PCI naar PCIe

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timstone
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08 18:48
Gegroet allen!

Ik ben van plan om vroeg volgend jaar een nieuwe PC te bouwen (X79!).
Echter ik ben nogal gehecht aan mijn Creative X-Fi Elite Pro. Dus deze geluidskaart wil ik natuurlijk hergebruiken, maar je zal niet zo snel een moederbord tegenkomen met de X79 chipset die een PCI-slot heeft. Kortom ik heb een adapter nodig. Al snel kom je dan op het merk Startech, maar hun website is alles behalve duidelijk voor mij.
Kunnen jullie mij helpen met het vinden van een geschikte adapter of een andere oplossing?

Paperclip Maximizer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:27
Zo te zien is het gewoon een simpele adapter, die van Startech. Kost ook niet al te veel en is natuurlijk altijd vrijblijvend uit te proberen. Alhoewel ik je eerder zou aanraden om op een PCIe geluidskaart over te stappen, bijvoorbeeld een X-Fi Titanium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Als je even verder klikt in dit bericht, dan zie je dat er op dat moederbord gewoon een PCI-slot zit. Dus misschien zit er op het merk dat jij wil hebben ook wel een PCI slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timstone
Wow! Dat zijn nog een snelle antwoorden. Heel erg bedankt. :)

Stonehawk:
Ik heb op dit moment een leuke Asus plank en de nieuwe Asus plank met X79 heeft helaas geen PCI-slot. Ja ik weet het, dan misschien beter overstappen op een ander merk. Maar ja, dit zal ik waarschijnlijk niet doen vanwege dezelfde reden als dat ik mijn geluidkaart niet wil wegdoen. 8)7

Alex3305:
Maarrehh... welke adapter heb ik nou nodig? Kun je me wellicht voorzien van een linkje?

Paperclip Maximizer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Deze kaart van Startech lijkt te doen wat jij wil. Of het echt (goed) gaat werken weet ik natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:18

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Die PCI- naar PCIe-adapters werken afaik alleen voor low-profile PCI kaartjes. Die X-Fi Elite Pro gaat niet passen dus. Bovendien werken dit soort oplossingen meestal niet echt lekker / stabiel.

Je hebt twee opties imho: 1) koop een moederbord met een PCI-slot of 2) koop een andere geluidskaart.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Mad Marty schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:12:
Die PCI- naar PCIe-adapters werken afaik alleen voor low-profile PCI kaartjes. Die X-Fi Elite Pro gaat niet passen dus. Bovendien werken dit soort oplossingen meestal niet echt lekker / stabiel.

Je hebt twee opties imho: 1) koop een moederbord met een PCI-slot of 2) koop een andere geluidskaart.
Als je even de site gelezen had, had je ook het volgende kunnen lezen:
... A spare full size bracket for PCI Express card is also included for use in larger desktop or server PCI Express slots. ...
Dus in theorie zou het moeten werken, maar ik ben bang dat het tegen gaat vallen. Vooral omdat het om een geluidskaart gaat, welke nogal eens specifiek kan zijn qua hardware-aansturing. Zelf zou ik twee opties overwegen, namelijk om de huidige kaart te verkopen en een vergelijkbare PCIe kaart terug te kopen of om een ander moederbord uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Laatst online: 04-06 13:19
Als je perse een asus wilt dan kan je ook naar de SABERTOOTH X79 gaan kijken. Ik heb alleen niet gekeken naar het verschil tussen de Rampage IV Extreme en de sabertooth. Zelf heb ik geen ervaring met de adapters dus daar kan ik niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

alex3305 schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:15:
Als je even de site gelezen had, had je ook het volgende kunnen lezen:
[...]
... A spare full size bracket for PCI Express card is also included for use in larger desktop or server PCI Express slots. ...
Maar dan moet je ook gaan kijken naar serverbehuizingen, normale consumenten kasten zijn nooit hoog genoeg om een full size PCI kaart boven op deze adapter te planten. Of je moet de mazzel hebben dat alle (benodigde) aansluitingen van je kaart op de onderste helft van de bracket zitten en dat je kast toevallig breed genoeg is, maar dan nog, elegant is anders...
Afbeeldingslocatie: http://www.beaglesoft.com/images/PciExpAdaptersm.jpg
"Adapter with full height card" (bron: http://www.beaglesoft.com/pcie2pci.htm)

Als je er € 200 voor over hebt om je oude trouwe geluidskaart te blijven gebruiken kun je deze aanschaffen. 8)7

Kortom, de enige fatsoenlijke oplossing (imho) is om een moederbord met PCI slot te kiezen, danwel de geluidskaart te vervangen door een voor PCI-E geschikt model.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
Lijkt me dat hier uit toch hetzelfde geluid kan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timstone
Helahola, dat zijn nog eens een hoop reacties. Geweldig, echt super bedankt! 8)
Tja, de gangbare opties zijn dus toch helaas echt terug te brengen tot óf vervangen óf een ander mammieplankje kiezen. Zucht...
Hmm... dat wordt nog even nadenken, gelukkig heb ik nog even. Maar wie weet wat het X79 tijdperk gaat brengen, er kunnen nog veranderingen aangebracht worden in het aanbod van mammieplanken.

real[B]art:
Wat een heerlijk Amerikaanse oplossing, echt te zot voor woorden. Hahaha... :+

Bartjezz:
Ik ben nogal gehecht aan het extra kastje naast m'n Obsidian. 'K weet het, ruimteverspilling, maar toch. En wat is er nou gaver dan een volumeknop te hebben voor de volumeknop?! ;)

Nogmaals mijn dank voor de vele reacties.

[ Voor 15% gewijzigd door Timstone op 08-11-2011 21:05 ]

Paperclip Maximizer!

Pagina: 1