Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:12
De Samsung Focus S is sinds een paar uurtjes nu te koop bij AT&T, helaas is dit een US only device. Maar voor mij persoonlijk is dit de mooiste WP7.5 telefoon die er nu is, en hij kost maar $550 = 399 Euro.

Nou was ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het importeren van bijvoorbeeld een telefoon, zoals met de IPhone ook veel gebeurde. Ik heb een beetje gezocht en volgens mij moet het met de functionaliteiten wel werken op onze netwerken (bellen). Maar ik ben o.a. benieuwd of iemand weet of de toestellen van AT&T ook een simlock hebben, of misschien andere dingen waardoor hij mogelijk niet in NL zou werken?

Ik denk dat het ook voor andere mensen wel een interessante telefoon is, zeker voor die prijs! :)

http://www.wpcentral.com/...s-s-did-you-get-yours-yet

[ Voor 4% gewijzigd door Pluisie op 06-11-2011 23:21 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
Waarschijnlijk zal dezelfde telefoon hier ook wel uitkomen, maar dan onder een andere naam. Waarschijnlijk de Omnia naam. De meeste providers in de VS gebruiken namelijk eigen namen bij Samsung telefoons. Zo zijn er ook vier varianten van de Galaxy S II in de VS in omloop en ik geloof nog meer van de eerste Galaxy S.

Daarnaast, zou je de telefoon importeren, dan moet je nagaan dat je bij de douane nog een hoop mag bijleggen voor eventuele inklaringskosten en verschuldigd btw. Ook moet je nog de bemiddelingskosten betalen aangezien AT&T niet zomaar naar Nederland zal shippen. Als laatste moet je ook nog hopen dat ze überhaupt een Nederlandse creditcard accepteren. Reken maar dat je minimaal op een bedrag van 500 euro of meer uit gaat komen met deze import.

Wel is AT&T een GSM provider wat inhoudt dat je de telefoon wel zo zou kunnen importeren en dat deze dan ook zou werken in Nederland. Misschien is deze gesimlocked, en mocht dat het geval zijn heb je wel nog de kans dat je unlockkosten mag betalen aan de provider. Hiervoor moet je bellen en dus weer betalen :9.

Mijn conclusie zou dus zijn dat de kosten te hoog zouden zijn ten opzichte van de baten, namelijk die telefoon, die zeer waarschijnlijk binnenkort toch in Nederland uitgebracht zal worden.

• Pluisie
Hm..dat wordt nog maar even afwachten dan.

Dankje :)

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Via een bedrijf als Borderlinx kun je hem makkelijk naar Nederland laten verschepen, heb je ook nog eens een ABN creditcard dan krijg je ook nog eens korting op je verzendkosten. In Nederland moet je er alleen nog een keer BTW 19% over betalen.

En helaas helaas hoeven we in Nederland geen variant op de Focus S te verwachten! Ik heb hier alreeds uitgebreid contact over gehad met Samsung Nederland en met Samsung België en beide gaven aan dat hij niet naar Europa zal komen, ook niet in de vrom van de Omnia S. We zullen het hier moeten doen met de Omnia W! Ook voor mij was dit een zéér grote teleurstelling! Heb er ook over zitten denken om hem te importeren maar gezien de prijs en de vraag of er wel Nederlandse spellingscontrole en toetsenbord ondersteuning is heb ik besloten om er maar vanaf te zien....

Mocht je besluiten om hem te importeren dan ben ik zeer benieuwd naar je ervaring ermee!!!

• Pluisie
Opzich is het importeren het probleem niet. Maar ik heb het internet een beetje gegoogled en bij bijvoorbeeld de IPhone is het haast onmogelijk om de simlock eraf te krijgen. Ik heb geen idee of de simlock er bijvoorbeeld afgaat als er een nieuwe rom op de telefoon geflasht zou worden, en ik weet niet of dit al mogelijk wordt komende tijd.

Voor zover ik ben tegen gekomen is de simlock er alleen af te halen door een heel gesprek met de klanten service te hebben (opzich geen probleem), en een prepaid moet ook 90dagen in bezit zijn kwam ik ergens tegen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
Het lijkt me sterk dat Samsung geen WP7.5 toestel in Nederland gaat uitbrengen 8)7. En anders kun je natuurlijk qua prijs kijken naar de huidige WP7 toestellen ;).

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
alex3305 schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:49:
Het lijkt me sterk dat Samsung geen WP7.5 toestel in Nederland gaat uitbrengen 8)7. En anders kun je natuurlijk qua prijs kijken naar de huidige WP7 toestellen ;).
Uiteraard, de Omnia W : pricewatch: Samsung Omnia W Zwart , maar TS wil liever de Focus S :)

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Wat maakt deze telefoon zo bijzonder dat je er zoveel moeite voor wil doen? Uiterlijk & specs zijn toch redelijk gemeengoed.

/offtopic - gewoon nieuwsgierig

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-10 18:33
JvW schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:26:
Wat maakt deze telefoon zo bijzonder dat je er zoveel moeite voor wil doen? Uiterlijk & specs zijn toch redelijk gemeengoed.

Nou, de specs zijn idd bijna hetzelfde als de Omnia W alleen vond ik dat scherm te klein, dus heb nog snel ff voor weinig een Omnia 7 gehaald.. Deze Focus S zou vanwege zijn scherm voor mij ideaal zijn. Ik wacht alleen nog wel een jaartje en dan zijn ze er ook vast in NL, kan ik ff wennen aan mijn windows phone en kijken of het van de grond komt

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• Pluisie
JvW schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:26:

Ik zat te twijfelen tussen een Nokia en deze, maar de Nokia's zijn voor mij een enorme teleurstelling. Ik wil de Focus S vooral omdat deze wel een FFC heeft en ook 16GB geheugen en hij is dunner en lichter (vind ik persoonlijk fijner). Maar vooral het scherm, ik wil eigenlijk een 4" of meer en de Titan is gewoon net weer wat te groot vind ik.

