• MeesN
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09-2025
He Tweakers,

Ik heb momenteel een systeem met een 2500k, HD 6970 en 4GB Kingston Value ram(gewoon die simpele).
Nu merk ik vooral wanneer ik BF3 speel, 4GB toch wat mager is als ik even ga multitasken..
Nu wilde ik graag aan jullie advies vragen, wat ik het beste kan nemen als uitbreiding van het RAM.
Kan ik bijvoorbeeld het beste nog 4GB van het zelfde nemen, of een nieuw dual channel setje van 8GB kopen?
Ik zelf zat dan te denken aan de Corsair venegance(heb geen Mugen 2 oid die in de weg kan zitten).

Wat raden jullie me aan?

Mees

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:43
Waar merk je dat aan dan bij BF3? Ik heb ongeveer hetzelfde en nooit problemen als ik even snel wegtab uit de game om teamspeak aan te zetten of iets op te zoeken. Maar heeft je moederbord 4 geheugensloten? Dan zou ik er gewoon nog 2x 2GB bijdoen.

Verwijderd

Heej mees,

Aangezien je specs enzo is het aan te raden om van 4 gig naar 8 gig DDR 3 te gaan ..

of je moet hetzelfde type ram en daar nog een x een setje van kopen.

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-02 15:25
Hangt er vanaf wat je nu in je systeem hebt zitten.
4 GB wat?

Stel dat die 4 GB redelijk snel is dan zou ik inderdaad er gewoon een setje bij stoppen, anders nieuwe kopen.

Verwijderd

@ William jaa idd

Als de value ram nog goed is

Kan je gewoon nog een setje van 4 GIG erbij kopen

Verwijderd

Maar dan moet we eerst weten hoe 4 GIG 4x1 gig 2x2 gig of 1x4 gig DDR 3

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:52
Vooropgesteld dat je OS 64 bit is:
Als je nu 1x4 hebt, er gewoon 1x4 (met dezelfde specs)bij.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Exbloder
  • Laatst online: 08-12-2025
2x 2gb lijkt me toch de beste keuze, maar met de dumpingprijzen van ram maakt het zó veel niet uit.

Either way, met 4x 2gb kom je toch wel enkele jaren toe denk ik :p tegen dan upgraden de meesten toch sowieso naar een nieuw platform en misschien dan ook al DDR4?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bartske schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:26:
Waar merk je dat aan dan bij BF3? Ik heb ongeveer hetzelfde en nooit problemen als ik even snel wegtab uit de game om teamspeak aan te zetten of iets op te zoeken. Maar heeft je moederbord 4 geheugensloten? Dan zou ik er gewoon nog 2x 2GB bijdoen.
Ik heb bij BF3 tijdens spelen het geheugengebruik regelmatig op 4.3GB gezien. Ik draai niet eens erg veel op de achtergrond.

Of de TS nou 2x2GB erbij koopt of voor een setup van 2x4GB gaat, maakt niet echt uit. Ik zou even kijken wat qua kosten het beste is.

• MeesN
Bedankt voor alle snelle reacties!
Het is gewoon deze Kingston:
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
En als ik nu gelijk 8GB er bij zet(in totaal dus 12)
Buiten dat ik dat voorlopig niet echt nodig zal hebben, maar is dat ook een optie?

Edit:
PilatuS schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:36:
[...]

Ik heb bij BF3 tijdens spelen het geheugengebruik regelmatig op 4.3GB gezien. Ik draai niet eens erg veel op de achtergrond.

Of de TS nou 2x2GB erbij koopt of voor een setup van 2x4GB gaat, maakt niet echt uit. Ik zou even kijken wat qua kosten het beste is.
Nou het scheelt tussen de 4GB en 8GB maar tien euro, dus als ik daar voordeel uit haal dacht ik gewoon gelijk voor de 8GB te gaan;)

[ Voor 42% gewijzigd door MeesN op 07-11-2011 16:38 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:52
MeesN schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:37:

Nou het scheelt tussen de 4GB en 8GB maar tien euro, dus als ik daar voordeel uit haal dacht ik gewoon gelijk voor de 8GB te gaan;)
Voor bf3 is 4GB recommended, dus daar zal wrs niet veel voordeel te halen zijn.
Het aantal keren dat mijn swap wordt aangesproken met mijn 8GB is niet groot.
Aan de andere kant; kwaad kan het niet en veel goedkoper dan nu zal DDR3 niet worden.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan er ook 12GB inzetten, je zal er bij gamen of ander normaal gebruik niets aan hebben. Het hoogste gebruik wat ik bij mij gezien heb is 4.3GB totaal tijdens BF3. Andere spellen gebruiken meestal tussen de 3 en 3.5GB totaal. Meer dan 8GB heeft dan totaal geen nut. Tegen de tijd dat je het wel nodig hebt voor spellen heb je waarschijnlijk alweer een andere PC.

• MeesN
Oke oke, bedankt voor al het advies!
Dan schaf ik denk ik nog een setje van hetzelfde aan(ofwel 4 ofwel 8 GB).
Dan nog een beginnersvraag; kan ik gewoon mijn kast openmaken, het ram er bij zetten, en klaar is kees?

Verwijderd

Stekker uit de voeding en de PC ontladen door een aantal keer op de aan/uit knop te drukken.

• MeesN
Oke top!
Topic kan dicht volgens mij!
Pagina: 1