Toon posts:

hoe laptop aansluiten op home cinema jvc Tjvc THR-R3?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand met zeggen hoe ik mijn laptop aansluit op mijn home cinema set,
jvc THR-R3??

Er hebben al een aantal mannen naar gekeken, maar die geven het op...
ik kom er zelf ook niet uit.

Misschien verkeerde instelling of kabel?

Ik zou heel erg geholpen zijn, mis het echt dat ik mijn muziek niet via deze speakers kan luisteren.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Kan het niet gewoon via de jack-uitgang op je laptop en de line-in/AUX ingang op je Home Cinema Set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 19:57
Wellicht iets meer informatie over je laptop?
merk en type zou wel heel prettig zijn..

En wat hebben de mannen dan geconstateerd, en welke kabels/aansluitingen gebruikt..

Met MikelenniuM eens..
Je hebt op je laptop waarschijnlijk wel een headphone uitgang (even gokken want het type laptop is onbekend) en op je versterker heb je op het front een audio ingang.
Dus (stereo) 3,5 jack naar tulp (rood/zwart of rood/wit) en op je versterker de juiste kanalen instellen.

[ Voor 40% gewijzigd door MarchelHoek op 07-11-2011 16:36 ]

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik doe mijn best jullie vragen te beantwoorden;
laptop is ASUS A6000, maar het zit m in de Home cinema set...

Zie geen audio in.....

Bij oude versterker was het jack in laptop, plug in versterker...maar...het zit m in deze audio set...
Heb boekje erbij, maar krijg het niet goed gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Heb even gegoogled voor je, rechts onder op de voorkant zit een klepje, als je dat opentrekt zie je een rode en witte audioingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik inderdaad gebruikt, die rode en witte, rechtsonder....maar....dan doet hij het niet.

Ik weet niet hoe ik m daar dan op afstem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Wat blinkenlights boven mij zegt klopt.

Van JVC: http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/lvt1352-007a.pdf en dan kijken op pagina 7, kopje 'Vooraanzicht', punt 14 :)

Edit: pagina 67 vertelt je de rest.

[ Voor 10% gewijzigd door j-phone op 07-11-2011 17:11 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkenlights
  • Niet online
Ah, je moet inderdaad wat in het menu knutselen voordat het werkt. In de Engelstalige handleiding rond pagina 69-70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...daar zit t m dus in....dacht ik ook.

Heel irritant als 4 mensen zeggen dat het niet kan....geloof ik niet :)

Fijn dat jullie mee willen kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar, welke kabels denken jullie dan dat er nodig is, ik heb nog die jack / tulp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Altijd leuk om een medetweaker te kunnen helpen :)

Jack naar tulp is prima.

[ Voor 21% gewijzigd door j-phone op 07-11-2011 17:22 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkenlights
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:21:
maar, welke kabels denken jullie dan dat er nodig is, ik heb nog die jack / tulp...
Die is goed ja.

Edit: die handleiding is niet helemaal duidelijk zonder dat ik het apparaat voor me heb. Het zou kunnen dat deze set van de frontingang alleen wil opnemen. In dat geval zal je een kabeltje van jack naar scart moeten knutselen (bijvoorbeeld met zo'n scart-tulpadapterblokje dat je bij spelcomputers krijgt) en de ingang van de set op decoder (of sat? lekkere handleiding...) moeten zetten.

[ Voor 47% gewijzigd door blinkenlights op 07-11-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, peoples,

ben ff aan het proberen geslagen, no result:

ik heb het functiemenu ingesteld zoals rechtonder op bladzijde 70 staat...

Nu vroeg ik me af; op welke stand zet ik het systeem, om af te spelen? Bijv dvd, cd....

Ik heb geen idee welke stand, en dus hoe ik kan checken of het kan.

Zou het kunnen dat het helemaal niet mogelijk is? Ik kan me dat echt niet voorstellen.....
Ookal is het systeem wat jaartjes oud, daarvoor ging het ook prima met mijn Harman K. .....

Please help, anyone!

Verwijderd

Het is mogelijk om je home cinema set aan te sluiten op je laptop.
De home cinema set is meestal aangesloten aan de tv met een 4x RCA male stekker
2x RCA input aansloten op de home cinema set
2x RCA output naar de TV

RCA input/output kabel (home cinema standaard bijgeleverde kabel)

Afbeeldingslocatie: http://imageupload.org/thumb/thumb_149752.jpg

Om audio uit de home cinema te krijgen via een laptop/computer/mobiel heb je het volgende nodig.

2x RCA female naar 1x male 3.5mm stereo plug

Afbeeldingslocatie: http://imageupload.org/thumb/thumb_149749.jpg

female to male 3.5mm jack (verlening)

Afbeeldingslocatie: http://imageupload.org/thumb/thumb_149747.jpg

Sluit het vervolgens op deze manier aan :

1. Home cinema set : 2x RCA male (rood/wit) Output
Sluit je aan op
2. Bekabeling : 2x RCA female to male 3.5mm jack
Sluit je aan op
3. Bekabeling : female to male 3.5mm jack

De kabel female to male jack is niet nodig als de 2x RCA female to male 3.5mm jack
lang genoeg is meestal is dit niet het geval.

Min punt : Het is alleen niet functioneel want wanneer je tv wilt kijken met audio van de home cinema set
zou je de 2x RCA male (rood/wit) Output weer aan moeten sluiten op de tv.

Hopelijk is het duidelijker voor je, als je nog een vraag heb hoor ik het graag. :*)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 09:57 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het is vast heel vriendelijke bedoeld, maar als je het topic doorleest zie je dat de kabels niet het probleem is maar de aansluiting. Je ziet heel vaak bij die alles in een systeempjes dat het behoorlijk aan aansluitmogelijkheden schort.

