Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Die is dus weg als je batterij leeg is. En om hem daarna weer tot leven te wekken hang je hem opnieuw aan een lader, waarna deze resetten,Touchdomex schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:44:
Je hebt in android een batterymeter die logt wat er allemaal gebeurd. Daar al eens gekeken?
opties ->telefoon -> accugebruik , tenzij ik iets mis?
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Watchdog kan je ook een alert geven als er één specifieke app je batterij aan het leegzuigen is. (Twitter lijkt bij mij nogal eens vaak de dader te zijn door een vastgelopen sync sessie.)
Ik zal hem eens proberen en laten horen of hij intelligent genoeg is.VanStino schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:06:
Ik denk dat je met Watchdog zo'n archief kunt bijhouden, ben niet 100% zeker maar volgens mij is dat wat je zoekt.
Watchdog kan je ook een alert geven als er één specifieke app je batterij aan het leegzuigen is. (Twitter lijkt bij mij nogal eens vaak de dader te zijn door een vastgelopen sync sessie.)
verder wifi uitzetten wanneer je het niet nodig hebt/weggaat van huis of de hotspot *als ie op scannen blijft staan kost het ook veel stroom*
en vaker je processen afsluiten met white kill of een andere process killer vooral dingen die je niet nodig hebt
en bij het opstarten de onnodige zooi uitzetten (Autostart is hier een goede app voor)
verder 1x battery calibration uitvoeren (ook een app) dit maakt je batterij stats en log schoon en zorgt dus dat je batterij eigenlijk goed aangepast wordt aan je telefoon (je telefoon maakt dus zelf nieuwe bestanden aan ervoor) (doe dit alleen op 100% battery zodat het ook meteen goed scaled enzo)
verder nog altijd op 2g zetten als je je 3g internet niet nodig hebt (heb je geen internet abbo dan zet em altijd op 2g)
dit zal zowiezo je batterij duur verlengen.
[ Voor 7% gewijzigd door Themperror op 09-11-2011 20:00 ]
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090
Als ik mijn mobiel compleet leeg laat lopen, dan kan ik mijn mobiel (zonder oplader) nog wel gewoon opstarten, dan heb ik nog circa een minuut voor mijn mobiel weer uitvalt en kan ik nog naar instellingen/accugebruik toe. Zolang ik mijn mobiel niet aan de stroom gehad heb, wordt dit niet gereset; ik kan dus zien wat er allemaal heeft zitten slurpen aan mijn accu.
Gps is ook weleens de boosdoener. vooral als je in een gebouw zit waar je geen ontvangst hebt.
Gadgets FTW!
Waarom wordt hier en hier toegelicht.
edit: Ik lees nu pas dat je hem heel zelden gebruikt.
Een heel handige app om het stroomgebruik van elke app bij te houden is PowerTutor.
[ Voor 6% gewijzigd door Ghost Dog op 10-11-2011 00:20 ]
Misschien eens een app zoeken/maken die s'nacht automatisch naar 2g overschakeld.
[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 10-11-2011 11:07 ]
Ik had BetterBatteryStats al geinstalleerd, en als ik kijk bij 'Process' dan geeft hij aan dat 'ksoftriqd/0' en 'suspend' de boosdoeners zijn.
Op Google heb ik gevonden dat 'ksoftirqd/0' iets met WIFI te maken heeft, maar dat had ik eigenlijk altijd al aan staan, en zeker thuis maar tot vandaag kon ik ruim een hele dag met de batterij doen.
Over 'suspend' heb ik niets kunnen vinden.
Heeft iemand een idee wat ik aan deze battery drain kan doen en wat 'suspend' inhoudt of doet??
Al gekeken naar de partial wakelocks? Die houden je telefoon actief terwijl hij op standby staat. Je kan deze stats oproepen in BetterBatteryStats. Rond de 1% is acceptabel, sommige programma's moeten zo nu en dan even actief worden. Een mooi voorbeeld was bij mij de FaceBook app, die had een partialwakelock van 10% van het hele stroomverbruik!Whatever7 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:09:
Vandaag is de batterij van mijn EVO3d op onverklaarbare wijze bijna leeggelopen.
Ik had BetterBatteryStats al geinstalleerd, en als ik kijk bij 'Process' dan geeft hij aan dat 'ksoftriqd/0' en 'suspend' de boosdoeners zijn.
Op Google heb ik gevonden dat 'ksoftirqd/0' iets met WIFI te maken heeft, maar dat had ik eigenlijk altijd al aan staan, en zeker thuis maar tot vandaag kon ik ruim een hele dag met de batterij doen.
Over 'suspend' heb ik niets kunnen vinden.
Heeft iemand een idee wat ik aan deze battery drain kan doen en wat 'suspend' inhoudt of doet??
watchdog heeft ook nog geen enkel proces gevangen.
Volgens mij heb ik last van batterij detectie problemen gehad. dat er opeens een dip zit waarbij hij in 1 keer van 50 naar 20% springt zonder oorzaak.
betterbatterystats snap ik nog niet nog teveel getalletjes....
[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 05-12-2011 13:54 ]
In dat geval is het waarschijnlijk een calibratieprobleem.leuk_he schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:53:
Volgens mij heb ik last van batterij detectie problemen gehad. dat er opeens een dip zit waarbij hij in 1 keer van 50 naar 20% springt zonder oorzaak.
Om je batterij te calibreren kan je deze link volgen.
Even een update.
Na flink naar betterbattrystats gekeken te hebben ben ik niet wijzer geworden. Ik zie b.v. dat 's nachts wat services draaien, onder andere die de locatie bepalen.
Uiteindelijk heb ik dat opgelost door Power schedule te installeren.
Daarmee zet ik 's nachts wifi/bluetooth uit. Door er een system app van te maken, kun je er ook data usage mee uitzetten, en daarmee worden 'snachts geen apps meer wakker. het verbruik van de telefoon is dan echt minimaal geworden, in de nacht.
Het is echt nodig "data toegang" uit te zetten, en niet te vertrouwen op APN, die zet niet alles uit. Om een system app ervan te maken moet je op je geroote telefoon de apk verplaatsen van /data/apps naar /system/apps met b.v. es file explorer.
Enne hierboven: betterij calibreren hoeft niet. als je je telefoon oplaad tot 100% en dan loskoppeld worden je statistieken al weer gereset. (bron: google code)
[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 27-01-2012 09:36 ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1433309
Edit: was al gepost ....sorrie
[ Voor 17% gewijzigd door jejeh op 27-01-2012 09:41 ]