Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

black screen na de bios, voor het inloggen :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb last van een vertraging na het laden van de bios en voor het inloggen op de XP installatie.

Het scherm is helemaal zwart en er blinkt 1 streepje. Dit duurt een seconde of 20.
Daarna logt hij als gewoon in op de XP installatie.

Je hebt hetzelfde effect als je Window Vista of Windows 7 installeert.

Waar kan dit aan liggen?

Post even wat je nodig hebt aan gegevens dan post ik die.

Aannemelijke bugs die het kunnen zijn:

1. Logitech hardware.
2. Verkeerde videokaart drivers.
3. Rotte hardware (ik hoop van niet).
4. ?

Dingen die ik al heb geprobeerd:

1. http://forums.techguy.org...dows-cant-boot-black.html
2. http://www.techsupportfor...after-startup-192882.html

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 13:26 ]

Verwijderd

Aha, dus na een een herinstallatie heb je nog steds exact hetzelfde probleem?

Gaat het om een laptop, of een desktop? Een goed begin lijkt me een bios-reset, omdat het nu exact tussen je bios en het XP scherm zit, moet er even bepaald worden aan welke van de 2 onderdelen het ligt.

Mocht een bios-reset geen heil bieden, is een bios-update nog te proberen. Is het daarna nog steeds traag, zou ik het probleem bij de Windows-kant gaan zoeken, wat wellicht ook een rotte hardeschijf kan betekenen. Even testen dus, met het daarvoor bedoelde progje van de fabrikant

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Welke devices staan in je boot priority?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Desktop pc.
Ik ga zo het bios resetten, bios update is niet nodig, hij is up to date :)
Ik zal ook even de harddisk testen, het is OCZ Vertex 2 ssd schijf, 3,5 inch en 120 gb groot :)

Na deze bevindingen post ik weer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:29:
Het gaat om een Desktop pc.
Ik ga zo het bios resetten, bios update is niet nodig, hij is up to date :)
Ik zal ook even de harddisk testen, het is OCZ Vertex 2 ssd schijf, 3,5 inch en 120 gb groot :)

Na deze bevindingen post ik weer.
Ah, er zijn veel bekende problemen met de Vertex 2 SSD-Disks. Wellicht eens checken of er een update is van de firmware voor je Vertexje!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:28
Heb je niet AHCI uit staan in je bios? Let wel dat je eerst controleerd, dan een aanpassing in het windows register doet en dan pas dat in het bios omzet.
Of, in het bios omzetten en dan de pc opnieuw installeren. Wat je zelf prettiger vind.

Verwijderd

Topicstarter
Welke devices staan in je boot priority?

Bedoel je hiermee in je msconfig of in je boot.ini?

Heb je niet AHCI uit staan in je bios? Let wel dat je eerst controleerd, dan een aanpassing in het windows register doet en dan pas dat in het bios omzet.
Of, in het bios omzetten en dan de pc opnieuw installeren. Wat je zelf prettiger vind.

Als ik AHCI aan zet, krijg je een BSOD met de melding dat er een virus gevonden is... Dus ja ik heb hem op ide, staan aangezien ik geen raid draai, daarmee is hij ook geinstalleert.
Als ik met ACHI aan installeer dan krijg je dezelfde BSOD :?

Ik zal even gaan zoeken naar een update voor de vertex :)
Nog even voor de zekerheid, AHCI moet dus aan staan als ik opnieuw installeer :?
Voor een update van de firmware van de Vertex ben je toch alle info kwijt die er op staat, dus ik installeer hem wel opnieuw... :)

• Arunia
AHCI geeft je de snelheid voor je SSD. Anders is deze een stuk langzamer en verklaard je probleem.
Wat je moet doen is eerst in Windows een waarde aanpassen en daarna naar je bios gaan en AHCI aanzetten.
Als die bios instelling op AHCI staat wanneer je Windows installeert, dan zou Windows die register waarde al goed moeten zetten. Vandaar. Overigens staat AHCI los van het in RAID draaien of niet. Ikzelf heb die setting ook gewoon aanstaan.

BSOD als die waarde niet in Windows is ingesteld is niet zo vreemd.

Foutbericht wanneer u een Windows 7 of Vista-computer start nadat u de SATA-modus van het opstartstation hebt gewijzigd: STOP 0x0000007B INACCESSABLE_BOOT_DEVICE
Daar staat wat je moet doen.

Overigens, had je die BSOD's ook toen je dat in het begin al deed? Of nu net?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die BSOD's al vanaf het begin dat ik het moederbord heb.

Ik wil nu dus de ahci drivers intergeren in een Windows xp cd rom.
Nu deed ik dat via de volgende site:
http://www.getpcmemory.co...ing-xp-guide-using-nlite/

Maar dan krijg ik de stopcode 0x0000007b.

Heeft misschien iemand een duidelijke site in het Nederlands die het geheel wel goed interegreert. (slipstreamed)

Ik snap ook niet helemaal wat die meneer van de site verkeerd doet. Volgens mij deed hij het goed.
:?

Het volgende ging mis:

Ik had de drivers voor Intel geslipstreamed, maar moest de AMD drivers hebben. Deze zijn nu werkend geslipstreamed en mijn Windows XP werkt voorals nog weer prima. En een stukje sneller.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 21:21 ]

• Arunia
Ah, Windows XP. Dat is wat anders. Weet niet hoe het daar mee werkt.

http://forums.pcper.com/showthread.php?t=444831

Dit al geprobeerd?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Geen toegang tot een Windows 7 licentie? Aangezien daar waarschijnlijk de drivers al inzitten en SSD support beter is.

Verwijderd

De combinatie Windows xp en SSD werkt ook niet lekker samen.
Dit onder andere doordat Windows xp zwaar verouderd is.

AHCI moet je sowieso aanzetten, anders is je ssd net een 5400rpm schijf.

Ik raad je ook aan om Windows 7 te kopen / installeren. Zo haal je het uiterste minimale uit je SSD

• Arunia
Mocht je nog op school zitten of in het onderwijs werken (zoals ik), kun je vrij goedkoop aan een licentie komen. Maar als ik je post zo las, heb je het ook al met Vista en 7 geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niks meer met school te maken :(
Dus een goedkope licentie zit er niet in :(
Zal het volle pond moeten betalen, je mag windows 7 wel 30 dagen testen... Kan ik proberen :0

Maar goed het werkt weer en naar mijn weten een stuk sneller, en dan in de toekomst maar aan een windows 7 licentie proberen te komen :!
Pagina: 1