Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserfreak
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 22:04
Hallo,

Sinds een week ondervind ik dat mijn laptop (envy 17 1150eb) heel traag werkt. Dit is niet altijd zo maar enkel als er veel openstaat en ik heb het gevoel vooral als er veel naar de SSD moet worden geschreven (als er bv iets wordt geïnstalleerd.)

Ik dacht eerst dat het een virus was, dus ik heb de SSD in een andere computer gescanned met MalwareBytes, Ad-Aware en NOD32 5.0.94.0. Er zijn een aantal bedreigingen gevonden en succesvol gedelete. De computer leekt toen iets sneller te gaan, maar nog steeds niet zoals het hoort. Daarom heb ik mijn SSD eens getest met volgend resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://cook.dptechnics.com/Kingston_SSDNow_VSeries_128Gb.png

Deze SSD is 2,5 jaar oud. Zou dit een trage pc kunnen veroorzaken? Het is een Kingston SSD V Series 128Gb.

Mvg,
Daan

Liefhebber van embedded hardware en software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou even opzoek gaan naar een review van de betreffende SSD. Eens kijken wat zij daar voor snelheden mee halen. Ik moet zeggen, dat vooral de onderste 2, er bedoevend uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waspoeder
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 00:42
is er voor kingston ook geen kalibratie programma zoals voor intel ssd schijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserfreak
Ik heb een review gevonden van de schijf:

http://www.techzine.nl/re...es-128-gb-prestaties.html

De linker afbeelding is van de Kingston. Ik zie vooral veel verschil bij de 4K leessnelheid. Ik veronderstel dat alle andere verschillen normaal zijn voor de leeftijd van de schijf of ben ik mis.

Ik heb HD tune ook eens losgelaten op mijn SSD:

Afbeeldingslocatie: https://cook.dptechnics.com/hdtunetest.png

Deze geeft lagere lees resultaten.

[ Voor 19% gewijzigd door laserfreak op 06-11-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

De TS moet in ieder geval even benchmarks van de kingston SSD opzoeken en deze vergelijken met zijn huidige resultaten. Pas dan kun je effectief zeggen of de oorzaak van je slomer voelend systeem, bij de SSD ligt.

Overigens is HDtune niet altijd een geschikte applicatie voor SSD's. Daar zijn betere benchmarks voor te vinden (die overigens ook niet altijd representatief zijn).

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserfreak
Ik heb benchmarks gevonden van mijn HDD:

http://www.techzine.nl/re...es-128-gb-prestaties.html

Ik weet alleen niet of de verschillen nu als veel of weinig geïnterpreteerd moeten worden voor een 2,5 jaar oude SSD

[ Voor 7% gewijzigd door laserfreak op 06-11-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Je zult wel even de link moeten fixen. Momenteel werkt die niet. Eventueel een "echte" link maken met:
code:
1
 [URL=XX] [/URL]

edit: als het deze link is, valt het met de prestaties van je SSD wel mee. Vergeet niet dat de SSD niet zo'n geweldige controller heeft. Nog steeds veel sneller dan een harde schijf (4K read IOPS), maar niet veel sneller sequentieel.

Ik denk dat je het euvel in de software moet zoeken. En even moet checken of je laptop niet te warm wordt waardoor je processor zichzelf underclocked.

Stofvrij maken kan nooit kwaad en een verse windows installatie zal alle softwareissues herstellen naar de beginsituatie.

[ Voor 69% gewijzigd door M2M op 06-11-2011 15:31 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserfreak
De laptop is onlangs nog uitgestoft met perslucht, ik denk dat er niets anders op zit dan een herinstallatie. Bedankt iedereen voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 07:52
Saneer hem wel eerst met de gratis downloadbare bootable CD van Active @ KillDisk, en dan met DBAN, en dan weer met Active @ KillDisk.
Dan moet hij weer in perfecte staat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Een omslachtige methode als Killdisk gebruiken voor een zero-write te doen is niet nodig.
Dit kan heel simpel met een fullformat van Windows Vista/7

Verder, over de performance, het kan zijn doordat de drive al redelijk is gevuld, dat daardoor performance achteruit gaat.
Dit is een redelijk normaal voorkomend iets bij SSD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserfreak
Dankjewel voor de tip

Pagina: 1