[Lijst & Discussie] Shooters & mouse acceleration

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik ondertussen elke keer weer teleurgesteld bent omdat developers niet de moeite nemen de meest basic requirements van een shooter in acht te nemen, en soms het onspeelbaar maken daardoor, lijkt mij het een goed idee om eens een topic te beginnen dat dit probleem centraal stelt. Ik wil een overzicht maken van shooters met acceleratie problemen, maar ook een overzicht van shooters zonder deze problemen. Als iemand een fout ziet in deze lijst, of een oplossing voor een bepaalde game heeft (a.u.b. echte oplossingen). Als ik er niets heb achterstaan weet ik zo snel de oplossing niet.

/me vraagt zich soms echt af wat de developers van tegenwoordig in godsnaam aan het doen zijn...

Al die mouse acceleration verpest echt mijn speelplezier :(.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eOueU7tBTqLvcrQWmwmaiGk6/full.png

Maar goed, hier is de lijst:

Games zonder mouse acceleration
CS 1.6
CSS
Day of Defeat
Day of Defeat: Source
Team Fortress 2
Quake series
Unreal Tournament series
Battlefield 3 (fixed by patch)

Games met negatieve mouse acceleration
Just Cause 2 - ernstige negatieve mouse acceleration, geen oplossing of support meer
BF:BC2
Assassins Creed 2
DNF
Dead Space
Mafia 2
Operation Flashpoint: Dragon Rising (en Co.)
Rainbox Six Vegas 2
ARMA II
Rage

Games met positieve mouse acceleration
Bioshock 2 - kan iemand dit bevestigen, het is een tijdje geleden dat ik het gespeeld heb en weet wel dat er zeker acceleratie was maar weet niet meer of dit negatief of positief was.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
Borderlands en Fallout 3 beiden standaard acceleratie, bij beiden ook uit te schakelen (al dan niet via het *.ini bestandje).

Edit: maar misschien ook geen echte shooters.

[ Voor 16% gewijzigd door sm1ley op 05-11-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sm1ley schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:09:
Borderlands en Fallout 3 ook beiden standaard acceleratie, bij beiden ook uit te schakelen (al dan niet via het *.ini bestandje).
Weet je ook welke type accel? En wat de specifieke manier is om het uit te schakelen?

Als er in een game op vijanden moet worden gemikt beschouw ik het als een shooter. Ik heb het voornamelijk over shooters omdat dat echt het type game is wat compleet naar de klote gaat door deze trend.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik begrijp het bij BF3 niet echt. Er wordt gezegd dat het een fout is in het spel wat voor iedereen geldt. Maar hoe kan het dan dat een 'zeer ernstig' probleem door veruit het meerendeel van de spelers niet gemerkt wordt. Ik heb zelf ook helemaal niks in de gaten en speel gewoon met standaard instellingen voor de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:12:
Ik begrijp het bij BF3 niet echt. Er wordt gezegd dat het een fout is in het spel wat voor iedereen geldt. Maar hoe kan het dan dat een 'zeer ernstig' probleem door veruit het meerendeel van de spelers niet gemerkt wordt. Ik heb zelf ook helemaal niks in de gaten en speel gewoon met standaard instellingen voor de muis.
Omdat je mouse sensitivity zo enorm hoog is haalt je muis nooit de snelheden waar het echt duidelijk bij is. Overigens vind ik het niet passen om het daar in dit topic over te hebben. Voor alle games valt simpelweg gewoon vast te stellen of er wel of geen mouse acceleration is, dat bepaalde personen het niet merken staat daar compleet los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
De nieuwste delen van Operation flashpoint hadden ook zware mouse acceleration. Erg jammer want het orgineel was erg vermakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:14:
[...]

Omdat je mouse sensitivity zo enorm hoog is haalt je muis nooit de snelheden waar het echt duidelijk bij is. Overigens vind ik het niet passen om het daar in dit topic over te hebben. Voor alle games valt simpelweg gewoon vast te stellen of er wel of geen mouse acceleration is, dat bepaalde personen het niet merken staat daar compleet los van.
Tja ik vind het hier wel passen.

