Apps voor tracing gestolen iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 19:03
Hallo,

Ik ben opzoek naar apps om mijn nog te stelen iPhone te tracen.
Oké het klinkt leuk, maar ik kan er weinig voor vinden. Waar is mijn iPhone lijkt een redelijke oplossing, maar dat kan alleen als je nog een iPhone, iPad of Mac hebt en die heb ik niet.

Ik vond een, in mijn ogen, briljante app genaamd; Igotya.

Bij de invoer van een foute toegangscode maakt de 2e camera een foto en mailt deze naar je email. Handig, aangezien je gelijk weet hoe de dief er uit ziet en wat de opsporing van deze meneer of mevrouw doet versnellen.

Alleen is deze app niet te verkrijgen via ITunes (waarschijnlijk niet volgens de voorwaarde van Apple).

Iemand hier nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
QuiCk01 schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:00:
Hallo,

Ik ben opzoek naar apps om mijn nog te stelen iPhone te tracen.
Oké het klinkt leuk, maar ik kan er weinig voor vinden. Waar is mijn iPhone lijkt een redelijke oplossing, maar dat kan alleen als je nog een iPhone, iPad of Mac hebt en die heb ik niet.

Ik vond een, in mijn ogen, briljante app genaamd; Igotya.

Bij de invoer van een foute toegangscode maakt de 2e camera een foto en mailt deze naar je email. Handig, aangezien je gelijk weet hoe de dief er uit ziet en wat de opsporing van deze meneer of mevrouw doet versnellen.

Alleen is deze app niet te verkrijgen via ITunes (waarschijnlijk niet volgens de voorwaarde van Apple).

Iemand hier nog tips?
Find my iPhone werkt ook gewoon via iCloud.com.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:21
Waar is mijn phone kun je prima gebruiken, via de icloud website kun je hem dan beheren.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 19:03
Aha bedankkt!
Raar dat er dan bij App store staat: "Zoek mijn iPhone-app op een ander iOS-apparaat terugvinden en je gegevens erop beveiligen"

Zo lijkt het of het alleen maar via andere Apple producten kan.

Toch vind ik het idee van de foto versturen nog veel beter. Weet iemand of hier nog een concurrent van igotya actief is en wel via App Store te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 12:10
Recent zijn er een paar topics geweest over gestolen iPhone's, daar stonden ook wat tips in (apps en anderen) voor als je iPhone gestolen wordt of vermist raakt. Misschien kun je deze even doornemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prey komt binnenkort met een app,,, misschien zit deze functie er in,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 14:50
Ik denk dat je op dit moment het beste bij Lookout kunt zijn. https://www.mylookout.com En zoals Leippie inderdaad al zegt komt Prey binnenkort met een iOS variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-10 10:03
QuiCk01 schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:06:
Aha bedankkt!
Raar dat er dan bij App store staat: "Zoek mijn iPhone-app op een ander iOS-apparaat terugvinden en je gegevens erop beveiligen"

Zo lijkt het of het alleen maar via andere Apple producten kan.

Toch vind ik het idee van de foto versturen nog veel beter. Weet iemand of hier nog een concurrent van igotya actief is en wel via App Store te verkrijgen is?
Ik denk dat de vertaling een beetje krom is gegaan. Je moet goed opletten, want er zijn twee dingetjes die Zoek mijn iPhone heten:

1. De Zoek mijn iPhone-functionaliteit, standaard op elke iPhone en te gebruiken met een iCloud/MobileMe account. Als je dit hebt ingeschakeld, kan je je iPhone vanaf een willekeurige Mac/PC/iPhone/iPad tracken, locken, wipen enz. Dit is wat jij zoekt.

2. De Zoek mijn iPhone-app. Dit is waarschijnlijk wat jij hebt gevonden. Met deze app op je iPhone/iPad/iPod touch kan je een willekeurige andere iPhone/iPad/iPod touch tracken enz., dus net zoals je al op een PC/Mac kan dan.

De app is dus een manier om de functionaliteit te gebruiken, maar dat kan ook gewoon via je Macje/PC'tje.

Hoe je de Zoek mijn iPhone functionaliteit moet inschakelen:

1. Ten eerste heb je een MobileMe/iCloud account nodig. Als je MobileMe hebt weet je dat waarschijnlijk wel, anders kan je gewoon je Apple ID (welke je ook gebruikt om apps te kopen) voor iCloud gebruiken (je hebt dus geen apart account nodig).

2. Ga op je iPhone naar Instellingen > Mail, Contacten, Agenda en voeg je iCloud/MobileMe account toe. Tijdens de setup krijg je vanzelf de optie om Zoek mijn iPhone aan te zetten.

3. (optioneel) Een tip is om naar Instellingen > Algemeen > Beperkingen te gaan, beperkingen aan te zetten en wijzigingen aan accounts blokkeren. Zo kan de dief niet je iCloud/MobileMe account uit je iPhone halen.

4. Zoek mijn iPhone staat nu aan, je kan nu op je PC/Mac naar icloud.com (als je een iCloud account hebt) of naar me.com (als je een MobileMe account hebt) gaan om je iPhone te tracken/wipen/enz. Dit kan ook van een andere iPhone/iPad/iPod touch met de 'Zoek mijn iPhone'-app erop.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:31
Op macOS was dit altijd een goede. Goed verborgen en kon er de camera mee uitlezen etc

http://www.orbicule.com/undercover/iphone/index.html

Door het security model is dit niet mooi mogelijk op iOS. Alleen Apple kan hier dus met een goede oplossing voor komen. Persoonlijk vind ik zoek mijn iPhone te sumier. Remote file access, camera etc incl een implementatie in de rom zou stukken beter zijn :)

[ Voor 75% gewijzigd door laurens0619 op 07-11-2011 10:53 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1