Ibood stort restitutie niet terug.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:37
Laat ik eerst even beginnen met een mededeling/samenvatting:
Dit is niet bedoeld puur als bashen van Ibood. Er is hier al een significante termijn over verstreken, dus dit is niet een beetje overhaast gedaan. Er is al meerdere keren contact hierover geweest en na bijna 3 maanden (aankoop was in de hunt, afgelopen augustus) is mijn geld nog niet terug.

Ok, nu het verhaal zelf:

Tijdens de hunt afgelopen augustus heb ik een setje batterijen gekocht omdat ik die toevallig dus nodig had. De beloofde levertijd was 5 tot 10 werkdagen. Echter was na ruim 15 werkdagen nog geen pakket ontvangen. De batterijen waren ondertussen niet echt nodig meer, dus annuleerde ik de bestelling. Eind goed al goed, zou je denken...
Spoelen we even door, iets meer dan een maand na de annulering. Ik controleer even of Ibood het geld al terug heeft gestort en tot mijn verbazing zie ik nergens maar dan ook nergens een terugbetaling. Niet op mijn paypal (ik had toentertijd met Paypal betaald) noch op mijn bankrekening. Ik nam dus hier contact over op met Ibood, als antwoord krijg ik dit:
Beste Kutagh,

Hartelijk dank voor uw melding.

Helaas is uw betaling via Paypal niet goed doorgevoerd. Daarom willen wij graag uw rekening nummer om u alsnog te kunnen crediteren voor uw aankoop.

Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons altijd bereiken via het contactformulier op onze website www.iBOOD.com
De rekeningnummer heb ik naar ze gemaild (100% zeker weten dat ik deze correct heb doorgegeven). En dan krijg ik deze mail als bevestiging:
Beste Kutagh,

Hartelijk dank voor uw melding.

Graag delen wij u mede dat wij uw gegevens correct hebben ingevoerd. Wij zullen u dan ook binnen 5 tot 10 werkdagen crediteren voor uw aankoop.

Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons altijd bereiken via het contactformulier op onze website www.iBOOD.com
Dit was dus op 21 oktober. Ondertussen zijn we over de 10 werkdagen heen.... Zonder een teken van leven, er is dus nog geen terugbetaling geweest. Hier heb ik natuurlijk ook een mail over gestuurd, waarin ik duidelijk ben dat ik het te lang vind duren. Bij elkaar zijn we over de 2 maanden heen sinds annulering!

Wettelijk gezien zijn ze hiermee ook in de fout, volgens BW Artikel 46d lid 3:
"In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden."

Het steekt me vooral dat ze hun beloftes niet nakomen en zelf weinig actie ondernemen. Ik zou er in ieder geval vanuit gaan dat als een terugbetaling via paypal niet lukt, dat het systeem daar iets mee doet (leidinggevende op hoogte brengen o.i.d.). Daarnaast vind ik het ook redelijk onbeschoft om een termijn te beloven en die dan te overschrijden. In ieder geval ben ik niet meer geneigd bij Ibood te kopen door deze hele affaire (waar ik nog blij mee ben dat het over een klein bedrag gaat, maar dat mag geen reden zijn!). Als deze hele heisa over een bedrag van een paar honderd euro was, was dit echt een probleem.

Wat zijn nu (behalve in contact blijven met Ibood) de logische vervolgstappen om ze tot terugbetaling te aanmanen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 11:51
Woon / werk je toevallig bij Amsterdam in de buurt?

Zie http://tweakers.net/shopr...ibood.html?Page=1#r_92570

Zo heb ik het opgelost... Niet de meest nette manier, wel effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Helaas niet bepaald in de buurt van Amsterdam...
Volgende week ga ik extra pushen met telefonisch contact via een maat van me (ben zelf doof dus bellen is een beetje lastig... :+) als ik nog niets heb gehoord. Daarna kan ik wel kijken of even naar Amsterdam een mogelijkheid is. Toch bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
kutagh schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:14:
Helaas niet bepaald in de buurt van Amsterdam...
Volgende week ga ik extra pushen met telefonisch contact via een maat van me (ben zelf doof dus bellen is een beetje lastig... :+) als ik nog niets heb gehoord. Daarna kan ik wel kijken of even naar Amsterdam een mogelijkheid is. Toch bedankt! :)
Kans lijkt me reeel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Eigenlijk wel behoorlijk reëel ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 22:13
kutagh schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:20:
[...]

Eigenlijk wel behoorlijk reëel ja :+
:o

Ik heb in dezelfde situatie gezeten, zie het andere topic over iBood.
Na het versturen van mijn bankrekeningnummer heeft het nog 2 weken geduurd...
Als met al heb ik bijna 2 maand moeten wachten op mijn geld, echt schandalig hoe zij met klanten omgaan.
Ik koop er dus ook nooit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47

D4NG3R

kiwi

:)

Ze moeten het bedrag in principe binnen 30 dagen terugstorten, dit is wettelijk vastgesteld.

Als het echt om een groot bedrag gaat zou ik er dus druk/haast achter zetten en aangeven dat je het bedrag binnen xx (Redelijk termijn, zegwat 10 dagen) terug wilt zien en dat er anders rechtelijke stappen worden ondernomen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:29:
Ze moeten het bedrag in principe binnen 30 dagen terugstorten, dit is wettelijk vastgesteld.

Als het echt om een groot bedrag gaat zou ik er dus druk/haast achter zetten en aangeven dat je het bedrag binnen xx (Redelijk termijn, zegwat 10 dagen) terug wilt zien en dat er anders rechtelijke stappen worden ondernomen.
Zoals je tussen de regels in mijn 'relaas' zou kunnen lezen gaat het gelukkig niet om een groot bedrag, dit is dan ook deels een principe-kwestie. Ik zal morgen een vriend van mij naar ibood laten bellen om extra druk erachter te zetten... In principe koop ik er ook nooit meer, maar dat komt deels al doordat er tegenwoordig veel rotzooi op ibood wordt aangeboden en weinig leuks :+

@D4NG3R:
Dat had ik in aparte mails, die ik heb verstuurd voordat ik een antwoord had op mijn tickets, ook al gedaan, zonder enig antwoord te krijgen daarop. Ik ben wel sowieso van plan om er bovenop te blijven, ongeacht het bedrag, tot ze mijn geld terug storten, en daar heb ik ook genoeg tijd voor >:)

-Edit:
Gisteren is alsnog de restitutie op mijn rekening gestort. Mijn situatie is dus opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door kutagh op 15-11-2011 12:08 ]

Pagina: 1