Maar leg uit, hoe is mijn mouse sensitivity enorm hoog? Heb een mx518, redelijk standaard sensitivity instellingen (misschien ook wel compleet standaard), en speel normaal gesproken in midden instellingen van de muis voor DPI.

En bedoel je met snelheden dan de pointer snelheden of fysieke muissnelheden? Want met hoge sensitivity krijg je juist hoge snelheden van je pointer, en dat lijkt me toch wat relevant is voor hoe de game ermee omgaat. Dus ik begrijp niet helemaal waarom je er minder last van zou hebben als je hogere sensitivity hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 05-11-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:23:
[...]

Maar leg uit, hoe is mijn mouse sensitivity enorm hoog? Heb een mx518, redelijk standaard sensitivity instellingen (misschien ook wel compleet standaard), en speel normaal gesproken in midden instellingen van de muis voor DPI.

En bedoel je met snelheden dan de pointer snelheden of fysieke muissnelheden? Want met hoge sensitivity krijg je juist hoge snelheden van je pointer, en dat lijkt me toch wat relevant is voor hoe de game ermee omgaat. Dus ik begrijp niet helemaal waarom je er minder last van zou hebben als je hogere sensitivity hebt.
De muis zelf. En mouse sensitivity heeft werkelijk helemaal geen fluit te maken met het aantal dpi of welk getalletje je in een game gebruikt: het gaat om het aantal cm voor een 360 graden draai in een game. Ik stel voor dat als je het gewoon niet snapt je dit topic gewoon verlaat. Het is gewoon een feit dat dit bestaat en dat er verschillende vormen van zijn. Als iemand anders zin heeft om het nogmaals aan je uit te leggen mogen ze dat van mij doen, maar ik ga in ieder geval geen moeite meer doen. Ik heb het al een aantal keer uitgelegd en het lijkt net of ik tegen een muur sta te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
furby-killer schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:12:
Ik begrijp het bij BF3 niet echt. Er wordt gezegd dat het een fout is in het spel wat voor iedereen geldt. Maar hoe kan het dan dat een 'zeer ernstig' probleem door veruit het meerendeel van de spelers niet gemerkt wordt.
Heb je het al getest?

Dus positioneer je muis zo dat je bijvoorbeeld 10 cm aflegt, beweeg hem heel langzaam naar de ene kant. En dan heel erg snel terug. Is de crosshair dan op dezelfde plek? Het zou wel handig zijn om te weten of de mensen die nergens last van hebben daadwerkelijk het probleem niet hebben of het gewoon niet merken.

Ik snap trouwens niet waarom het zo lastig blijkt voor moderne games om de mouse input goed te verwerken? Aan de lijst met games te zien ligt het waarschijnlijk toch aan het feitdat het console ports zijn...

[ Voor 25% gewijzigd door RaCio op 05-11-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
@Racio, nop nog niet getest. Ik geloof ook wel wat het er in zit, devs hebben het bevestigd. Alleen ik vraag me af of sommige mensen het probleem niet ietsjes aan het overdrijven zijn. Oh ik geloof best dat ze er last van hebben, maar sommige klagen dat het onspeelbaar is daardoor, en dat lijkt mij bijzonder vreemd als veruit het meerendeel het nog geen eens merkt.
En mouse sensitivity heeft werkelijk helemaal geen fluit te maken met het aantal dpi of welk getalletje je in een game gebruikt: het gaat om het aantal cm voor een 360 graden draai in een game.
Euhm, wel grappig dat je verteld dat ik het topic moet verlaten omdat ik er niet genoeg verstand van heb (dat is waarom ik vragen stel |:( ), en dat je danmet dit komt.

