Toon posts:

Problemen omtrent DCIM.exe SD-kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heeft een goede vriendin van mij een vervelend virus genaamd Security Sphere 2012 op haar laptop gehad. Ik heb dit uiteindelijk weten te verwijderen, maar helaas waren ook de bestanden op haar SD-kaart van haar camera besmet. Het anti-virusprogamma heeft deze verwijderd, maar daardoor is de map met foto's niet meer toegankelijk. De foto's zijn er nog wel, ik kan ze namelijk bekijken met de camera.
Echter als ik probeer de DCIM-map te openen dan krijg ik de foutmelding dat de map niet meer toegankelijk is en dat de snelkoppeling niet meer bestaat. Dit klopt, want als ik bij Eigenschappen naar de doelmap kijk dan is dit "E:\84612795\DCIM.exe". Deze map is uiteraard aangemaakt door het virus en nu dus verwijderd.

Mijn vraag is nu: hoe kan ervoor zorgen dat het juiste DCIM.exe bestand weer teruggezet wordt op de SD-kaart zodat de foto's toegankelijk zijn? Ik heb uiteraard al het nodige geprobeerd en veel gelezen op het internet maar nog niet de juiste oplossing gevonden. Veelal zijn de problemen van een andere aard of werkt de gegeven oplossing simpelweg niet.

Hopelijk weten jullie meer van dit probleem, want ik heb geen suggesties meer.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Je foto's zouden in E:\DCIM moeten staan. Wellicht dat het virus die map verborgen heeft en een snelkoppeling naar het virus met een mapicoontje daarvoor in de plaats heeft gezet?

Probeer dus eens direct naar E:\DCIM te gaan, of te zorgen dat je verborgen bestanden/systeembestanden kunt zien.

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig, ontzettend bedankt voor deze tip, want het heeft gewerkt! Ik voel me een beetje simpel omdat het toch niet zo ingewikkeld was, maar ik kan alleen maar blij dat het nu werkt.

Tweakers, wederom bedankt!