Help! : Heb ik een andere voeding nodig?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMKAAS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06 18:19
Beste tweakers,

Ik heb een OCZ ModXStream Pro 700W en zat nu te kijken naar een tweede 6950 voor mijn build, tot ik tot de conclusie kwam dat mij modxstream dus maar met 2 aansluitingen/kabels komt voor pci-e kaarten, en deze gaan dus beide al in mijn eerste 6950.

Ik zal even kort opschrijven waar mijn systeem daadwerkelijk uit bestaat:

OCZ ModXStream Pro, 700W
MSI R6950 Twin Frozr II/OC
AMD Phenom II X6 1100T Black Edition Boxed
Hitachi 5K3000 2TB
OCZ 120GB Vertex 2 SSD
Corsair 2x4GB DDR3, 1600Mhz
Asus M4A89GTD PRO/USB3

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat het gebruik van de molex naar 6pin pci-e adapters niet aan te raden is. Mijn vraag aan jullie is dan ook of ik dit inderdaad niet moet proberen en gewoon een andere voeding moet aanschaffen (wellicht ook wegens het wattage)? En in dit geval, wat wordt mij aangeraden?

Hoop dat jullie kunnen helpen, alvast bedankt!

PS: Ja ik ben redelijk nieuw op het gebied van zelfbouw en tevens forums. Ook weet ik dat ik waarschijnlijk meer research had moeten doen naar deze voeding, maar toen ik SLI support las ging ik er blindelings vanuit dat ditzelfde gold voor crossfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:44
Zover ik weet is een kan je gewoon een converter gebruiken.

De voeding geeft 5 en 12 volt weg over alle kanalen. De 6 Pin connector heeft dacht ik 2x een 5 volt aansluiting. Dat kan die kabel netjes aan..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PCIe connectoren zijn 12V. 5V wordt helemaal niet meer zo gek veel gebruikt in systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMKAAS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06 18:19
Maakt het feit dat ze 12V zijn nog wat uit? Ik neem aan dat als er molex naar PCIe converter's bestaan (zat bij mijn 6950), dat deze dus naar behoren moet kunnen functioneren eigenlijk. Ik heb altijd het gevoel dat directe kabel verbinding beter is dan werken met converters maar is dit gevoel ook enigszins logisch of hoef ik mij geen zorgen te maken? En tevens was ik dus in het algemeen erg benieuwd of mijn 700W genoeg is voor mijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 21:06
Ik zou zeggen kijk maar of het kan:

http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp