Toon posts:

Athlon 1.2 Ghz met mamaplank MSI K7T Turbo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 2 dagen een Athlon 1.2 Ghz maar mijn temperatuur = momenteel 60 graden celsius. Is dit normaal? Ik heb als cooler een Spire nogwat. Een vriend van me heeft een 1 Ghz Athlon maar die heeft hij geclocked (ik niet) en zijn temperatuur is maar 26 graden. Dus ik snap ik niet helemaal.... Wie kan mij hier duidelijkheid over geven? Wat zijn de gemiddelde temperaturen...?

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~sleeper187/radion1.gif

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:58

mr_fragle

Don't forget the guide

Ze zullen als eerste search roepen dus zal ik dat ff niet doen. Als ik alles hier goed gelezen heb komt het hier op neer.

Is die 60 stressed of idle

Is die 60 stressed, dan valt het wel mee, is vrij normaal
Is die 60 idle, dan is het vrij warm, maar hij moet het kunnen hebben.

Zet er een koeler op/gebruik koelpasta.
Hoor het wel als het niet klopt :)
suc6
(ook iedere proc verschilt, dus dat die van een vriend zus en zo is maakt niet uit)

And now the most interresting part of deze grot

• Dreamer
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

Als de temp stressed is is hij nog wel aardig hoog maar kan het ermee door

als je temperatuur idle is zou ik als ik jou was meteen een nieuwe koeler kopen (overigesn raad ik je deed meteen aan want een cpu loopt tenslotte stabieler als hij niet zo warm is )

heb je ook koelpasta er op gedaan zo ja heb je er dan niet teveel op gedaan want dat werk averechts

suc6
dreamer

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er ook pasta op en het systeem = 60 als hij stressed is.... Dus als ik COunter-Strike speel enzo, maar het kan oplopen tot 63 graden heb ik gemerkt...

• mr_fragle
  • Laatst online: 08:58

mr_fragle

Don't forget the guide

Op woensdag 21 maart 2001 18:46 schreef RaDIoN het volgende:
ik heb er ook pasta op en het systeem = 60 als hij stressed is.... Dus als ik COunter-Strike speel enzo, maar het kan oplopen tot 63 graden heb ik gemerkt...

[afbeelding]
Dan is het niet zo erg. Vrij normaal volgens mij. Zet er een koeler op en dat moet genoeg zijn lijkt me.
suc6 :)

And now the most interresting part of deze grot

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:24
Heb je wel een goede Airflow, ik heb zelf een TB-800@1000(1,85), maar in m'n oude kast werd deze soms wel 65graden, in m'n nieuwe is die nog nooit warmer dan 53gr geweest en dan wel na uren gamen of andere maximale processor belasting.
Probeer je kast een open en kijk dan even hoe het met je temp gaat.

Verwijderd

Topicstarter
De kast staat momenteel open.Als ik hem dicht doe dan gaat hij richting de 70 graden en das niet goed... :)

Verwijderd

snel een nieuwe koeling halen :)

ik heb mn thunderbird 1,2 @ 1430 en met mn oude koeler werd ie 65 graden en nu heb ik er een alpha ingepleurd en is ie nog maar 50 (nog redelijk hoog, maarja je moet toch wat :P)

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 14:14
ja mijn tb1200 wordt ook zo'n 60 graden stressed. maak je niet druk hij kan het hebben, maar als je aan overclocken aan 't denken bent... ff betere koeling dus

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14
K7T-Turbo geeft standaard nogal hoge temp-waarden aan. Ik kan je aanraden om de nieuwe 2.5 bios te flashen aangezien deze een fix heeft m.b.t. cpu-voltage. Ik draai hier nu met zo'n 55-60 graden continue, stabiel als het maar zijn kan......

Verwijderd

Misschien helpt het als je een iets kleinere user-icon? neemt.

djees...

;)

sorry kon het nie laten :D

Verwijderd

Bij de MSI K7T Turbo en Turbo-R staat het voltage i.p.v. op 1.75 volt op 1.88 volt. Oplossing : Zet voltage handmatig op 1,65 volt en dan moet hij wel ongeveer op 1.75 staan. :)

LET OP : nieuwe BIOS 2.5 verdoezeld alleen maar die hogere voltage, maar CPU draaid er dan nog steeds op dus echt handmatig voltage instellen. Dan nog eens zien naar de temp.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Klopt ja. De MSI-K7T Turbo geeft het voltage 0,1v te hoog aan. Rare is als je in je bios kijkt dan geeft ie in die health pagina ongeveer het juiste voltage aan maar in MBM en MSI's eigen PC Alert III staat het voltage 0,1v hoger. Ik heb um in het bios op 1.675v gezet en nu geven die proggies 1.79v aan.