@TS: als je audio aansluit op de voorkant, en de tv aanzet en op de dvd-speler afstemt, krijg je dan wel audio via de tv?

[ Voor 57% gewijzigd door bartvl op 15-12-2011 09:51 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

bartvl schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:50:
[...]
@TS: als je audio aansluit op de voorkant, en de tv aanzet en op de dvd-speler afstemt, krijg je dan wel audio via de tv?
Ja dan krijg je via de (tv audio) geluid, en niet via de home cinema set.
Thuis heb ik dit probleem ook gehad, zoals je al zei de home cinema set heeft soms erge aansluit issues.
In dit geval zijn het vaak instellingen van de dvd speler, om het te laten werken
moet je goed kijken hoe het aangesloten is en op de manier hoe het aangesloten is moet het ook ingesteld worden.

Voorbeeld : Playstation 3 aangesloten via hdmi naar tv, en audio word op één of andere manier niet gepakt via hdmi de oplossing was een RCA kabel aan te sluiten op de playstation 3 en die aansluiten op de home cinema set om zo geluid te krijgen, en ja dit moet dan ook weer ingesteld worden op het systeem.

Het is handig dan om één voor één aan te sluiten dan kom je er wel uit

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:13:
[...]

Ja dan krijg je via de (tv audio) geluid, en niet via de home cinema set.
Thuis heb ik dit probleem ook gehad, zoals je al zei de home cinema set heeft soms erge aansluit issues.
In dit geval zijn het vaak instellingen van de dvd speler, om het te laten werken
moet je goed kijken hoe het aangesloten is en op de manier hoe het aangesloten is moet het ook ingesteld worden.

Voorbeeld : Playstation 3 aangesloten via hdmi naar tv, en audio word op één of andere manier niet gepakt via hdmi de oplossing was een RCA kabel aan te sluiten op de playstation 3 en die aansluiten op de home cinema set om zo geluid te krijgen, en ja dit moet dan ook weer ingesteld worden op het systeem.

Het is handig dan om één voor één aan te sluiten dan kom je er wel uit
Ik vraag het juist aan de TS omdat het bij hem allemaal niet zo vanzelfsprekend werkt. Nogmaals, lees de thread en zie dat er al heel wat geprobeerd is.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

thanks, heren.
Ik ben geen man overigens :)

Maar idd; ik heb het idee ook dat het een instelling is.... sorry als ik iets niet goed begrijp, hoor.
Gaat mss toch een beetje boven mij pet, maar...kabel is volgens mij het punt niet.

Want hij geeft wel (maar 1 sec) geluid.....

thanks!

Keep posting aub :)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Staat er geen AUX of AUDIO bij die tulpaansluiting?? Je zou iets van AUX of in die richting moeten zoeken lijkt me... (laatste 5 versterkers die ik onder handen heb gehad hadden een AUX(illary) functie...)

Verwijderd

Topicstarter
Uhm...

ik zie bij jou staan, ervaringsdeskundige.... ik ben dat niet :)
Stel je die vraag aan mij, Bartjezz of aan iemand anders?

Sorry, maar graag je vraag specifiek, weet anders niet wat je bedoeld...

Hoop dat ik nog niet op jullie zenuwen werk als leek...

Thanks.

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
bartvl schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:50:
[...]

Het is vast heel vriendelijke bedoeld, maar als je het topic doorleest zie je dat de kabels niet het probleem is maar de aansluiting. Je ziet heel vaak bij die alles in een systeempjes dat het behoorlijk aan aansluitmogelijkheden schort.

Niks tegen Kabels maar omdat het een Notebook betreft stel ik een mobilelere variant hierop voor namelijk :

Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices

Ik het het zelf ook zo) (kleine tip de pairing code/key is standaard "0000")

en DAARBIJ ..

[url="http://http://tweakers.net/pricewatch/249187/belkin-mini-bluetooth-adapter.html"]Belkin Mini Bluetooth Adapter[/url]

Het voordeel is dat je hiermee ook een (smartphone) of tablet of andere bron via bluetooth nog op je homecinema kunt laten afspelen.
(iuk speel regelmatig spotify af van mijn Iphone 4 of Ipad 2 buiten mijn laptop. Ik vindt dit echt ideeal. )
8)

In winldows zelf zou je dan alen je nog je ingestelde audio output devive op je belkin bluetooth adapter moeten wijzigen ipv je ingebouwde audiokaart je natuurlijk op zoek gaan(dit maar 1 keer voor de setup) en pairen((dit maar 1 keer voor de setup) en verbinden(duurt bij mij maar 10 seconden) met de logitech wireless audio device.

en om alles en niet vooraan te moeten aansluiten mooi weg te werken en om een van de scart poorten van je homercinema te gebruiken haal je deze : scart dooorvoer + 3x rca en s-video (kan ook beij de lokale Handyman of elektronicaspeciaalzaak. Vergeet het knopje niet op "IN"te zetten.

vervolgens lees jjij je handleing ( http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/lvt1352-007a.pdf ) Nog eens goed door op pagina 7 &69 ,70 & 71,72.
Voor de ingang voorraan / Front in de handleiding F-1 genoemd lees nog eens pagina 73 en verder.
Ook Kies de juiste poort L1 of L2 en zet hem op AN (zie punt 2 begin pagina 70). AN is analoog ander gaat die op de digitale coax en/of op de optische spdif ingang zoeken naar signaal.

[ Voor 32% gewijzigd door Dr.Jake op 15-12-2011 16:34 . Reden: typo ]

Pagina: 1