Keuze headset

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wotkemaniac
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-02 15:51
Hallo allemaal,

Ik wil graag een headset kopen om te kunnen gamen, zonder dat anderen geen last hebben van het geluid. Ook wil ik eventueel kunnen chatten. Ik heb een redelijk groot hoofd en een beperkt budget.

Ik heb een Gigabyte GA-MA790XT-UD4P moederbord. Hier zit een Realtek ALC889 audiochip op.
Ik zie zelf dat de Corsair HS1-A goed is getest. Is dit voor een groot hoofd een goede headset en is mijn moederboard en audiochip geschikt voor de aansluiting met de 'jacks'. USB is een mogelijkheid, maar meteen een stuk duurder en mij eigenlijk iets te duur.

Mocht iemand anders een goede headset (voor een groot hoofd) weten welke geschikt is voor mijn moederboard en audiochip, dan hou ik mij aanbevolen voor advies. Voornamelijk voor gamen en een enkele keer chatten. Muziek luisteren is voor mij iets minder belangrijk. Dit doe ik via mijn boxen of logitech boombox. Ook graag advies of ik moet keizen voor aansluiting met 'jacks' of USB.

Alvast bedankt... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Ikzelf gebruik naar volle tevredenheid de pricewatch: Roccat Kave

Aansluiting door middel van jackplug. Geeft in combinatie met Realtek-chip niet het beste geluid, maar werkt prima. Past prima op mijn 'hoofd van formaat', zelfs geen last met bril.

Maar je keus is erg persoonlijk. Maak dus vooral een shortlist op basis van je eisen, en ga reviews lezen en wegstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor SENNHEISER d:)b gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Met een meer dan degelijke onboard soundcard heb je imo geen usb headset nodig.
Als je een beperkt budget is zou ik sowieso voor een fatal1ty headset gaan, dingen zijn niet te kloppen voor de prijs. Zelf heb ik een HS1-A, zeker aan te raden, enkel is 'ie wat aan de zware kant(soms merk ik het, soms niet). Anders de standaardkeuzes denk ik, Roccat Kave, Sennheiser PC 350/360, Siberia v2, ... zolang je maar bij Razer wegblijft.

Heb zelf wel goede dingen gelezen over de nieuwe vengeance headsets van corsair, ik zou deze eerder nemen dan een HS1-A, al kost deze ook 'slechts' 50 euro en krijg je er zeker kwaliteit voor. Bass moet wel een stuk hoger als je deze headset wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-10 12:04
Zolang je geen waterhoofd hebt, is groot hoofd altijd met de standjes van de koptelefoon aan te passen. Dus daar zou ik je niet te veel door laten sturen. De oorschelpen zijn belangrijker. Als je echt elfjesoren hebt, moet je toch naar de winkel om hem te passen. Shure of Sennheisers zijn goede dingen, als je de juiste uitzoekt. De 20 euro Sennheisers klinken net zo bagger als equaliventen.

• wotkemaniac
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-02 15:51
Heb uiteindelijk de Corsair HS1-A gehaald. Zit er erg strak uit. Ook alle reviews zijn tot nu toe erg lovend. Heb er nog geen één gezien die echt negatief is. Wanneer ik hem heb gebruikt zal ik een review plaatsen.
Allen bedankt...
Pagina: 1