Ik heb zelf een TB1200C (dus met FSB266) en die wordt dan idle 49C en stressed 53-54C bij een snelheid van 10,5x133=1400mhz.
Op 1466 post ie wel maar loopt ie in windows vast. Ik zou dus het voltage moeten verhogen maar dan loopt de temp waarschijnlijk wel erg rap op (hoewel ik hem in geen geval 60C heb zien worden).
Ik heb een GlobalWin WBK38 waarvan ik de 6cm fan (38cfm) heb vervangen voor een 8cm (42,5cfm). Er zitten aan 2 zijden een klein "spoilertje" om de lucht volledige langs de koelribben te leiden. (de koeler is trouwens ook veel stiller zo). In mijn kast zitten 2 9,2cm fans (1 intake en 1 die via een extra blowhole de lucht weer weg blaast). Het mobo blijft zo +/- 30C.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Er klopt volgens mij nog meer niet.
De divider doet het niet goed. Als je default draait gaat alles mooi
FSB=2x133 AGP=1/2x133 PCI=1/4x133 enz.
Ga je overklokken door de multiplier op te schroeven gebeurd bij mij:
FSB=2x133 AGP=2/3x133 PCI=1/3x133 enz.
M.a.w. hij doet net alsof hij de corespeed van 133 niet meer gebruikt en die van 100 neemt!!! Dus staat alles zwaar overklokt :(
Anderen dezelfde ervaring?
Check het met de bijgeleverde FuzzyLogic
Mem=66mhz CPU=xxxxmhz AGP=697mhz!! PCI=349mhz
Met SisoftSandra
Mem=133mhz CPU=x,xxghz AGP=88mhz!! PCI=44mhz
En voor jullie het vragen JA ik heb de jumper verwijdert om van FSB200 naar FSB266 te gaan.

Zal er een losse topic van maken want ik ben wel erg benieuwd of ik de enige ben?

• Lesser
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 11:46

Lesser

of two evils

Jumper, jumper? :? Wat voor een jumper. Ik heb zelf net een compu in elkaar geflanst op een K7T-266 pro RAID en ik ging er eigenlijk van uit dat het vanzelf op 266 MHz draait, zonder dat ik nog jumpers om moest zetten Ook niets van in de manual gezien (ja, die lees ik wel :)).

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 16:13 schreef Daneel het volgende:
Er klopt volgens mij nog meer niet.
De divider doet het niet goed. Als je default draait gaat alles mooi
FSB=2x133 AGP=1/2x133 PCI=1/4x133 enz.
Ga je overklokken door de multiplier op te schroeven gebeurd bij mij:
FSB=2x133 AGP=2/3x133 PCI=1/3x133 enz.
M.a.w. hij doet net alsof hij de corespeed van 133 niet meer gebruikt en die van 100 neemt!!! Dus staat alles zwaar overklokt :(
Anderen dezelfde ervaring?
Check het met de bijgeleverde FuzzyLogic
Mem=66mhz CPU=xxxxmhz AGP=697mhz!! PCI=349mhz
Met SisoftSandra
Mem=133mhz CPU=x,xxghz AGP=88mhz!! PCI=44mhz
En voor jullie het vragen JA ik heb de jumper verwijdert om van FSB200 naar FSB266 te gaan.

Zal er een losse topic van maken want ik ben wel erg benieuwd of ik de enige ben?
Heb je wel de laatste versie van Sisoft Sandra? Hij wil de snelheden nog wel een verkeerd weergeven. Ik heb dit ook gehad, maar met de laatste versie ziet alles er goed uit.
FuzzyLogic lijk me helemaal door de war.

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 22:44 schreef nevyn het volgende:
Misschien helpt het als je een iets kleinere user-icon? neemt.

djees...

;)

sorry kon het nie laten :D
inderdaad flikker op met dat stuk forumvervuiling.
Pagina: 1