OCZ Vertex 2 kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:24
Matched: Vertex, 2
Ik heb een probleem met mijn OCZ Vertex 2. Het begon allemaal eergisteren toen mijn PC ineens een BSOD gaf. Na opnieuw starten werkte het goed. Gisteren ook hele tijd gegamed niets aan de hand. Tot ik ineens mijn browser wou afsluiten: systeem reageerde nergens meer op. Toen heb ik de PC uit/aan gezet en na het inloggen reageerde de PC weer nergens op. De keer daarna kreeg ik een insert boot media melding en een paar pogingen later werd de SSD niet eens meer herkend door de matrix storage manager/BIOS.

Ik heb vervolgens met andere s-ata en voedingskabels getest, maar dit mocht helaas ook niet baten. Is dit een bekend probleem van de Vertex 2? Het lijkt er namelijk op dat ie langzaam dood is gegaan.. Of kan het toch wat anders zijn en dat ik iets nog kan proberen?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

Komt erg vaak voor bij de Vertex2 schijfjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik had vandaag gegoogled op Vertex 2 wordt niet meer herkend, maar op Vertex2 kapot zie ik inderdaad vergelijkbare gevallen.... :( en dit alles vlak voor de release van MW3 en de trip naar Dreamhack....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:29
Matched: Vertex
Zou proberen je Vertex in een andere pc te hangen en dan ff kijken bij het schijfbeheer of deze herkent wordt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:43

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Geen matches
Bespaar je de moeite, deze dingen zijn waardeloze troep. Gaan massaal stuk.

Niet RMA doen, zorg voor een vervangend product van een ander merk. Liefst Intel of Samsung, alles met een sandforce controller is verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dan ga ik liever voor die crucial m4, is niet al te duur en aardig rap. Ik doe de vertex2 wel rma, dan kan die na de tijd wel in de verkoop. Had niet verwacht dat er zoveel uitval zou zijn, maar helaas is het blijkbaar zo en heeft het mij ook geslachtofferd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-06 11:18
Geen matches
Heb hier precies hetzelfde geval nu, alleen dan met een Agility 3. Sinds eergisteravond is hij ermee opgehouden.
Hij had al iets vaker kuren, maar dat was altijd "verholpen" na een reboot, maar nu komt ie niet meer bij het Windows opstart-logo. foutmelding 0xc000000e, geen devices met windows bootfiles gevonden -> SSD in een andere computer gehangen en gekeken of hij überhaup bij Schijfbeheer herkend wordt, niet het geval.

Dan maar RMA doen, want hij is pas 3 maanden oud. Succes met jouw geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

Matched: 2
Q schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:13:
Bespaar je de moeite, deze dingen zijn waardeloze troep. Gaan massaal stuk.

Niet RMA doen, zorg voor een vervangend product van een ander merk. Liefst Intel of Samsung, alles met een sandforce controller is verdacht.
Als je dan toch voor iets anders gaat absoluut voor een Crucial M4 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
De Crucial M4 is reeds besteld ;) Ik breng de Vertex 2 weg voor RMA en mocht ik een vervangend product krijgen, dan zet ik die wel weer te koop. Momenteel draai ik met een oude 320GB WD schijf, dat is ook geen pretje vergeleken met SSD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
NoepZor schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:51:
De Crucial M4 is reeds besteld ;) Ik breng de Vertex 2 weg voor RMA en mocht ik een vervangend product krijgen, dan zet ik die wel weer te koop. Momenteel draai ik met een oude 320GB WD schijf, dat is ook geen pretje vergeleken met SSD ;)
LOL ik hoop voor je dat er nog gekken zijn die de troep van OCZ nog willen kopen. :*)

• koko11
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-01 16:05
Gisteravond is mijn derde vertex2 er mee opgehouden :-( . Ik ben wel zover dat ik niet meer een vervangend exemplaar wil hebben. Alles nog ruim binnen garantie, maar toch. Geeft veel extra werk en irritatie. Ik ben benieuwd hoe OCZ nu zal reageren.