Het aantal cm dat ik mijn muis moet bewegen voor een 360 graden draai hangt af van de DPI instellingen van mijn muis. En de mouse sensitivity is dus hoe snel je draait als je je muis een bepaalde afstand beweegt. Hoe is dan in hemelsnaam de mouse sensitivity niet gerelateerd aan de DPI?
Ik stel voor dat als je het gewoon niet snapt je dit topic gewoon verlaat.
Proposal denied.
Ik heb het al een aantal keer uitgelegd en het lijkt net of ik tegen een muur sta te praten.
Oh dan mag je het linken waar je het mij al een aantal keer hebt uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:37:

Het aantal cm dat ik mijn muis moet bewegen voor een 360 graden draai hangt af van de DPI instellingen van mijn muis. En de mouse sensitivity is dus hoe snel je draait als je je muis een bepaalde afstand beweegt. Hoe is dan in hemelsnaam de mouse sensitivity niet gerelateerd aan de DPI?
Natuurlijk is het wel gerelateerd, maar het is gewoon niet handig om er op die manier over te praten. Hoe weet ik in godsnaam wat ik bij jouw mouse sensitivity moet voorstellen. Default instellingen? Dan ga ik uit van 5 cm voor een 360 maximaal (puur uit mijn duim gezogen, aangezien ik geen flauw idee heb, maar gezien jouw verhalen hier lijkt mij dat een realistische schatting), no wonder dat je dus nooit mouse acceleration werkt. Hoewel....die 5 cm klopt dus niet omdat je dan mouse acceleration niet meewerkt. De ene keer is die 5 cm 60 graden, de andere keer 600 graden.

En overdrijven? Ik sta serieus op het punt om topic reports aan te gaan maken voor dat soort onzin posts, want je bent in dit geval aan het trollen. Ik heb in het BF3 topic al lang een video gepost waar het probleem DUIDELIJK te zien is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
De meeste mensen weten wel ruwweg de default instellingen. Zelfs als je op je computer veel hogere muissnelheden gebruikt zit je vast ook weleens achter een computer met normale snelheden.

Maar goed als ik het dus goed begrijp merk je het enkel als je muis heel erg gevoelig staat ingesteld waardoor je hele hoge snelheden haalt. En omdat 95% van de mensen dat niet heeft merken die het niet. Was dat nu zo moeilijk om even te zeggen?
En overdrijven? Ik sta serieus op het punt om topic reports aan te gaan maken voor dat soort onzin posts
Regel #1 van topic reports, je praat niet over topic reports (serieus).
Ik heb in het BF3 topic al lang een video gepost waar het probleem DUIDELIJK te zien is.
Ooh het spijt me verschrikkelijk, omdat ik niet de +- 700 paginas aan BF2 topics allemaal heb gelezen ben ik een troll |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Sissors op 05-11-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:48:
De meeste mensen weten wel ruwweg de default instellingen. Zelfs als je op je computer veel hogere muissnelheden gebruikt zit je vast ook weleens achter een computer met normale snelheden.

Maar goed als ik het dus goed begrijp merk je het enkel als je muis heel erg gevoelig staat ingesteld waardoor je hele hoge snelheden haalt. En omdat 95% van de mensen dat niet heeft merken die het niet. Was dat nu zo moeilijk om even te zeggen?
Je zegt het wederom verkeerd. Ik geeft het gewoon op, je wilt het gewoon niet snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
furby-killer schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:23:
[...]

Dat zegt echt enorm weinig ;)
Als je 1 streepje van de windows sens veranderd scheelt het al een factor 2 op je input, dus dat je ongeveer in het midden zit is vrij onduidelijk. En de standaard sens van battlefield 3 is ongeveer een modifier van x10 dus dan zou je alsog hoog zitten?

Devs zouden gewoon trouwens gewoon raw mouse input standaard moeten maken en je de modifier laten instellen ipv een onduidelijk slider te geven.
furby-killer schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:48:
Gevoeligheid heeft er niks mee te maken, misschien is het probleem minder als je sensetivity minder als 8cm/360 is maar dat betwijfel ik. Kun je niet gewoon testen of je uberhaupt van het probleem last hebt, scheelt weer zo'n zinloze discussie :p

[ Voor 27% gewijzigd door RaCio op 05-11-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:49:
[...]

