Muziek afspelen op andere pc in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:51
Ik heb al geprobeerd te zoeken maar het is een vrij lastige omschrijving.

Wat ik me afvraag is of het volgende mogelijk is.

In de woonkamer staat een pc naast mijn audio-set. Deze pc is niet verbonden met toetsenbord of monitor. Nu wil ik als het mogelijk is via een andere pc in huis de muziek afspelen via de pc naast mijn audio set, over het netwerk. Op de muziek pc staat dus de muziek. Ik moet enkel ervoor zien te zorgen dat ik remote een opdracht geef dat hij de muziek over zijn audio out gaat spelen.

Heeft te maken met audiokwaliteit, is een computer die ingericht is voor muziek.

Ik kan dus wel de computer benaderen via het netwerk maar dan speelt de muziek uiteraard af op de pc waarmee je de muziek pc benadert.

Is hier een programma voor of is dit uberhaupt niet mogelijk?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:58
http://www.filehippo.com/download_realvnc/ veel simpeler dan dit wordt het niet.
De server variant installeren op je muziek-pc en de client variant op je de andere pc.
Er is genoeg documentatie op internet te vinden over hoe je het verder in moet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat kan simpeler. Ik zou Universal Plug & Play gebruiken. Op de pc naast je stereo zet je programma dat als 'renderer' kan werken en op de andere een 'controller'. Veel programma's ondersteunen deze standaard in meer of mindere mate. Er zijn zelfs apps voor als je hip wilt doen!

Zelf gebruik ik foobar2000 met de UPnP plugin om muziek 'draadloos' van mijn netbook naar de versterker te krijgen.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:51
Thnx,

Dat Foobar werkt eigenlijk best goed. Welk programma gebruik jij dan vanaf de laptop?
WMP kan geen flac afdraaien.

Helaas is dat Remote desktop gebeuren geen optie, heb het wel werkend gekregen maar naast dat het erg traag is heb ik issue's met de calibratie van de mouse pointer.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Op mijn laptop gebruik ik ook foobar met die plugin. Speelt de gekste formaten af met juiste plugins en kan probleemloos overweg met 1000-en nummers in zijn library.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
OMD schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:15:
Thnx,
Helaas is dat Remote desktop gebeuren geen optie, heb het wel werkend gekregen maar naast dat het erg traag is heb ik issue's met de calibratie van de mouse pointer.
Je bedoelt Microsoft Remote Desktop Connection (mstsc.exe?) Volgens mij is dat juist best wel snel namelijk en dat soort problemen (muis) heb ik daarmee nooit gehad. Anders kun je nog Radmin gebruiken, dat is ook goed naar mijn ervaring.
Pagina: 1