Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik bezig voor het eerst mijn nieuwe game pc in elkaar te zetten. Alleen heb ik nu een klein probleem met mijn Cooler master Hyper 612s processorkoeler. Namelijk dat de fan tegen het geheugen komt en hierdoor niet past. Nou kan ik me fan wel wat ietsjes hoger plaatsen maar ik ben dan niet zeker of die nog wel goed genoeg koelt. Ook zat ik te denken om de fan aan de andere kant te plaatsen, maar de vraag is dan weer of ik dan nog wel een goede airflow heb. Of is het probleem gewoon dat me geheugen te hoog is?

Als onderdelen gebruik ik:
Asus P8Z68-V PRO
Cooler Master Hyper 612s
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9

Iemand die mij hier dus bij kan helpen?

ps: ik ben nieuw hier en ik was niet helemaal zeker of dit wel het goede forum gedeelte is voor deze vraag!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Tegen de standaard airflow in plaatsen is geen goed idee. Wat je bijvoorbeeld kunt doen is twee fan's plaatsen in een push-pull config. Als de push dan iets minder is wordt het meer dan voldoende gecompenseerd door de pull fan.

Mogelijkheid twee is modden aan je geheugenreepjes. stukjes van je heatspreaders afdremelen. Eventueel een fan bijplaatsen voor een beetje airflow om het verlies te compenseren. Maar de kans is groot dat je geen extra airflow nodig hebt. Meer dan eens zijn deze heatspreaders geplaatst als decoratieve value... Tenzij je flink hard wil gaan overklokken.

Mogelijkheid 3 is het draaien van de koeler naar een bottom --> top config. Of enkel de ventilator aan de zijkant van de koeler plaatsen plaatsen. Wel wat mod-skill required :)

[ Voor 12% gewijzigd door M2M op 06-11-2011 15:13 ]

-_-

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:27
Ik heb ook m'n fan iets omhoog geplaatst, cm of 1-2 denk ik en ik merk 0 verschil in temperaturen :P dus gewoon doen no problem, je kan altijd je fan omhoog plaatsen en dan met speedfan ff checken wat de temps zijn, als die echt te hoog worden kan je er altijd nog wat aan doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dan eerst proberen om hem ietsjes hoger te plaatsen en kijken hoe dat werkt, en anders probeer ik de geheugenreepjes te modden.

Bedankt voor jullie hulp!

• Nilsepils
Modden van geheugenreepjes is in dit geval lastig dacht ik :P maarja t is t proberen waard! :D

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

't is stiekem wel zonder van de geheugenreepjes... Ik zou er eerder voor kiezen om een push pull config te maken met de fan iets hoger. Mocht het verplaatsen van de ventilator niet voldoende zijn.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
De fan die past wel aan de kant van het geheugen nu, ik heb hem alleen 1cm hoger staan en hij past nog precies in de kast!

• Nilsepils
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:26:
De fan die past wel aan de kant van het geheugen nu, ik heb hem alleen 1cm hoger staan en hij past nog precies in de kast!
TOP :D naja moet je nu maar ff kijken of t niet te warm word maar dat lijkt me niet ;)
Pagina: 1