Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.

Ik heb een vraagje,

Ik heb volgende moederbord GA-Z68x-UD4-B3
en i7 2600k (Overclock naar 4.0 GHZ)
900 watt voeding 80+
8gb ddr3

Maar als ik de easytune6 open klik en dan zie ik iets wat mij niet helemaal duidelijk is namelijk,

ik zie:

Defualt 3.80 GHZ
level1 3.88 GHZ
level2 4.43 GHZ
level3 4.58 GHZ

Mijn vraag is van waarom is er zo grote verschil tussen tussen deze levels vooral tussen level 1 vergeleken met level 2 en 3 en wat houd defualt in?

Ik zou zeer prettig vinden als een overzichtelijke antwoord krijg, Want er komt wel eens voor dat ik iets vraag en ik krijg helemaal niet de antwoord op mijn vraag!

Bedankt alvast voor de moeite! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Een misschien wat flauw antwoord: Easytune suckt.

Het programma niet gebruiken en lekker met de instellingen spelen van het moederbord zelf om over te klokken.

Daarmee wil ik wel zeggen dat je wel moet weten wat je doet. Zie ook de Overclocking & Tweaking FAQ

[ Voor 29% gewijzigd door Tripp op 07-11-2011 07:05 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het programma nodigt je uit om je CPU te overklokken aan de hand van een aantal vooraf bepaalde instellingen. Vaak werkt dit echter niet goed, of zijn de instellingen veel te agressief (bijvoorbeeld veel te hoge spanningen). Niet gebruiken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Easytune werkt op zich redelijk, maar zelf OCen geeft altijd een beter resultaat. Easytune pakt voltages wat ruimer dan strikt noodzakelijk in veel gevallen.

OCen is niet moeilijk, je iets meer verdiepen in hoe het in elkaar zit kan je flink wat performance opleveren.