Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pinnen over breedband anno 2011

Pagina: 1
Acties:

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 21:58
Ik heb het idee dat de meeste bedrijven voor de gek gehouden worden ivm het pinnen over breedband.

Allemaal verkoop praatjes over een beveiligde verbinding, terwijl vanaf oktober 2010 er niet meer verplicht is een Currence gecertificeerde verbinding te hebben.

Vandaag CCV aan de telefoon, dit mij CCVnet aan wilde bieden. Een adsl verbinding speciaal voor pinnen a 25 euro per maand.

Onze provider gebeld (solcon) hoe het zit met het pinnen, ook zij wilde mij 10 euro aftroggelen omdat er een "beveiligde routering" zal plaatsvinden bij hun naar de pin servers en het niet anders mogelijk is.

Hoe zit het nu eigenlijk echt in elkaar?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Mogelijk dat het met SLA te maken heeft.
Want zakelijk pinnen over een consumenten lijntje is natuurlijk ook niet handig.
En ja... dat doen helaas nog heeeeeel veel zaken.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je kunt en mag pinnen over iedere willekeurige consumentenlijn. Of het verstandig is, is een tweede. Daarom kun je icm zakelijk ADSL (vaak tegen meerprijs) een beveiligde PIN faciliteit krijgen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
De SLA heeft te maken met beschikbaarheid en repair snelheid bij problemen met de verbinding. Dat zal een reden kunnen zijn, maar niet de reden achter je vraagstelling.

Pinnen heeft een beveiligde verbinding nodig tussen de PIN terminal en de aanbieder van de PIN diensten.

Dit kan je bereiken door een separate verbinding te maken (aparte DSL verbinding bijvoorbeeld) waar alleen de PIN terminal over kan communiceren en dus geen 'internet toegang' (geen publiek internet IP adres zegmaar).

Of je hebt op een DSL verbinding een apart 'pad' door middel van aparte VPI/VCI of VLAN waar de PIN terminal kan communiceren met de PIN dienst aanbieder.

Andere optie is een beveiligde VPN verbinding die over een bestaande IP verbinding loopt zoals internet (bijvoorbeeld). Dan lijkt het het meeste op online bankieren waarbij je browser de terminal is die een beveiligde verbinding over een publiek netwerk als internet opbouwt naar je aanbieder (bank).

In basis gaat het dus om de mogelijkheden en wat er wordt aangeboden om een beveiligde verbinding tussen A en B mogelijk te maken. Ik kan me voorstellen dat een VPN met encryptie nog niet wordt toegepast en alleen mogelijkheden worden ondersteund (aangeboden) op een separate DSL verbinding zonder internet toegang of geselecteerde ISP's die een apart 'pad' over een gedeelde DSL verbinding kunnen leveren tussen jou en de PIN aanbieder.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• RammY

RammY

Dát!

Verhaal lijkt me duidelijk maar....

nieuws: Currence maakt pinnen via normale internetverbinding mogelijk
Hoezo dit bericht dan.
Het enige wat er dan zou zijn veranderd is dat je nu bij een ISP direct een beveiligde verbinding kan afnemen zonder dat je een aparte DSL-lijn met encryptie afneemt.

Met andere woorden, je zit nog steeds vast aan een beveiliging waarvan je ISP de hoogte bepaald.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Nadat ik dit las in oktober 2010 heb ik direct 1 pinautomaat aan mijn consumenten UPC verbinding gehangen, er gebeurde niets. Je moet je pinapparaat laten omstellen naar een normale verbinding. Dit kost me ongeveer 40 euro per automaat. Ik heb er 2, dus overweeg om er 1 om te stellen, zodat ik makkelijker kan omschakelen naar een andere verbinding bij verbindingsuitval.

• breeeem
http://www.currence.nl/nl...ewooninternetvoorPIN.aspx

Ik denk dat een gewone verbinding veilig genoeg is, anders zou currence dit nooit vrijgeven voor een gewone lijn.

Ben echt benieuwd naar de praktijk en wat andere bedrijven doen. Het gaat ons niet om die 10 euro, maar om het principe. Een andere provider van ons gebeld, hun vertelde mij, dat hun alleen de data doorgeven en dat de beveiliging op client niveau geregeld word. Bij hun is het gratis en ze zijn currence gecertificeerd, al betalen we wel genoeg voor de lijn zelf. (bit.nl)

• RammY

RammY

Dát!

jopie schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:16:
Nadat ik dit las in oktober 2010 heb ik direct 1 pinautomaat aan mijn consumenten UPC verbinding gehangen, er gebeurde niets. Je moet je pinapparaat laten omstellen naar een normale verbinding. Dit kost me ongeveer 40 euro per automaat. Ik heb er 2, dus overweeg om er 1 om te stellen, zodat ik makkelijker kan omschakelen naar een andere verbinding bij verbindingsuitval.
Waarschijnlijk bedoel je dat je je contract bij CCV moet om laten zetten van een dialup naar een ethernet verbinding ding...
Heb het zelfde meegemaakt bij een maatje van me die restauranthouder is.

