Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WORD] 7 x 2 etiketten printen loopt uit de pas

Pagina: 1
Acties:

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Via Word 2003 probeer ik etiketten op te maken en uit te printen. Het opmaken gaat wel (via menu Extra, Brieven en verzendlijsten, Enveloppen en etiketten, tab Etiketten en uiteindelijk Nieuw document), maar als ik print gaat hij uit de pas lopen (en print dus niet netjes in de labels).

De etiketten die ik heb zijn van V&D, 99mm x 38mm (staat op de verpakking, omgerekend 3,94" x 1,50"), twee rijen van 7 etiketten. In Word heb ik in de etiket opties 'Avery A4- en A5-formaat' en 'C2163 - Sticker' geselecteerd. Daar staat 9,9cm x 3,81cm bij. Dus dat lijkt allemaal te kloppen.

Ik ben nu dus zoekende waarom dit fout gaat en hoe ik dit het beste kan oplossen.
Wie heeft een idee?

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Afstand tussen de etiketten anders dan in je word-format?

• Shadow_Zero
Nu ja, ik heb gewoon een A4 vel, 210mm x 297mm, 15mm marge boven en onder, 14 etiketten, dat lijkt allemaal te matchen. Ik zal het nog eens op de mm nameten.

EDIT:
breedte = 3,8mm
lengte = 9,9mm

Dus dat matcht wel met wat er op de verpakking staat, en wat Avery C2163 is.
Als ik print verschuift het geheel steeds een stukje naar boven. Vanaf de vierde rij print hij dan ook een gedeelte op het etiket er boven :/

[ Voor 45% gewijzigd door Shadow_Zero op 07-11-2011 14:07 ]

• Shadow_Zero
Bij Office Centre (Staples) zag ik een officieel doosje etiketten van Avery liggen en deze repte over formaat L7163. Ik had zelf een doosje van Staples huismerk meegenomen (waar dan weer niet op staat welke Avery standaard het is...) en deze vergeleken met die van V&D. Die waren exact gelijk in ieder geval.
Maar wonder boven wonder, etiket opgesteld in Word, Avery L7163, printen, en tot nu toe gaat dat goed!

Etiketformaat is hetzelfde, maar toch zit er verschil in het printresultaat. Schiet mij maar lek, maar ik ben blij dat het werkt ;) (en het zou handig zijn als alle etiketten een aanduiding hadden welke standaard je moet gebruiken...)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zitten er bij het ene type tussen de etiketten soms wel dunne strookjes papier die bij de andere ontbreken en waar ze dus naadloos op elkaar aansluiten?