Toon posts:

Draadloze internetsnelheid varieert enorm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een router gehad die het loodje gelegd heeft, nu hebben we een nieuwe (TP-Link TL-WR740N)
Nu is het probleem dat bedraad netwerk via het router normaal werkt (+- 1200 KByte/sec), maar via een draadloze verbinding varieert deze verbinding tussen 1200 KByte/sec en 40 KByte/sec. Het kanaal staat ingesteld op automatisch, maar handmatig andere kanalen proberen werkt ook niet.

Waar komt dit door/hoe kan ik het oplossen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:55

D4NG3R

kiwi

:)

Wat voor afstand moet het signaal afleggen, en hoeveel muren/vloeren/plafonds whatever zitten hier tussen? Eventueel ook nog even storende apparaten (Magnetron's bijv) vermelden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
1 muur (6 meter), hij staat in dezelfde ruimte als de magnetron, maar deze staat bijna niet aan. (Hij hangt naast een radiator, kan dit verschil maken?)
Nu met 40 cm ertussen is het probleem er nog steeds.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Trek die magnetron eens uit het stopcontact, maakt dat verschil dan mag je er vanuit gaan dat die (ontzettend) stoort.

Maargoed op zo'n korte afstand betwijfel ik dat.
Update je drivers eens naar de nieuwste versie en/of test even een Linux Live CD'tje om te kijken of het probleem zich daar ook voordoet. Zo kan je teminste uitsluiten dat je huidige OS er wat mee te maken heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 07-11-2011 09:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Veel scheelt die magnetron volgens mij niet...
In linux is ie volgens mij wel veel constanter, maar rond 300 KByte/s

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dit komt waarschijnlijk doordat de (goede/fatsoenlijke) drivers missen. Hierdoor gaat hij de "Algemene" drivers voor WLAN kaarten gebruiken (Drivers die 99/100 WLAN kaarten ondersteunen).

Maargoed ik denk dat je het "probleem" alleen kan uitsluiten door een 2e laptop / computer in het netwerk te testen, of je laptop in een gecontrolleerde omgeving te testen. Echter denk ik dat het probleem bij je nieuwe router ligt, aangezien je het probleem voorheen niet (lijkt te) had/hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 07-11-2011 09:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
In widows zou het probleem dus ook aan de driver moeten liggen? De laptop is pas een maand oud.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:54:
In widows zou het probleem dus ook aan de driver moeten kunnen liggen? De laptop is pas een maand oud.
Had je het 'probleem' op deze laptop op je vorige router ook dan?

Verwijderd

Topicstarter
Eerst niet, maar vlak voor ie kapot ging wel

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan zou ik je laptop toch op een andere router (Bijv bij een kennis OID) testen 8)7. Als ik dit verhaal zo lees lijkt de fout bij de router of de routerkanalen te liggen.

Probeer met inSSiDer te bepalen welke kanalen het minst worden gebruikt en/of het verst van andere gebruikte kanalen afzit.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eigen netwerk is "Derde Werelddreef", de rode lijn in het eerste plaatje
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/269/123mn.png/
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/810/1234ul.png/
Pagina: 1