[iTunes] Bibliotheek overzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNN
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01-2015
Hoi,

Ik ben op dit moment trotse eigenaar van een Windows computer waarop ik iTunes gebruik en een bibliotheek heb van in totaal zo'n 100 GB.
Nou ben ik van plan binnenkort een laptop te kopen (dan al niet een Macbook) en daar mijn iTunes-bibliotheek naartoe over te zetten.
Op apple.nl heb ik al het een en ander gezocht naar een oplossing maar heb deze nog niet gevonden,
wat is nou het punt:
Mijn iTunes-bibliotheek staat verspreid over mijn hele computer, dus staat niet allemaal in de map 'iTunes Media'.

Wat ik mij nou afvroeg is of iemand een handige manier weet om mijn gehele bibliotheek over te zetten naar mijn nieuwe laptop...

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Ik zou eerst eens kijken waar je muziek staat als je die gevonden hebt zet die over naar een mapje op je laptop en als je dan je libary over wilt kopiëren gaat het denk ik fout omdat die de verwijzingen dan niet meer kent.
Dus overnieuw scannen moet je altijd.

Wat je wel kunt doen is zoals ik al zei al je muziek zoeken die in een mapje doen en vervolgens op je nieuwe laptop die map laten scannen en dan wordt ook alles weer geïndexeerd.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 05:37

Kettrick

Rantmeister!

iTunes heeft een optie om alle muziek naar de "iTunes media" directory te verplaatsen, zodra je dat gedaan hebt kan je de normale procedure volgen lijkt me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:28
Kettrick schreef op maandag 07 november 2011 @ 08:31:
iTunes heeft een optie om alle muziek naar de "iTunes media" directory te verplaatsen, zodra je dat gedaan hebt kan je de normale procedure volgen lijkt me ?
Waarbij wel je hele eigen folder gebeuren overboord gaat en de gebaseerd wordt op je tags, dus als dat een issue voor je is moet je wel zelf gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 21:47
Ja, maar als je naar een mac laptop gaat overstappen is het toch handig om die windows mappen controle idee een beetje los te laten bij dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCML
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-10 23:22
Je kan ook gebruik maken van Home Sharing om al je muziek over te zetten naar je laptop. Dit gaat via iTunes zelf. iTunes zet dan wel al je muziek in de iTunes media folder op je laptop.

Je kan dan later ook makkelijk liedjes tussen je twee computers uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:41

talin

ES-MA

Kettrick schreef op maandag 07 november 2011 @ 08:31:
lijkt mij inderdaad de beste oplossing

Windows en Mac: File -> Library -> Organise Library en dan Consolidate Files.

dan kan je alle mapjes met muziek die je dan nog her en der hebt staan verwijderen, staat alles in de iTunes Library.

[ Voor 4% gewijzigd door talin op 08-11-2011 10:02 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNN
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01-2015
Hier kan ik wel wat mee!
Ga deze week op zoek naar een nieuwe laptop en er dan maar eens twee dagen mee aan de gang om alles op orde te krijgen!

Bedankt allen! :)
Pagina: 1