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-05 13:58

jopitan

It's just a fact

Geen matches
OCZ heeft gewoon aan zijn verplichtingen te voldoen en je een vervangen product toe te sturen aangezien het nog binnen de fabrieksgarantie zit. En daarnaast, OCZ heeft nou eenmaal poep SSD's. Ik heb zelf SSD's van Kingston en Crucial in mijn PC zitten.

Ooit, vroegaahhh toen ik nog jong was, had ik ook een OCZ SSD en deze was na 3 weken alweer kapot. Sindsdien koop ik nooit meer SSD's van OCZ.

[ Voor 22% gewijzigd door jopitan op 10-11-2011 08:51 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• kamikazefish
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik heb ook een vertex 2 ssd. Nu heb ik geregeld dat de computer een paar minuten vastslaat. Ik hoef de computer niet opnieuw op te starten, na een paar minuten vast kan ik weer verder. Verder alleen bij Windows prestatieindex een bsod. Klinkt dit bekend? Want anders ga ik toch maar ns alles grondig back uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkleze
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Ook ik heb problemen na 10 maanden met de OCZ vertex 2. Het begon met zo nu en dan eens een blauw scherm. Daarna werd hij soms niet herkend door het bios, en nu wordt hij nooit meer herkend. Opgestuurd voor RMA, ben benieuwd, heb weinig vertrouwen in een nieuwe ocz vertex 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 11:45
De support van OCZ is erg goed, maar de drives minder... Mijn Vertex 2 is een paar dagen geleden met precies dezelfde problemen overleden. Bad sector onder het registry, en herinstalleren lukte niet omdat files al tijdens het copieren corrupt werden. 1 maand oud, MyCom had ze niet meer op voorraad, dus ik heb gekozen voor geld terug zodat ik verder kan shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Laatst online: 03-07 11:45
mrkleze schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:54:
Ook ik heb problemen na 10 maanden met de OCZ vertex 2. Het begon met zo nu en dan eens een blauw scherm. Daarna werd hij soms niet herkend door het bios, en nu wordt hij nooit meer herkend. Opgestuurd voor RMA, ben benieuwd, heb weinig vertrouwen in een nieuwe ocz vertex 2
Daar begon het bij mij mee. Waarschijnlijk als je een disk check doet op je SSD loopt ie vast tijdens die check, en herinstalleren zal waarschijnlijk ook niet meer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
kamikazefish schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:02:
Ik heb ook een vertex 2 ssd. Nu heb ik geregeld dat de computer een paar minuten vastslaat. Ik hoef de computer niet opnieuw op te starten, na een paar minuten vast kan ik weer verder. Verder alleen bij Windows prestatieindex een bsod. Klinkt dit bekend? Want anders ga ik toch maar ns alles grondig back uppen.
Daar begint het mee!!
Dus rap backuppen dus.
He beste is om je nieuwe RMA ssd van OCZ meteen te verpatsen en een Crucial M4 serie kopen.
Anders blijf je elke paar weken kloten met die OCZ troep.
Lees hier:
http://www.ocztechnologyforum.com/forum/content.php
Vergeet ook niet in de Comments (Klachten) te lezen over dat geweldige support van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426307

kamikazefish schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:02:
Probeer eens een scan met HDTune, als je 1 slechte sector tegenkomt garandeer ik je dat binnen de 2 weken je SSD er volledig aan is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 00:34
Mijn Vertex 2 90GB heeft vandaag ook de geest gegeven. En exact hetzelfde als in TS. Eerst een BSOD, daarna totaal geen herkenning in de bios meer. Ik heb verschillende sata poorten en kabels geprobeerd maar het mocht niet baten. Ik neem em morgen even mee naar een kameraad om te zien of ie daar wel herkend wordt, maar als ik bovenstaande zo lees vrees ik het ergste.

* Snowwie draait nu Windows 7 op een 'oud' 5.400 rpm 40GB playstation hd-tje :/
Wat een verschil.

