• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Ik had voor mijn vakantie een nieuwe canon 220HS gekocht. Nu heeft dat ding in Indonesie meegedaan aan de test: blijft ie nog heel als je hem van plm 2 meter laat vallen? Gelukkig hebben we dat wel uitgesteld tot de 1naar laatste dag :D. Het antwoord daarop was: niet echt. Hij is op zijn lens gedonderd die er nu dus scheef in zit.

Nu zit ik een beetje te dubben. Dat ding kost plm 170 euro; dan krijg je er een batterij bij van plm 30euro. Effectief kost dat ding dus 140euro. Ik heb geen flauw idee wat een eventuele reparatie kost - zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Geen idee of het nog de moeite waard is.

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-01 15:38
Gewoon even bellen naar Canon lijkt mij?

Wat betekent plm?

• n3ck
Plm is plusminus. Ik heb al wel iets rondgevraagd en iedereen zegt terugsturen alleen niemand kent de kosten. Canon even bellen is wel een goed idee inderdaad. Met al dat Internet om je heen vergeet je soms gewoon dat er ook nog telefoon bestaat ;-)

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-01 17:22

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Als er lens elementen scheef zitten dan kun je het vergeten dat de reparatie minder kost dan een nieuwe. Ik denk zelfs dat er weinig bedrijven zijn die dat kunnen repareren. Het opnieuw uitlijnen van elementen is een heel specifiek werkje. Dus ze zullen waarschijnlijk de hele lens moeten vervangen, dus ik vrees het ergste voor je. Laat wel duidelijke zwart op wit zetten dat ze niks vervangen/repareren zonder een prijsopgave!

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• n3ck
Het leek mij ook al dat iedereen te licht dacht over die lens. Lijkt me niet dat het een kwestie is van even die dingen opnieuw achterelkaar zetten. Koop ik gewoon een nieuwe.

Overigens een erg fijne camera - mooie foto's (ook mooie filmpjes). Doet het ook vrij aardig bij weinig licht (zonder flits).

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:51
Ik heb dit eens voorgehad met een ixus. In de winkel waren ze duidelijk: reparatie kost zeker meer dan een nieuwe wisten ze uit ervaring. Ze wilden het toestel wel opsturen, maar dan moet je sowieso opgavekosten betalen. Als je dezelfde (of gelijkaardige) opnieuw koopt, heb je alvast een extra batterij.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-01 20:16
Als je het zelf moet betalen: hell no dat je hem moet laten repareren. Een scheven lens = camera kaduk. Dat ding moet helemaal uit elkaar om hem weer fatsoenelijk er in te krijgen.

Maar je was op vakantie zei je. Heb je een reisverzekering oid?

Verwijderd

Lijkt mij dat dit gewoon onder de reisverzekering valt.
Opsturen naar canon, die doen dan een onderzoek.
Mocht ie nog tot nieuwstaat te repareren zijn doen ze dat, zo niet dan lijkt mij dat je van je reisverzekering (of anders kostbaarheden buitenshuis?) het bedrag van de camera vergoed krijgt, zodat je een nieuwe kunt kopen.

• n3ck
Ik heb voordat ik weg ging inderdaad wel een reisverzekering afgesloten.. maar aangezien er nog nooit iets gejat / kapot gegaan was op vakantie (effectief een jaar of 2 vakantie) dacht ik van: ach die 150E eigen risico pak ik zelf wel. Hoe was dat gezegde van Murphy nog maar :)

Wordt gewoon een nieuwe camera kopen ben ik bang dus.. toen ie viel dacht ik al van: oh jee..
Pagina: 1