Toon posts:

Beamer: Full HD - HD ready...

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Na een uurtje dit forum te searchen ben ik niet van al mijn antwoorden verlost.

Ik wil graag een Beamer installeren in de slaapkamer, samen met een projectiescherm, soundbar, digitale tv en multimediaspeler.

Ik ben al een paar dagen aan het opzoeken geslagen, maar blijf met een paar vragen zitten.
Ik zou 80% van de tijd de beamer gebruiken voor digitale tv (telenet)
de overige 20% dient voor m'n multimedia harde schijf met films van 720p of soms zelf 1080p

De ene zegt 'koop u zeker een Full hd beamer', de andere persoon zegt 'niet doen, je gebruikt dat toch bijna nooit 1080p. Je bent beter af met een HD ready'

Geeft HD ready ook al een zeer mooi beeld of toch beter de stap naar Full HD maken?

Is er een groot verschil in ventilatiegeluid tussen 24 en bvb 30 db?

Andere dingen waar ik op moet letten bij aankoop?

Prijs die ik voor handen heb is tussen de 500- 900 euro. Maar heb geen zin om 300 euro meer uit te geven voor een full hd als de kwaliteit niet veel verschilt met een Hd ready.

Bedankt!!

Verwijderd

de discussie over het verschil is al heel vaak gevoerd, dus daar kun je op terugzoeken. komt er op neer dat de een het verschil ziet en de ander niet.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, voor op de slaapkamer zou ik wellicht niet de extra euro's uitgeven die nodig zijn om een 1080p-model te kopen, maar dat hangt van je ogen af (hoe scherp zie je zelf), hoe ver zit je van je scherm af en hoe groot wordt je scherm?

Maar eigenlijk moet je niet naar anderen luisteren; als je het verschil niet ziet op jouw kijkafstand en jouw beelddiagonaal, waarom zou je dan meer geld uitgeven aan 1080p?

Het verschil tussen 24 en 30dB is 6dB, wat je gehoor als ongeveer een verdubbeling van de geluidsdruk ervaart, dus het verschil is behoorlijk. Maar goed, als het een een brom van 30dB is en het ander een 24dB hoge pieptoon van 4kHz ofzo, dan zou ik toch de 30dB brom prefereren denk ik :P

Zoals XeNeRgY al aangeeft: deze discussie over 1080p of 720p is al heel vaak gevoerd met iedere keer de conclusie: het hangt van veel factoren af en is deels persoonlijk, die keuze moet je dus zelf door te kijken maken. Ga naar een fatsoenlijke winkel waar ze de betreffende beamer even aansluiten voor je en kijk op de afstand die je op de slaapkamer ook hebt naar een scherm van de door jou gewenste diagonaal. Zie je het verschil niet, dan geef je het extra geld niet uit aan 1080p. Soms is het leven heel eenvoudig :)

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 06-11-2011 22:23 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Dit topic is gesloten.