[ Voor 13% gewijzigd door Snowwie op 10-12-2011 01:45 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Geen matches
Vraag om een RMA, verkoop deze vervolgens op Marktplaats of T.net V&A en koop een échte SSD zoals de Crucial M4 64GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 00:34
Ik heb em op 3 oktober 2010 gekocht bij Allmicro, dat is net iets langer dan een jaar geleden. Zou de RMA nog gelden?

Overigens, als ik een crucial m4 van 64GB koop dan kan ik m'n Ghost backup niet meer terugzetten omdat de nieuwe ssd kleiner is. :(

En nog wat: Hoe doen jullie dat met vertrouwde gegevens? Als je ssd niet meer benaderbaar is, en je hebt je Windows installatie er op staan, incl. opgeslagen wachtwoorden (ja ik weet het, ik ben zo'n otter), dan lijkt me dat niet fris als het ergens willekeurig terecht komt.. :?

[ Voor 103% gewijzigd door Snowwie op 10-12-2011 02:27 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Restore naar een HDD, verklein de partitie, ghost opnieuw?

Ik raad overigens pricewatch: Intel 320 80GB aan. €3 duurder door 14GB extra en nog betrouwbaarder/langere garantie.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 10-12-2011 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Hm inderdaad, de Crucial M4 is net iets duurder en de Intel 320 goedkoper geworden. De Intel is iets langzamer, maar tenminste in theorie betrouwbaarder en een prima SSD. Ook de 5 jaar garantie is een grote plus. Hoe dan ook, beide SSDs zijn 20x beter dan de onbetrouwbare Sandforce meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168594

Zucht,.. heb nét eentje aangeschaft. Jammer dat ik dit topic niet eerder heb gelezen :-(

Ik loop al direct tegen problemen aan, ondanks dat ik zeer tevreden ben over mijn OCZ Core2.
Zie mijn topic Boot vanaf nieuwe SSD loopt vast op Verifying DMI Pool. Kan dat ook een defect betreffen?

• Q

Q

De topic titel is eigenlijk raar.

Je kunt beter een topic starten als je Vertex nog niet stuk is. Dat zou nieuws zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265941

24-2-2011 mijn eerste Vertex 2 aangeschaft. 9-2011 (na verschillende keren niet meer herkend te zijn) is deze overleden. Schijf werd niet meer door bios gezien, niet op andere poorten en niet in andere PC. RMA gestuurd naar Azerty en vrolijk weer met een nieuwe aan de slag gegaan. Ook deze is nu in het nieuwe jaar overleden met dezelfde klachten. Gaat om de 128GB versie trouwens met steeds de laatste firmare.

In overleg met Azerty komt er nu geen Vertex 2 meer, aangezien wel gebleken is dat het slechte schijven zijn.
Verwacht morgen mijn nieuwe Crucial M4 128GB Sata-600 met bijbetaling van €17,37.

Met dank aan Azerty geen Vertex meer voor mij. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Voegt misschien weinig toe maar wellicht voor mensen die een Vertex 2 overwegen...

Ik had er 2 in een RAID0 configuratie (vanaf oktober 2010). Ging om 2x de 120GB. Echt heel veel plezier van gehad tot 1 van beiden in december vaak een error gaf in BIOS. Meestal startte uiteindelijk Windows nog wel maar met de tijd ook steeds vaker echt een 'failed' in BIOS. Uiteindelijk kreeg ik Windows ook niet meer opgestart.

Die van mij is nu RMA en krijg een nieuwe. Ik vind het echt prima schijfjes als ze het doen maar als ik hier en op Google rond kijk dan zie je er toch veel sneuvelen. Terwijl voor mijn gevoel juist een SSD zonder bewegende delen betrouwbaar zou moeten zijn. Nu backup ik netjes dus overleef het wel maar mijn vertrouwen in een SSD is wel aardig omlaag gegaan eigenlijk. Blijft een feit dat het veel sneller is, zit nu tijdelijk met een oude S-ATA schijf waarop mijn backup image staat, nogal stapje terug.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Er is geen goede reden waarom een SSD bij normaal gebruik zomaar stuk gaat.

