 van de 10 staat het icoontje er als ik me laptop opstart.. En soms dus niet (ongeacht wel of niet aangesloten op netstroom)
Pagina: 1