Dataverbruik pushmail versus dataverbruik interval-check

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hallo allen,

Ik heb een vraag waarbij ik via Google verschillende antwoorden vind, en ik me afvraag wat nu het juiste antwoord is.
Ik heb een Flex-abbo met Web'n walk-bundel van T-Mobile, en zat me af te vragen wat ik het beste kan doen met mijn e-mail. Ik laat nu mijn gsm om de twee uur checken of ik mail heb, maar ik heb ook de optie om pushmail aan te zetten. Graag zou ik weten wat de meeste data verbruikt.
Ik lees op de ene plek dat pushmail meer data verbruikt omdat er continu een verbinding open staat, terwijl ik elders lees dat er niet of nauwelijks data via die verbinding gaat, tenzij er nieuwe mail is, en dat een interval-check meer data verbruikt omdat je steeds opnieuw verbinding moet maken met de server.
Wat is nu waar? En hangt dit wellicht ook af van de interval di je gebruikt en de hoeveelheid mail die je krijgt?
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Kun je het zelf niet uitvinden met een datacountertje? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MensionXL schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:50:
Kun je het zelf niet uitvinden met een datacountertje? :)
Klinkt simpel, maar is het in de werkelijkheid niet, je zult in de 2 testperiodes precies dezelfde en met dezelfde interval mail moeten krijgen :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:54:
[...]

Klinkt simpel, maar is het in de werkelijkheid niet, je zult in de 2 testperiodes precies dezelfde en met dezelfde interval mail moeten krijgen :)
Dan stuur je toch mail naar jezelf vanaf een ander account ;) Alleen even hopen dat er niets tussenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:55:
[...]

Dan stuur je toch mail naar jezelf vanaf een ander account ;) Alleen even hopen dat er niets tussenkomt.
Ook de interval is van belang, als je veel mail verspreid over de dag krijgt, dan zal waarschijnlijk 2 uurlijks checken efficienter zijn aangezien je meerdere mails tegelijk ontvangt.

Push zal daarentegen efficienter zijn als de interval groter is dan 2 uur.

Aan de andere kant, denk ik dat de protocoldata in het niet zal vallen bij de uiteindelijke mail-data, en dat het dus per saldo maar weinig uitmaakt. Enig verschil zal dan het energieverbruik zijn :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 13:47
Is Push niet meestal een zeer korte interval? Valt me op dat heel veel apps (zowel iphone als android) wel zeggen dat ze push zijn, maar bij vergelijking van de werking gewoon opvalt dat het op interval basis gebeurt.

Gezien er wel meer op interval basis (standaard) gedaan wordt, lijkt me interval dus minder stroom te kosten. In the end of the day zal het wss weinig tot geen verschil opleveren.

[ Voor 29% gewijzigd door DutX op 07-11-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bedankt voor jullie antwoorden. De eerste testen zijn mislukt wegens het al gevreesde binnenkomen van niet bij de test horende mail. Maar het stroomargument is een een argument wat voor mij de doorslag gaat geven boven het dataverbruik, aangezien ik zelf ook vermoed dat het qua data niet veel uit zal maken. Interval FTW.
Pagina: 1