Betrouwbaarheid van een opslagmedium staat op 1. Performance op punt 2.

Daarom koop ik never nooit meer iets met een sandforce controller. Bewezen onbetrouwbare rotzooi. En een partij die zo rotzooit met iets wat echt stabiel moet zijn, snapt niet waar het mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Tja, ook de mijne hield er rond de jaarwisseling mee op. BIOS ziet de Vertex 2 niet meer en PC start dus ook niet meer op.

In een andere PC aan een SATA kabel gehangen. Werd daar evenmin gezien.
Voor RMA ingezonden bij IBOOD, ja daar had ik hem gekocht.

Na 9 weken en diverse contactformulieren geen reactie van IBOOD. Toen maar eens gebeld. Een week later heb ik mijn aankoopbedrag gelukkig terug.
Inmiddels is als vervanging de Samsung 830 binnen. Binnenkort tijd vinden om deze te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfijntje40
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-05-2020
Ik weet niet wat jullie met die harde schijven doen maar draai al 2 jaar op een OCZ vertex 2 van 60GB en heb er nog nooit problemen mee gehad,zal ik wel de enige zijn denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Q schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:45:
Daarom koop ik never nooit meer iets met een sandforce controller. Bewezen onbetrouwbare rotzooi. En een partij die zo rotzooit met iets wat echt stabiel moet zijn, snapt niet waar het mee bezig is.
Toen OCZ de Vertex 2 uitbracht was iedereen razend enthousiast. Overal positieve reacties over SandForce, juichende reviews, voor tweakers, door tweakers. Ik las alleen maar over de hoge benchmarks en nergens iets over betrouwbaarheid of compatibiliteit problemen, wel over pogingen om de onbetrouwbaarheid te verdubbelen met RAID0.
En nu is het ineens poep die door de plee gespoeld moet worden? Ik denk dat menig tweaker even bij zichzelf te rade moet gaan wat betreft deze SSD bubbel, het lijkt de hypotheekmartkt verdorie wel!

Ook ik heb me dus laten verleiden en twee van die 60GB dingen aangeschaft. Beiden doen ze het nog goed, zolang ik mijn computer niet in standby zet. (alleen al van de verhoogde stroomrekening had ik misschien al een nieuwe kunnen kopen..) Eentje zit er in een best wel kritieke linux server 200km hier vandaan...

Hoeveel zorgen moet ik me nu gaan maken? Moet ik ze preventief vervangen of houden ze het wel vol als ze al 281 dagen 24/7 in gebruik zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325840

Iedereen? Genoeg mensen die wezen op de onrealistische benchmarks ivm compressie. En de bsod problematiek was ook al vrijwel vanaf de introductie bekend. Weet-ik-hoeveel firmware updates later en het is nog steeds niet echt opgelost. Maar de Vertex 2 spant wel de kroon. OCZ ram was al troep, lijkt erop dat ze de lijn voortzetten met hun ssd's.

Benieuwd of de Intel 520 serie echt zo betrouwbaar gaat zijn als Intel beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ploink schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:36:
[...]

Toen OCZ de Vertex 2 uitbracht was iedereen razend enthousiast. Overal positieve reacties over SandForce, juichende reviews, voor tweakers, door tweakers. Ik las alleen maar over de hoge benchmarks en nergens iets over betrouwbaarheid of compatibiliteit problemen, wel over pogingen om de onbetrouwbaarheid te verdubbelen met RAID0.
En nu is het ineens poep die door de plee gespoeld moet worden? Ik denk dat menig tweaker even bij zichzelf te rade moet gaan wat betreft deze SSD bubbel, het lijkt de hypotheekmartkt verdorie wel!

Ook ik heb me dus laten verleiden en twee van die 60GB dingen aangeschaft. Beiden doen ze het nog goed, zolang ik mijn computer niet in standby zet. (alleen al van de verhoogde stroomrekening had ik misschien al een nieuwe kunnen kopen..) Eentje zit er in een best wel kritieke linux server 200km hier vandaan...

