Eind september kreeg ik van iemand een asus EEE pc, omdat hij die verkocht had, met de vraag of ik hem terug naar fabrieksinstellingen kon brengen.
Dit is geen probleem: tijdens het booten op een f-toets drukken (f9 dacht ik), en hem laten lopen.
Alles ging goed, tot de laatste fase, waarin windows effectief geboot werd.
Het scherm werd zwart, en ik kreeg op een paar flitsen na niks meer.
Meegenomen naar huis, aan externe moni gehangen, ik kreeg beeld.
Toen de recovery (f9) terug gestart, met externe moni, en raar maar waar, ik bleef beeld krijgen op de interne moni.
Niks abnormaals meer ontdekt, bracht ik de laptop naar de persoon aan wie hij verkocht was (koper en verkoper zijn goede vrienden van me).
In z'n huis geïnstalleerd (internet en dergelijke), allemaal geen probleem.
Ik kreeg wel weer flitsen op het scherm (deze keer dat hij wegviel), maar behalve dat bleef de laptop uren goed draaien.
De persoon vroeg me ook of ik mee kon naar z'n werk, om hem daar op de wifi te plaatsen.
Laptop afgesloten, in de tas ermee, en hup naar z'n werk.
's Avonds kwam ik dan langs op z'n werk, en je raadt het vast wel?
Ik kreeg weer geen beeld.
Terug mee naar huis, op externe moni wel beeld, intern op geen mogelijkheid nog...
Ik dacht dus: de soldering of stekker intern gaat losgekomen zijn.
Toen dacht ik: die laptop is op 1 april dit jaar gekocht, is ongeveer 6 maandjes oud, dit valt onder de garantie.
Een garantie-aanvraag ingediend, asus is hem komen ophalen begin oktober.
Ik kreeg te horen dat het max 2 weken zou duren, vandaag (ruim een maand later) pas hoor ik asus voor het eerst.
Ik heb een mail gekregen waarin staat dat ik 200 euro moet betalen voordat ze maar even willen kijken naar de laptop (dus ze hebben nog niets gedaan), doe ik dat niet, moet ik 50 euro administratiekosten betalen.
Nu wil ik dat niet, aangezien dit probleem juist onder garantie valt...
De koper heeft 150 euro betaald voor dit toestel, en nu zou hij er nog 200 moeten bijbetalen, ik weet zeker dat hij ook niet akkoord zal zijn.
Ze doen nu al moeilijk omdat ze hem al zolang kwijt zijn.
Hoe moet ik dit nu dus oplossen?
Dit is geen probleem: tijdens het booten op een f-toets drukken (f9 dacht ik), en hem laten lopen.
Alles ging goed, tot de laatste fase, waarin windows effectief geboot werd.
Het scherm werd zwart, en ik kreeg op een paar flitsen na niks meer.
Meegenomen naar huis, aan externe moni gehangen, ik kreeg beeld.
Toen de recovery (f9) terug gestart, met externe moni, en raar maar waar, ik bleef beeld krijgen op de interne moni.
Niks abnormaals meer ontdekt, bracht ik de laptop naar de persoon aan wie hij verkocht was (koper en verkoper zijn goede vrienden van me).
In z'n huis geïnstalleerd (internet en dergelijke), allemaal geen probleem.
Ik kreeg wel weer flitsen op het scherm (deze keer dat hij wegviel), maar behalve dat bleef de laptop uren goed draaien.
De persoon vroeg me ook of ik mee kon naar z'n werk, om hem daar op de wifi te plaatsen.
Laptop afgesloten, in de tas ermee, en hup naar z'n werk.
's Avonds kwam ik dan langs op z'n werk, en je raadt het vast wel?
Ik kreeg weer geen beeld.
Terug mee naar huis, op externe moni wel beeld, intern op geen mogelijkheid nog...
Ik dacht dus: de soldering of stekker intern gaat losgekomen zijn.
Toen dacht ik: die laptop is op 1 april dit jaar gekocht, is ongeveer 6 maandjes oud, dit valt onder de garantie.
Een garantie-aanvraag ingediend, asus is hem komen ophalen begin oktober.
Ik kreeg te horen dat het max 2 weken zou duren, vandaag (ruim een maand later) pas hoor ik asus voor het eerst.
Ik heb een mail gekregen waarin staat dat ik 200 euro moet betalen voordat ze maar even willen kijken naar de laptop (dus ze hebben nog niets gedaan), doe ik dat niet, moet ik 50 euro administratiekosten betalen.
Nu wil ik dat niet, aangezien dit probleem juist onder garantie valt...
De koper heeft 150 euro betaald voor dit toestel, en nu zou hij er nog 200 moeten bijbetalen, ik weet zeker dat hij ook niet akkoord zal zijn.
Ze doen nu al moeilijk omdat ze hem al zolang kwijt zijn.
Hoe moet ik dit nu dus oplossen?