Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Veeger
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-10 10:41
Heeft iemand een idee of bovenstaande personal hotspot werkt op het Vodafone netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Nee, Vodafone NL ondersteunt (nog) geen LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 21:55
Geen enkele provider ondersteund momenteel nog LTE in Nederland. Echter kan het zijn dat deze MiFi ook 3G (HSDPA/UMTS) ondersteund, dan zou het eventueel wel kunnen werken.

Overigens zijn personal hotspots voor zover ik weet tot zover nog verboden op het Vodafone netwerk. Hier was een tijd terug een artikel over, maar kan het zo even niet naar boven halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Veeger
alex3305 schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:32:
Geen enkele provider ondersteund momenteel nog LTE in Nederland. Echter kan het zijn dat deze MiFi ook 3G (HSDPA/UMTS) ondersteund, dan zou het eventueel wel kunnen werken.

Overigens zijn personal hotspots voor zover ik weet tot zover nog verboden op het Vodafone netwerk. Hier was een tijd terug een artikel over, maar kan het zo even niet naar boven halen.
ik heb een contract met onbeperkt internet atm.
Met ipods, tablets en telefoons en een boot waar ik regelmatig op verkeer is zo'n personal hotspot wel verdomde handig.
De beschrijving geeft aan:
The Verizon Wireless 4G LTE MiFi 4510L uses the Qualcomm MDM9600 chipset and supports Verizon's 4G LTE at 700MHz and CDMA 1xEV-DO Rev. A 3G at 800/1900MHz.
Weet jij of deze 3G defenitie compatibel is met Vodafone-Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Nee. CDMA wordt niet gebruikt in Nederland.

Daarnaast is een MiFi bedoelt om het mobiele verkeer via het internet te laten lopen. Dus je zult op je boot dan ook een werkende (bekabelde) internetverbinding moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Veeger
alex3305 schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:08:
Nee. CDMA wordt niet gebruikt in Nederland.

Daarnaast is een MiFi bedoelt om het mobiele verkeer via het internet te laten lopen. Dus je zult op je boot dan ook een werkende (bekabelde) internetverbinding moeten hebben.
dank voor de info, je laatste zin snap ik niet een boot lijkt me juist een uitgelezen plek voor een mobile hotspot omdat daar per defenitie geen bekabelde verbinding mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik was verward met een ander product, want er zijn namelijk ook "mifi's" die je als volgt aansluit:

code:
1
Internet > ISP > MIFI >> Wireless devices

of
code:
1
Internet > ISP > Computer > MIFI >> Wireless devices

Deze zorgen er dan voor dat je via het internet een tunnel kunt creëren naar jouw eigen mobiele provider toe. Dit is vooral handig in het buitenland. Ik kan alleen zo de (merk)naam van deze devices niet vinden.

Maar via Android en iOS kun je toch ook gewoon een mobile hotspot aanmaken? Dan heb je geen mifi nodig.
Pagina: 1