Verschillende werkbladen selecteren voor printen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werk doe ik onderzoek met scoreformulieren. Deze scoreformulieren staan in Excel. Per onderzoek dat ik doe (zo'n 7 in de week) heb ik steeds een unieke set van ongeveer 20 formulieren nodig. Het is nogal omslachtig om steeds alle Excel bestanden te openen die ik nodig heb en vervolgens 1 voor 1 te printen.

Nu dacht ik: het is handig als al deze formulieren in 1 excel bestand staan onder verschillende werkbladen en dat ik van te voren een selectie kan maken van welke werkbladen in wil printen, door bijvoorbeeld op de eerste pagina een aantal selectie vakjes te maken die overeenkomen met het juiste werkblad en dan op print te rammen zodat de juiste formulieren eruit rollen. Dit zou enorm veel tijd schelen.

Vraag: is dit überhaupt mogelijk? Ik heb me suf gezocht, maar ik ben nooit echt gewend aan de nieuwe stijl van office. En als dit mogelijk is, is het dan enigszins eenvoudig uit te voeren of is daar enige kennis van allerlei ingewikkelde marcro's voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik kan kiezen (in Excel2010) voor 'print active sheets'
Excel drukt dan alle (met ctrl geselecteerde) werkbladen af.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat kan zelf met 2003 (en misschien ook nog wel eerdere versies). Ctrl+klikken op de te printen tabwerkbladen.

[ Voor 4% gewijzigd door bartbh op 07-11-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is in ieder geval al iets handiger. Echter als ik alle bladen samenvoeg in 1 bestand heb ik een tabblad of 50. Ik ben op zoek naar een optie waarbij ik bijvoorbeeld op het eerste werkblad aan kan vinken welke werkbladen ik wil printen, ipv dat ik steeds met CTRL alles moet selecteren.

Is dit mogelijk (voor mij als niet programmeur of computerexpert)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 12:48
Het aanvinken van sheets is toch net zo omslachtig als het aanklikken van de sheets onderin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bartjeh schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:41:
Het aanvinken van sheets is toch net zo omslachtig als het aanklikken van de sheets onderin?
Nee, als ik een alfabetische lijst heb op werkblad 1 waarbij ik onder elkaar kleine vakjes heb die ik aan kan vinken, of het selecteren van een selectie van werkbladen onderaan, waarbij het overzicht kwijt raakt (met name bij mijn collega's die wat meer op leeftijd zijn) dan vind ik optie 1 toche en stuk minder omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:48

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Niet direct de mogelijkheid gehad om te testen hoor, maar als je de bestanden selecteert, klikt met je rechter muisknop en kiest voor 'Afdrukken', worden dan niet alle geselecteerde bestanden met daarin alle werkbladen afgedrukt?
Pagina: 1