Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben nu sinds 2 dagen bezig om mijn computer weer aan de praat te krijgen, ik heb alle onderdelen eruit gehaald( CPU van moederbord afgekoppeld ) power supply uit elkaar geschroefd en schoon gespoten met de hoge druk spuit van de buurman.

Na dit gedaan te hebben kreeg ik een 4 tal piepjes bij het proberen op te starten van de PC, hier heb ik mijn research naar gedaan en na het opnieuw uit elkaar halen van mijn computer en hermonteren was dit probleem verholpen.

Maar daarmee is wat in eerste instantie mjn probleem was nog steeds niet opgelost.

Beschrijving scenario: Ik ging zo'n 3 dagen geleden naar bed ( had mijn PC dus uitgezet op de normale manier ) probeer deze vervolgens de volgende dag weer aan te zetten, tevergeefs. Ik had de PC al laten ontladen ( plug eruit en power-knop gedurende 30-60 seconden ingedrukt houden ) wat dus ook het probleem niet was.

Overigens hoor en zie ik wel dat alle fans het doen, er een groen lampje brand op mijn moederbord, de hardeschijf het (doet?).

Moederbord: ASUS P5ND2-SLI ( non-deluxe )

Wat zou volgens jullie het probleem kunnen zijn ?

Bij voorbaat dank,
Raymond

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17
Als jij je power supply met een hoge druk spuit hebt schoon gespoten, zou ik eerst maar een nieuwe gaan halen.

Verwijderd

Topicstarter
De powersupply niet.. DE CPU FAN en moederbord heb ik even schoongespoten aangezien daar een laag stof op lag.

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17
Die zou ik ook niet schoon spuiten met een hoge druk spuit..

Verwijderd

Topicstarter
Mmmh dus ik kan een nieuw moederbord gaan aanschaffen ?

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

En misschien wel een nieuwe CPU fan, water + computers = BIG NO

Verwijderd

Topicstarter
het gaat niet om water, gewoon lucht.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
Bedoel je dan een compressor of perslucht?

Verwijderd

Topicstarter
Compressor, excuses.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:56
http://www.brighthub.com/computing/hardware/articles/88060.aspx4 beepcodes betekent een probleem met het moederbord. Daarnaast is het niet verstandig om je pc schoon te maken met een compressor. Compressors hebben de vervelende eigenschap om water te verzamelen in de luchttank, dus je spuit lucht met een hoge vochtigheidsgraad in je pc.... Stroom + water = problemen. Gebruik in het vervolg de persluchtbussen (spuitbus met lucht).

Carpe Diem

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 15:53
Ik heb precies dezelfde symptomen gehad:
- wel lampjes
- wel HDD
- fans gaan draaien
- toch gebeurd er niets

In mijn geval defect moederbord (nadat ik een nieuwe CPU koeler had gemonteerd). Opgestuurd naar fabrikant, en na 6 week een nieuwe ontvangen. Gewoon RMA sturen dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Barns op 06-11-2011 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, de beepcodes zijn verholpen, alleen het probleem dat de computer niet opstart.

Geen POST Message/beep, zwart scherm, alle fans draaien wel, en de hardeschijf hooor ik ook werken.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
Als de fan rond heeft gedraaid tijdens het 'schoonspuiten' heb je dikke kans dat je letterlijk de lagers stuk hebt geblazen. Je moet dan ook altijd de fan stilhouden tijdens het schoonmaken.

Heb je ook eventuele nieuwe koelpasta op de cpu gesmeerd? Kun je eventueel een andere voeding uitproberen? Probeer eens kaal op te starten (dus alleen grafische kaart, moederbord, cpu en één reepje geheugen).

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht zelf ook al aan de BIOS inderdaad.

Verwijderd

Topicstarter
De koelpasta wilde ik morgen gaan aanschaffen met eventueel een nieuwe CPU fan, hoewel die volgens mij toch naar behoren werkt.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:56
de 4 beepcodes wijst naar moederbord, bios zit met soldeer vast aan je moederbord, dus ja je mobo (bios) is waarschijnlijk naar de digitale hemel. Ik neem aan dat je de fans bij het schoonspuiten niet vrij hebt laten draaien? Een fan die door lucht wordt aangedreven zal namelijk een dynamo functie gaan vervullen. Aangezien ze veel harder draaien door de lucht uit de compressor heb je dan een flink voltage over je moederbord gejaagd (aanname dat je de fans niet hebt geblokkeerd). Als dit het geval is hou er rekening mee dat er wel eens meer kapot kan zijn dan alleen je moederbord.

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
De fans zijn niet gekoppeld aan het moederbord alleen de CPU fan en die heb ik eerst losgekoppeld voordat ik met dat ding aan de slag ging.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal mijn powersupply eens even gaan testen op een andere computer.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Ben je ondertussen al verder gekomen met testen?
Pagina: 1