Hoeveel zorgen moet ik me nu gaan maken? Moet ik ze preventief vervangen of houden ze het wel vol als ze al 281 dagen 24/7 in gebruik zijn?
Omdat betrouwbaarheid niet in te schatten is binnen een paar maanden.

OCZ beweert zelf dat de drives 10% annual return rate hebben. Zelf inschatten of dat het waard is.

En serieus, de schijf doet het niet eens goed. Neem contact op met de verkopende partij en vraag een vervanging aan.
Anoniem: 325840 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:45:
Iedereen? Genoeg mensen die wezen op de onrealistische benchmarks ivm compressie. En de bsod problematiek was ook al vrijwel vanaf de introductie bekend. Weet-ik-hoeveel firmware updates later en het is nog steeds niet echt opgelost. Maar de Vertex 2 spant wel de kroon. OCZ ram was al troep, lijkt erop dat ze de lijn voortzetten met hun ssd's.

Benieuwd of de Intel 520 serie echt zo betrouwbaar gaat zijn als Intel beweert.
Volgens newegg zijn de vertex 1 en vertex plus nog veel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325840

Oh, nou ja baas boven baas. Maar van de SF-1222's drives is de Vertex 2 volgens mij een van de minder betrouwbare vergeleken met andere merken die ook niet al niet geheel en al probleemloos zijn. Maar kan ook gewoon zijn omdat de Vertex 2 de meest verkochte is. Blijft staan het 34nm naar 25nm debacle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchElite
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-05 12:08
dolfijntje40 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:22:
Ik weet niet wat jullie met die harde schijven doen maar draai al 2 jaar op een OCZ vertex 2 van 60GB en heb er nog nooit problemen mee gehad,zal ik wel de enige zijn denk ik....
Ik ook alleen dan de 90GB versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Ploink schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:36:
Eentje zit er in een best wel kritieke linux server 200km hier vandaan...
Die server is niet kritiek als je die SSD niet in RAID1 hebt staan met een 2e SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Natuurlijk wel. Als de firmware moeilijk doet kan je nog 10 schijven in RAID hebben staan, je krijgt toch een bsod of de schijf wordt uit de array gegooid omdat hij niet meer reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Q schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:43:

Die server is niet kritiek als je die SSD niet in RAID1 hebt staan met een 2e SSD.
QFT. Ook niet als je er een OCZ Vertex 2 in stopt trouwens. Zelfs niet met 2.
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:46:
Natuurlijk wel. Als de firmware moeilijk doet kan je nog 10 schijven in RAID hebben staan, je krijgt toch een bsod of de schijf wordt uit de array gegooid omdat hij niet meer reageert.
RAID 1 heb je voor zo hoog mogelijke uptime. Als je maar 1 machine hebt dan is RAID 1 een flinke verbetering ten opzichte van non-RAID.
Maar voor kritische zaken heb je überhaupt twee servers natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je je server ooit moet rebooten je je krijgt het bekande cold boot probleem, raid 1 of geen raid, je server gaat dan niet meer opstarten.

Misschien doen dure raidcontrollers dat beter. Maar wie koopt er een dure raidcontroller plus een set vertex 2's?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-03-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Niemand hoop ik. Maar dat was ook Q's punt. Je moet geen Vertex 2 SSD's in een belangrijke server stoppen ;)
Volgens mij zijn we het daar dus allemaal wel over eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Dat je geen vertex SSDs gebruikt is vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Geen matches
Nu is dat vanzelfsprekend, toen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Geen matches
Dan zou ik heel snel gaan handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 03-07 11:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb een jaar geleden een gebruikte Vertex2 50GB gekocht voor mijn laptop.
Ding werkt tot op de dag van vandaag perfect. Zolang hij dat blijft doen blijf ik hem lekker gebruiken.
Ik trek regelmatig backups van mijn files op dat ding en probeer maandelijk een image te maken met CloneZilla.
Ik gebruik 6.5GB van dat hele ding, dus dat is allemaal prima te overzien.