Weet alleen niet of daar inderdaad kosten van 4 tientjes aanzaten.

[ Voor 47% gewijzigd door RammY op 07-11-2011 16:32 ]

• breeeem
Die kosten van 40 euro zeggen mij wel iets, al zijn wij nog niet om naar breedband pinnen, hebben ze mij wel eens gemeld dat dit de kosten zijn daarvoor.

• jopie
  • Nu online
Ik bedoel niet van dial up naar pinnen over ip. Ik pin al een paar jaar over IP, maar moet de instellingen laten wijzigen om over het normale net verbinding te kunnen maken.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
jopie schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:27:
Ik bedoel niet van dial up naar pinnen over ip. Ik pin al een paar jaar over IP, maar moet de instellingen laten wijzigen om over het normale net verbinding te kunnen maken.
ccv moet je pinapparaat aanpassen, bij 'ouderwets' pinnen connect ie naar IP adressen die alleen over een gecertificeerd lijntje bereikbaar zijn.

Voor pin over normaal breedband hebben ze andere servers

• jopie
  • Nu online
Maar zijn er nu mensen die dit laatste gebruiken?
Dan zou ik makkelijker mijn zakelijke ADSL eruit gooien, en overstappen op een glasvezel verbinding (die waarschijnlijk komt), waar alleen consumenten versies van komen.

• breeeem
Ik heb het zojuist aangevraagd bij CCV, en hun vermeld dat het om een consumentenlijn gaat.
Hun moeten wat ipadressen aanpassen in de betaalautomaat, je moet een wijzigingsformulier invullen en ondertekenen, 40 euro betalen.
Je word dan binnen 5 werkdagen gebeld door een technicus, om telefonisch de boel om te zetten.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wel bizar dat dat geld kost. Ik heb via de leverancier van de pinautomaten van mijn werk (Banksys) een handleiding kunnen krijgen zodat ik het zelf kon doen. Kostte me 2 minuten werk geloof ik.

Nu wordt er gewoon gepint over de normale ADSL lijn. Geeft geen enkel probleem.

Dit doen we overigens al sinds januari, volgens de ADSL provider kon het niet en was het écht absoluut nodig. Maar het werkt prima.

[ Voor 20% gewijzigd door Hooglander1 op 08-11-2011 11:34 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• breeeem
Wat ik me wel afvraag: kreeg er een checklist bij, waarin staat dat de ethernetverbinding Equens gecertificeerd moet zijn.
De firewall moet correct zijn geconfigureerd en poorten 50495, 50496, 50525, 10000, 1500, 15001 en 15002 moeten open staan.

Is dit wel nodig als je doorgegeven hebt dat het om een consumenten lijn gaat

@Hooglander1, heeft u dit allemaal gedaan ?

[ Voor 6% gewijzigd door breeeem op 08-11-2011 12:01 ]

• jopie
  • Nu online
Ik heb net CCV gebeld, en zij geven aan dat als je overschakelt naar een consumentenverbinding hij overal werkt, en er niets ingesteld hoeft te worden. Het enige is dat hij een IP adres moet krijgen, maar dat geldt voor ieder apparaat wat je aan een netwerk hangt (en geen adres instelt).

Hij gaf ook aan dat het steeds meer voorkomt, en dat mensen er overal vrij positief over zijn.
Hij spreekt natuurlijk alleen mensen met klachten, maar sommige mensen ervaren het als nog sneller dan over een gecertificeerde IP verbinding.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Hooglander1 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:33:
Wel bizar dat dat geld kost. Ik heb via de leverancier van de pinautomaten van mijn werk (Banksys) een handleiding kunnen krijgen zodat ik het zelf kon doen. Kostte me 2 minuten werk geloof ik.

Nu wordt er gewoon gepint over de normale ADSL lijn. Geeft geen enkel probleem.

Dit doen we overigens al sinds januari, volgens de ADSL provider kon het niet en was het écht absoluut nodig. Maar het werkt prima.
Sja, nog niet iedereen weet (of wil weten) dat pin via publiek internet ook kan. Of het handig is is een 2e ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• jopie
  • Nu online
Vanwaar die twijfel? Currence zou het toch niet toestaan als het onveilig is?

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-11 20:29
Ook wel eens voor een organisatie moeten doen. Soms moet je inderdaad die 40 euro betalen, dit zijn administratiekosten om een "download" klaar te zetten waar wat extra instellingen inzitten. Bij nieuwe apparaten die al de goede software hebben is dit niet nodig, en kun je ze zo omzetten door de instelling in het menu te wijzigen.

Heb alleen maar ervaring met extra dienst pinnen over ip ingeschakeld à 10 euro per maand. Geen idee wat het doet als je dit niet inschakelt.
Pagina: 1