Toon posts:

Password NAS en andere netwerk computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik in het bezit van een BlackArmor NAS 110, die ik altijd zonder wachtwoord kon benaderen (en nog steeds kan van andere computers).

Na een complete reset (HP recovery) van mijn laptop (windows vista) moet ik iedere keer als ik mijn computer heb opgestart en de nas of een andere computer in mijn netwerk benader een wachtwoord opgeven.

Weet iemand hoe/waar ik dit kan veranderen?

Alvast bedankt voor de hulp

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Wat voor OS draai je?
Anders kun je nog altijd eventjes in je interface van je nas inloggen en daar eventjes kijken wat de instellingen van SMB zijn in je nas.

Wellicht dat je hier nog iets niet goed ingesteld hebt.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:34

allure

Titaan fase 2/3

Heb je na de recovery een ander wachtwoord gekozen?

• Kavaa
Het wachtwoord van Windows en de nas zou niks met elkaar te maken moeten hebben tenzei je AD hebt.
Maar dat denk ik niet dus ik denk dat de nas gewoon iets niet wil met je pc.
En je dus gewoon eventjes de settings van je SMB (Users) na moet kijken in je nas.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:28
djkavaa schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:22:
Het wachtwoord van Windows en de nas zou niks met elkaar te maken moeten hebben tenzei je AD hebt.
Maar dat denk ik niet dus ik denk dat de nas gewoon iets niet wil met je pc.
En je dus gewoon eventjes de settings van je SMB (Users) na moet kijken in je nas.
dat is niet geheel waar. als jij op jou computer met een gebruik bijvoorbeeld user met password 1234 hebt
en op de nas staat deze zelfde gebruiker als er dan naar een share word gegaan zal de nas/computer geen user en wachtwoord vragen. dit omdat de computer als het ware eerst met je eigen login gegevens er bij probeer te komen. lukt dit niet dan vraagt die er pas om.

• Kavaa
Dat is inderdaad waar maar dan zou hij op alle computers de zelfde gebruikers gegevens moeten hebben.
Het kan maar ik denk dat het aan een optie licht.

• firefly112
Als je op een computer gaat die niet om een wachtwoord vraagt eens in cmd netuse in typ weet niet of het met of zonder spatie is wat komt daar uit?

• Kavaa
Het enige wat uit "net use" komt is de gekoppelde netwerk schijven geen gebruikersnamen of wachtwoorden.

Afbeeldingslocatie: http://upload.ictwebsolution.nl/images/27485219316053574830_thumb.png

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:34

allure

Titaan fase 2/3

djkavaa schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:05:
Dat is inderdaad waar maar dan zou hij op alle computers de zelfde gebruikers gegevens moeten hebben.
Het kan maar ik denk dat het aan een optie licht.
Nee hoor, je kunt voor elke user een account aanmaken op de NAS.
Ik heb bijv. toegang tot andere shares als andere gebruikers hier in huis, die dus met andere credentials inloggen.

• Kavaa
Uiteraard, maar ik ging uit van 1 gebruiker:D
Maar ik denk toch echt dat het iets te maken heeft met de users in de nas.
Natuurlijk is de combi Windows username en password en de gegevens van de nas mogelijk zodat je niets hoeft in te geven.

• firefly112
als je nu op een anderen computer die geen wachtwoord vraagt de dingen met net use weg gooit (niet via de Explorer) vaak blijft het dan in net use staan. als je hierna gewoon met \\freestyleldjes verbinding maakt of die dan wel om login vraagt. omdat nu de shares zijn op geslagen.

wat ook misschien kan is dat je door je herinstallatie nu in eens in een anderen werkgroep zit.
alle computer en nas zitten bijv. in werkgroep WORKGROUP maar je pc zit in MSHOME. weet niet zeker of dit er mee te maken heeft maar je kan er naar kijken

• Kavaa
firefly112 schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:34:
als je nu op een anderen computer die geen wachtwoord vraagt de dingen met net use weg gooit (niet via de Explorer) vaak blijft het dan in net use staan. als je hierna gewoon met \\freestyleldjes verbinding maakt of die dan wel om login vraagt. omdat nu de shares zijn op geslagen.

wat ook misschien kan is dat je door je herinstallatie nu in eens in een anderen werkgroep zit.
alle computer en nas zitten bijv. in werkgroep WORKGROUP maar je pc zit in MSHOME. weet niet zeker of dit er mee te maken heeft maar je kan er naar kijken
Het zou denk ik niks uitmaken met de werkgroep omdat het toch op IP adres of DNS naam gaat.
De werkgroep is puur om te discoveren in windows volgens mij dus als je op netwerk klikt bij windows 7.

• firefly112
djkavaa schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:48:
[...]

Het zou denk ik niks uitmaken met de werkgroep omdat het toch op IP adres of DNS naam gaat.
De werkgroep is puur om te discoveren in windows volgens mij dus als je op netwerk klikt bij windows 7.
ja ik wist het ook niet zeker maar ik dacht je kan er altijd naar kijken je weer maar nooit.
maar heb je het verwijderen van de koppelingen met net use al geprobeerd. zo als ik aangaf.
Pagina: 1