Een vriend van me heeft laatst een 120GB Vertex2 voor een prikke gekocht, doet het ook nog prima.

Dus tsja, voor mission-critical wil je ze misschien niet.
Maar ik heb nog geen motivatie om die dingen te mijden. Dus als men ze voor lage prijzen de tweedehands markt op gaat gooien vind ik dat prima. Dan koop ik zo nog een Vertex2 er bij :)

Beetje vergelijkbaar probleem was met de Barracude 7200.11 en LP series. Die harddisken met firmware issues en hoge uitval. Ik heb er daarvan drie in gebruik, aangeschaft voordat er zoveel ellende over bekend was, maar in mijn geval werken ze al ruim een jaar uitstekend. Pas is er eentje RMA gegaan omdat hij sectoren begon te remappen en soms te tikken, maar zoiets kan elke disk overkomen. Nu een refurbished model terug in die PC.
Ik wacht het wel af :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-07 15:13
Geen matches
Eens! Prijs en gebruiksdoel zijn bepalend en als je al iets hebt ga je niet nodeloos investeren omdat er iets mogelijkerwijs zou kunnen uitvallen. Het geld groeit de meeste mensen niet op de rug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 03-07 11:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

rookie no. 1 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:54:
Eens! Prijs en gebruiksdoel zijn bepalend en als je al iets hebt ga je niet nodeloos investeren omdat er iets mogelijkerwijs zou kunnen uitvallen. Het geld groeit de meeste mensen niet op de rug :+
Amen.

Al wil je wel graag dat een dergelijk product waar je pegels voor heb neergelegd het gewoon doet. Of ie nou 2 weken of twee jaar oud is, dat lijkt mij prima binnen de levensduur die je er toch zeker van mag verwachten liggen.
Ik ben wel benieuwd naar het gebruikspatroon en of dat invloed heeft. Mijn SSD voor meer dan 80% vrij en er wordt maar weinig naar geschreven. Mijn /tmp zit in een ramdisk, firefox cache gaat naar /tmp (dus ram), downloads gooi ik ook meestal daar naar toe. Alleen mijn projectjes en studie data gaan naar de SSD, samen met zaken van het OS, logs, apps en updates. Dit is een Linux installatie.
Windows heeft weer een ander gebruikspatroon en is ook een stuk hongeriger qua ruimte in mijn ervaring of zijn de schrijfpatronen van die verschillende OSs ook wel van invloed.
Of maakt het allemaal geen bak uit, data = data en wat/hoe je ook schrijft: ding gaat stuk?

Zolang hij het doet blijf ik hem lekker gebruiken en behandelen zoals ik nu ook doe.
Draai nog FW 1.29, er is al een tijd 1.35 beschikbaar, maar ik twijfel of ik hem wil upgraden. Hij werkt zo toch ook goed?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Geen matches
Het gebruikspatroon kan inderdaad van invloed zijn omdat de sandforce controller intern data compressie toepast dacht ik.
Mijn geval is uitzonderlijk, want ik pas op beide schijven encryptie toe. Voor Windows met Diskcryptor en voor Linux met LUKS. Vrijwel de hele schijf is dan gevuld met schijnbaar random data en compressie heeft geen zin. Beide schijven worden niet intensief gebruikt.
Power en temperatuur cycli kunnen mogelijk ook van invloed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

We hebben bedrijfsmatig zoveel vertexen kapot zien gaan dat in mijn beleving het risico te groot was om die dingen in productie te houden. Met 1 persoon kun je het risico gokken. Maar met 10 mensen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-07 15:13
Geen matches
Daar zeg je wat: bedrijfsmatig, daar zet ik ook nooit iets anders in dan Intel of Samsung. Komt OCZ niet in!

Privé sfeer is wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Er zit ook een vertex 2 in mijn oude laptop. Werkt prima. For now. Maar op het werk is nu alles intel.
Pagina: 1