Je zegt het wederom verkeerd. Ik geeft het gewoon op, je wilt het gewoon niet snappen.
Nou dan ben jij bijzonder bagger in het uit te leggen, misschien iemand hier die het wel kan uitleggen? Het is dus niet enkel als je muis erg gevoelig staat afgesteld waardoor je hoge snelheden haalt.
Dat zegt echt enorm weinig
Als je 1 streepje van de windows sens veranderd scheelt het al een factor 2 op je input, dus dat jeongeveer in het midden zit is vrij onduidelijk. En de standaard sens van battlefield 3 is ongeveer een modifier van x10 dus dan zou je alsog hoog zitten?
Dan zit ik op de standaard in windows :P
En in BF3 zelf heb ik niet aan de sensitivity gezeten. Maar ik dacht dan als die hoog staat dat je wel van de acceleratie last zou hebben, maar blijkbaar toch niet. Wanneer je dan wel er last van hebt begrijp ik ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:53:
[...]

Nou dan ben jij bijzonder bagger in het uit te leggen, misschien iemand hier die het wel kan uitleggen? Het is dus niet enkel als je muis erg gevoelig staat afgesteld waardoor je hoge snelheden haalt.

[...]

Dan zit ik op de standaard in windows :P
En in BF3 zelf heb ik niet aan de sensitivity gezeten. Maar ik dacht dan als die hoog staat dat je wel van de acceleratie last zou hebben, maar blijkbaar toch niet. Wanneer je dan wel er last van hebt begrijp ik ook niet meer.
Je hebt de acceleratie wel, alleen het is niet zo snel merkbaar omdat jij je muis niet zo snel beweegt. Ik ga je nu 1 vraag stellen, probeer die eens te beantwoorden.

Waarom moeten sommige spelers hun muis veel sneller, fysiek, bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:09

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Een paar algemene tips misschien nog als je 1-op-1 muisbewegingen wilt hebben (niet perse 'het beste', hangt ook nog altijd af van je eigen voorkeur en je gebruikte hardware):

Enhanced pointer presicion uitzetten in de windows muis opties en je sensitivity daar op 6/11 zetten. Eerste schakelt muisacceleratie uit in windows (maar niet perse ingame! Je hebt daarvoor of ingame instellingen voor nodig of een OS mousefix) en met het tweede heb je in ieder geval 1-op-1 input in windows. Test het maar eens uit met cirkels tekenen in paint :)

Vanuit daaruit verder werken met je ingame sensitivity en dpi settings van je muis.

Eventueel mousefixes gebruiken voor je OS:

http://www.esreality.com/?a=post&id=1846538#

[ Voor 16% gewijzigd door Gundogan op 06-11-2011 00:18 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
Je merkt negatieve en positieve acceleratie vooral als je andere bewegeingen maakt dan je standaard aim (dus een snelle draai of een nauwkeurige aanpassing). Vandaar dat het meeste schieten voor sommige spelers normaal zal aanvoelen. Bij games als quake, counterstrike of team fortress komen zulke bewegingen trouwens vaker voor (bijvoorbeeld een draai van meer dan 60 graden), bij battlefield is het aimen vaak iets eenvoudiger dus dat zorgt ook dat je er niet veel van merkt.

edit: de links hierboven zijn echt extreem handing, als je die guide door bent gegaan voelt je muis veel beter. Jammer dat sommige games dat dan weer totaal verputsen :)

[ Voor 22% gewijzigd door RaCio op 06-11-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Omdat ze hun muis gevoeligheid laag hebben staan. Wat krijg ik nu?

Maar je zegt dat het nu wel door de snelheid waarmee je je pointer beweeg (of bij een shooter waarmee je draait) komt. En laten we even realistisch zijn, mensen die dat veel sneller dan gemiddeld doen hebben meestal de gevoeligheid van hun muis veel hoger dan gemiddeld staan, en zitten meestal niet als een ADHD'er met hun muis heen en weer te jagen.

Maar is het dan dus enkel dat mensen het merken die significant sneller dan gemiddeld draaien in het spel? (Wat in 90% van de gevallen komt doordat ze hun gevoeligheid veel hoger hebben staan, wat de reden is dat ik dat op één hoop gooide). Als dat het is, waarom kon je dat dan niet gewoon zeggen.