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-10 11:45
Pluisie schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:03:
[...]

Ik zat te twijfelen tussen een Nokia en deze, maar de Nokia's zijn voor mij een enorme teleurstelling. Ik wil de Focus S vooral omdat deze wel een FFC heeft en ook 16GB geheugen en hij is dunner en lichter (vind ik persoonlijk fijner). Maar vooral het scherm, ik wil eigenlijk een 4" of meer en de Titan is gewoon net weer wat te groot vind ik.
De Nokia heeft ook 16GB geheugen en een FFC zal je bijna nooit gebruiken.

Hij is inderdaad dunner en lichter, maar de bouwkwaliteit is ook minder en het ontwerp totaal niet spannend. Ik zelf heb het een beetje gehad met het saaie ontwerp dat Samsung al 2 jaar hergebruikt.

550 dollar lijkt weinig, maar als je alle kosten erbij rekent zoals winst voor Boderlinx, transportkosten en 19% btw dan kun je je geld aan iets beters besteden. En de vraag is ook of je hem optimaal werkend krijgt in NL. Ik heb wel wat hands-ons gelezen van engelse bloggers die wat problemen ondervinden.

En het feit dat Samsung dit jaar op de EU markt alleen de Omnia W (welke ook weer een hergebruikt ontwerp heeft) heeft gelanceerd getuigt van Samsung's desinteresse in het platform. Een dergelijke fabrikant hoef ik niet. En dan heb ik het nog niet eens over de niet-interessante apps die ze voor WP7 uitbrengen. 1 voor 1 hergebruikte foto apps.

[ Voor 20% gewijzigd door Relief2009 op 13-11-2011 00:55 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:19
Redlion schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:17:
Heb er ook over zitten denken om hem te importeren maar gezien de prijs en de vraag of er wel Nederlandse spellingscontrole en toetsenbord ondersteuning is heb ik besloten om er maar vanaf te zien....

Mocht je besluiten om hem te importeren dan ben ik zeer benieuwd naar je ervaring ermee!!!
Met alle Mango toestellen heb je zeker weten een Nederlands woordenboek, ik weet alleen niet of de interface ook in het Nederlands kan (maar dat wil je ook niet :p ) dus daar hoef je je niet door tegen te laten houden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Pluisie
Relief2009 schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:38:
[...]

De Nokia heeft ook 16GB geheugen en een FFC zal je bijna nooit gebruiken.

Hij is inderdaad dunner en lichter, maar de bouwkwaliteit is ook minder en het ontwerp totaal niet spannend. Ik zelf heb het een beetje gehad met het saaie ontwerp dat Samsung al 2 jaar hergebruikt.

550 dollar lijkt weinig, maar als je alle kosten erbij rekent zoals winst voor Boderlinx, transportkosten en 19% btw dan kun je je geld aan iets beters besteden. En de vraag is ook of je hem optimaal werkend krijgt in NL. Ik heb wel wat hands-ons gelezen van engelse bloggers die wat problemen ondervinden.

En het feit dat Samsung dit jaar op de EU markt alleen de Omnia W (welke ook weer een hergebruikt ontwerp heeft) heeft gelanceerd getuigt van Samsung's desinteresse in het platform. Een dergelijke fabrikant hoef ik niet. En dan heb ik het nog niet eens over de niet-interessante apps die ze voor WP7 uitbrengen. 1 voor 1 hergebruikte foto apps.
Persoonlijk vind ik dit een beetje onzin. Ten eerste gebruik ik dus wel de FFC dus voor mij is het gewoon een gemis. Ten tweede heeft Nokia helemaal niks, niets, nada en noppes in de USA uitgebracht. Zullen we dit dan ook zien als een enorme desintresse in het platform? Ik vind dit echt onzin.

Ik heb het idee dat sommige mensen hier de nadelen van WP7.5 en Nokia constant aan het goedpraten zijn met zinloze argumenten. Ja elk platform heeft zijn gebreken en dit is voor WP7.5 niet anders.

Persoonlijk wil ik gewoon liever de Samsung Focus S en daar heb ik mijn redenen voor gegeven. Nokia is gewoon een zware teleurstelling geweest voor mij; duur, geen ffc en ook helemaal niet zo high end. Of ik importeer de Samsung of ik wacht op een ander toestel de Lumia 800 is het gewoon niet, hoe langer ik over dat toestel nadenk hoe minder het mij te bieden heeft voor een veel te hoge prijs.

En voor de mensen met intresse:
De Samsung Focus S kan nu wel worden geunlockt http://www.wpcentral.com/...ATT-focus-s-now-available.

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
Seriously? Komt de Focus S echt niet (binnenkort) naar NL? Amai!

Ik zit eigenlijk al jaren tegen een smartphone aan te hikken en wilde heel graag Windows Phone 7.5 met Galaxy SII hardware (ongeveer) en zat me al helemaal te verheugen op de aankondiging van de Focus S op Engadget.com

Ik kan me herinneren dat ik ergens op een NL forum had gelezen dat de winkels ondertussen bevoorraad worden met deze mooie WP van Samsung, dus ik twijfel echt wat ik nu moet geloven...

Ik had hetzelfde: zat al tijden uit te kijken naar de Nokia, maar het scherm formaat vind ik net te klein en de Samsung is gewoon erg licht en plat.

Zou echt heel, héél jammer zijn :(

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
http://www.engadget.com/2011/11/17/samsung-focus-s-review/

Ze is zo mooi en vooral zo praktisch. Het zou toch wat zijn als ze niet naar NL komt :(
Pagina: 1