Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Razer Lycosa + Server 2008?

Pagina: 1
Acties:

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Van de week mijn Logitech UltraX gesloopt (mag ook wel na 5 jaar) en hard op zoek naar een vervanger. Als het goed is van de week bij een andere Tweaker een UltraX ophalen maar dan nog ben ik op zoek naar een extra/ander toetsenbord.

Op aanbevelen van vriendjes kwam de Razer Lycosa naar voren. Ziet er goed uit, relatief aan de prijs maar het mag wat kosten als het een aantal jaar mee moet gaan.

Probleem: Razer vermeldt op de website niet of het keyboard en alle bijbehorende software compatible is met Server 2008R2 x64 en ik kreeg na een support-vraag dan ook het volgende antwoord:
We are sorry but this keyboard is not supported on Server 2008 but it may work. We are not able to say what features will or will not work with Server 2008.
Dus, bij deze: zijn er Tweakers die een Lycosa hebben aangesloten op een machine met 2008R2 x64 en wat kunnen deze personen me dan vertellen over de werking op dit OS?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57
Alhoewel ik het toetsenbord niet heb, ken ik wel de software van Razer en daaruit kan ik wel nagaan dat het niet direct goed werkt op een Server os. Dit komt denk ik omdat voor specifieke functies uit de software DirectInput gebruikt wordt, welke niet ondersteund wordt op Server 2008 vziw.

Edit: Maar waarom specifiek een gamer toetsenbord?

[ Voor 9% gewijzigd door alex3305 op 06-11-2011 22:47 . Reden: Fout rechtzetten! ]

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Omdat ik, na wat ge-Google gisteren, het erg lastig vind om een goede vervanging voor de UltraX te zoeken. Er zijn weinig keyboards met een scissor-switched layout, lage toetsen (laptop-style) en ook nog eens relatief plat qua design.

Alternatieven zoals Cherry en Gigabyte zijn in verschillende reviews gewoon niet goed te noemen en de ergonomische/curved keyboards van Trust en Microsoft staan me sowieso niet aan.

Vraag me trouwens af waarom DirectInput niet goed zou werken op een een server OS; ik draai ook zonder problemen Civ5 (DirectX 11) alsmede Battlefield 3 (DirectX 11), toch twee spellen die niet de minste belasting leggen op het gehele DirectX gebeuren en de bijbehorende libraries. Ook 3DMark kan ik zonder issues draaien en score daarma bovengemiddeld in mijn systeem-klasse.

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 06-11-2011 22:27 ]

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11 15:59
MAX3400 schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:25:
Omdat ik, na wat ge-Google gisteren, het erg lastig vind om een goede vervanging voor de UltraX te zoeken. Er zijn weinig keyboards met een scissor-switched layout, lage toetsen (laptop-style) en ook nog eens relatief plat qua design.

Alternatieven zoals Cherry en Gigabyte zijn in verschillende reviews gewoon niet goed te noemen en de ergonomische/curved keyboards van Trust en Microsoft staan me sowieso niet aan.

Vraag me trouwens af waarom DirectInput niet goed zou werken op een een server OS; ik draai ook zonder problemen Civ5 (DirectX 11) alsmede Battlefield 3 (DirectX 11), toch twee spellen die niet de minste belasting leggen op het gehele DirectX gebeuren en de bijbehorende libraries. Ook 3DMark kan ik zonder issues draaien en score daarma bovengemiddeld in mijn systeem-klasse.
Ik heb wel een microsoft toetsenbord en die is niet gecurved, gewoon normaal, vrij plat en inderdaad laptop style :) maar ook die is niet meer te krijgen helaas :(

• alex3305
MAX3400 schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:25:

En een toetsenbord zoals deze: pricewatch: Microsoft Arc Wireless Keyboard die wordt ook redelijk goed ontvangen in de meeste recensies. Alhoewel ik zeker wel je punt snap dat je geen curved toetsenbord wilt of er een met 'harde toetsen'.
Sorry, ik was in de veronderstelling dat DirectX, en daardoor dus ook DirectInput, niet ondersteund werd op server os'n :$.

Ninja-edit: Dus ik denk dat het toetsenbord wel ondersteund wordt door Windows, maar niet officieel door de fabrikant, Razer.

[ Voor 4% gewijzigd door alex3305 op 06-11-2011 22:46 ]

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
@alex: ook vergeten te zeggen: geen chiclet-keyboard... :P Heb ooit eens al test een Mac-toetsenbord aangesloten gehad; ik kan niet wennen aan de ruimte tussen de toetsen...

Heb nogmaals Razer een mail gestuurd of ze niet out-of-the-box kunnen denken en gewoon even een paar toetsenborden op een Evaluation-version van 2008R2 kunnen prikken en testen :)

• alex3305
Meneer heeft nog eisen ook :9?

Let overigens wel op bij de nieuwe Logitech toetsenborden dat ze bijna allemaal nieuwe VS International layouts hebben, wat inhoudt dat ze dus een rechtopstaande Enter hebben en een |\ tussen de Z en de linker-shift.

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
En weer een reply van Razer; ze hebben geen enkele zin/moeite om te kijken of drivers/applicaties van hun correct werken...

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11 20:52
MAX3400 schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:14:
En weer een reply van Razer; ze hebben geen enkele zin/moeite om te kijken of drivers/applicaties van hun correct werken...
Kan me voorstellen. Wie gaat er dan ook gamen op een server... :')

Ik zou alleen niet weten waarom het niet zou werken. Als toetsenbord werkt het, dat is toch alles wat het moet doen?

Oh, en de Gigabyte GA-7100 is echt een HEERLIJK ramplankje. Ik ga er binnenkort nog 2 kopen!
Pagina: 1