Toon posts:

Tijdrijzen....?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Je kan niet tijdrijzen, dat is onmogelijk.

STel dat je met een raket wegvliegt met een snelheid, die groter is dan de lichtsnelheid... en je gaat 1 jaar weg (met die snelheid.)
Op aarde wachten ze op je tot je weer terugkomt, maar dat ene jaar (dat het duurde voor jou) heeft bijvoorbeeld wel 80 jaar op aarde geduurt.
Als je dan uit je raketje stapt na 1 jaar in die raket reizen, zie je dus dat de aarde 80 jaar later is 'doorgeleeft'. Het lijtk dus voor jou dat je naar de toekomst bent gerezen, maar dat is niet zo, dat LIJKT alleen maar. Je zit dan gewoon weer in de tegenwoordige tijd van dan. Het verschil zit hem in de verschillen in de tijd en snelheid dat jij weg bent, en de tijd dat dat op aarde duurt, dat komt omdat je met je raket sneller dan het licht gaat.
Je kan ook als je na 1 jaar met de lichtsnelheid reizen weer terugkomt op aarde, niet meer terug naar de tijd op aarde, dat je weg bent gegaan (toen je vertrok.)......!! ;)

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Wooow, heb je dat zelf verzonnen ?

Zo ja, dan moet je nog maar even verder gaan rekenen, want er zitten een paar foutjes in.

Verwijderd

Topicstarter
Oo.....
Ja ik eet ook wel dat die theorie niet helemaal waterdicht is, zou ook niet zo mooi zijn he, als ik er ffies aan kom, en meteen een perfecte theorie uitleg die helemaal goed is.
Maar ik zie niet direct wat er precies fout is, zal vast wel iets zijn dat je wel naar de toekomst gaat, maar dat is dan nog geen tijdreizen denk ik.......

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Je kan niet reizen in de tijd, je komt hoogstens in een andere dimensie uit. Bovendien, De lichtsnelheid-barriere kan WEL doorbroken worden. Ze zeiden namelijk ook dat de geluidssnelheid niet doorbroken kan worden. Het is gewoon de kwestie om de juiste technologie te hebben.

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Verwijderd

Mahena: Vindt je dat niet een beetje kortzichtig?

Het is inderdaad zo dat men dacht dat je niet harder dan het geluid kon. Maar er was _geen_ wetenschappelijke theorie die het bevestigde. Er is echter een behoorlijk belangrijke (=understatement!)wetenschappelijke theorie die zegt dat je _nooit_ harder zal kunnen dan de lichtsnelheid.

Ik zou eens iets gaan lezen...

Verwijderd

er zijn dus wel theorien die beweren dat je sneller kunt als licht!!
lezen luister

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 18:40 schreef Frankentike het volgende:
Je kan niet tijdrijzen, dat is onmogelijk.

STel dat je met een raket wegvliegt met een snelheid, die groter is dan de lichtsnelheid... en je gaat 1 jaar weg (met die snelheid.)
Op aarde wachten ze op je tot je weer terugkomt, maar dat ene jaar (dat het duurde voor jou) heeft bijvoorbeeld wel 80 jaar op aarde geduurt.
Als je dan uit je raketje stapt na 1 jaar in die raket reizen, zie je dus dat de aarde 80 jaar later is 'doorgeleeft'. Het lijtk dus voor jou dat je naar de toekomst bent gerezen, maar dat is niet zo, dat LIJKT alleen maar. Je zit dan gewoon weer in de tegenwoordige tijd van dan. Het verschil zit hem in de verschillen in de tijd en snelheid dat jij weg bent, en de tijd dat dat op aarde duurt, dat komt omdat je met je raket sneller dan het licht gaat.
Je kan ook als je na 1 jaar met de lichtsnelheid reizen weer terugkomt op aarde, niet meer terug naar de tijd op aarde, dat je weg bent gegaan (toen je vertrok.)......!! ;)
Eigenlijk reis je constant door de tijd. Alleen ga je nu net zo snel als de rest. Ik vind dus dat je ook tijdreist in jouw voorbeeld. Ik zeg nooit graag dat iets onmogelijk is, omdat niets zeker is. Het is wel onwaarschijnlijk.

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Op woensdag 21 maart 2001 19:29 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Mahena: Vindt je dat niet een beetje kortzichtig?

Het is inderdaad zo dat men dacht dat je niet harder dan het geluid kon. Maar er was _geen_ wetenschappelijke theorie die het bevestigde. Er is echter een behoorlijk belangrijke (=understatement!)wetenschappelijke theorie die zegt dat je _nooit_ harder zal kunnen dan de lichtsnelheid.

Ik zou eens iets gaan lezen...
Dit vindt ik dus helemaal kortzichtig. Omdat er een theorie is die "bewijst" dat iets niet mogelijk is, dus maar geen onderzoek verrichten !?! Nee, het idee achter mijn stelling (Alles is mogelijk, met de juiste technologie) is dat alles mogelijk is. Alleen omdat iets niet bewezen kan worden, wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Verwijderd

Blablabla sneller dan het licht......geen verstand van zaken hebben.......alle topics gaan steeds over dezelfde......onkunde.....onzin....blablabla ;)

Mensen die er geen ruk van af weten. Vragen is prima, maar ga nou niet zeggen dat het anders is!

Verwijderd

Dit vindt ik dus helemaal kortzichtig. Omdat er een theorie is die "bewijst" dat iets niet mogelijk is, dus maar geen onderzoek verrichten !?! Nee, het idee achter mijn stelling (Alles is mogelijk, met de juiste technologie) is dat alles mogelijk is. Alleen omdat iets niet bewezen kan worden, wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.
Ze kunnen in deeltjesversnellers deeltjes tot 99,99 procent van de lichtsnelheid brengen, maar de lichtsnelheid zelf halen ze nooit, hoeveel energie ze ze ook meegeven. Bewijs genoeg voor je?

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
aargh pak een zoekmachine en zoek op tijdreizen of sneller dan het licht.

1 ding is duidelijk je kan NIET sneller dan het licht simpel door wat einstein heeft ontdekt... als je sneller dan het licht gaat dan wordt je massa oneindig groot. Klaar. Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.