Ik heb een PS3, Apple TV en I-TV. Tot en met vandaag verwisselde ik altijd mijn optical kabel tussen het apparaat dat ik wilde gebruiken en mijn Z5500. Gisteren kom ik erachter dat mijn TV, een samsung B530 (niet een top tv, maar ik moet het er mee doen) een optical out heeft.
Ik heb dus nu al mijn apparaten aangesloten met HDMI op de tv en een optical audio kabel van mijn tv naar mijn Z5500. Dit lijkt te werken, echter krijg ik vanuit mijn PS3 geen 5.1 audio door. Als ik op de PS3 handmatig de audio output aan pas naar 5.1 dan heb ik geen audio.
Kan het zijn dat mijn TV het HDMI 5.1 signaal niet kan omzetten naar 5.1 via de opt out?
Edit: ben niet zeker of dit in LCD, Plasma & Projectie hoort.
Ik heb dus nu al mijn apparaten aangesloten met HDMI op de tv en een optical audio kabel van mijn tv naar mijn Z5500. Dit lijkt te werken, echter krijg ik vanuit mijn PS3 geen 5.1 audio door. Als ik op de PS3 handmatig de audio output aan pas naar 5.1 dan heb ik geen audio.
Kan het zijn dat mijn TV het HDMI 5.1 signaal niet kan omzetten naar 5.1 via de opt out?
Edit: ben niet zeker of dit in LCD, Plasma & Projectie hoort.
[ Voor 4% gewijzigd door Unbreukable op 07-11-2011 12:57 ]