Kom op zo moeilijk kan het niet zijn waarom het meerendeel er niks van merkt en andere wel. Zou leuk zijn als je dat gewoon verteld, of iig een goede gok doet, ipv dat je dit spelletje speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:04:
Omdat ze hun muis gevoeligheid laag hebben staan. Wat krijg ik nu?
Juist, en hoe druk je dat uit in cm/360?

Het gaat overigens niet om de snelheid (ie. tijd die het kost in-game) om een rondje te draaien, het gaat om de snelheid van je muis tijdens het draaien.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Veel cm per 360 graden (wat trouwens een vreemde manier is om muis gevoeligheid weer te geven, contra intuitief, logischer als een groter getal betekend dat hij gevoeliger is). Maar kan je gewoon dit overslaan en zeggen waar je naartoe gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Sissors op 06-11-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:07:
Veel cm per 360 graden (wat trouwens een vreemde manier is om muis gevoeligheid weer te geven, contra intuitief, logischer als een groter getal betekend dat hij gevoeliger is). Maar kan je gewoon dit overslaan en zeggen waar je naartoe gaat.
Wat gebeurd er als mensen met veel cm per 360 (wat overigens de enige juiste manier is om te praten over mouse sensitivity) snel achter zich willen kijken als er negatieve mouse acceleration is? En nee, ik ga dit niet overslaan. Als je dit namelijk niet begrijpt is de hele discussie zinloos.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dan hebben ze minder last van muis acceleratie dan mensen die dat willen doen met normaal aantal cm/360 omdat ze langzamer draaien omdat ze meer cm/360 hebben. En muis acceleratie speelt juist een rol als er (ingame) heel snel gedraaid wordt.

Trouwens wiki is het oneens met jouw definitie, die gebruiken er eentje die omgekeerd is, wat dus wel logisch is: Wikipedia: Mouse (computing) (ja dat is niet specifiek voor FPS, maar daar zou je het dan logischer wijze hebben over graden/inch of iets soortgelijks).

[ Voor 126% gewijzigd door Sissors op 06-11-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Laatst online: 23:05
Aangezien het probleem in de OP niet echt beschreven is en de TS verder nogal vaag is in zijn uitleg, hij bedoelt dit probleem: uitleg

@TS, de manier waarop jij reageert maakt het topic niet echt leesbaar, als het de bedoeling is om een probleem aan te kaarten, dan zou ik gewoon even de uitleg van het probleem in de OP herhalen.

[ Voor 34% gewijzigd door FragileM64 op 06-11-2011 00:31 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:18:
Dan hebben ze minder last van muis acceleratie dan mensen die dat willen doen met normaal aantal cm/360 omdat ze langzamer draaien omdat ze meer cm/360 hebben. En muis acceleratie speelt juist een rol als er (ingame) heel snel gedraaid wordt.
Je "logica" is compleet fout. Mensen met weinig cm/360 hoeven de muis maar een klein beetje te bewegen om rond te draaien. Die leggen 2cm af op hun muismat om 180 graden te draaien (in een game waar geen acceleratie is). Ik moet 15-18cm afleggen om 180 graden te draaien (in een game waar geen acceleratie is). Ik draai echter wel graag in dezelfde tijdsspanne om. Laten we zeggen .5 seconde. Mijn muis beweegt dan met 30-36 centimeter per seconde, die van jouw met 4 centimeter per seconde. Als een game negatieve acceleratie heeft gebeurd er dan het volgende: game merkt op dat de muis snel beweegt en besluit 'm af te remmen.

Voorbeeld in game met negatieve acceleratie:
Tijdens het rustig rondkijken heb ik 15cm nodig om 180 graden te draaien. Ik doe daar 4 seconden over. Dat is 3.75 cm/sec.

Als ik echter snel om wil draaien omdat ik in mijn rug geschoten word geef ik de muis een zwieper omdat ik dan snel om wil draaien. Ik wil 180 graden draaien dus beweeg ik mijn muis 15 centimeter. De game grijpt echter in en remt mijn muis af omdat ik 'm snel beweeg. Gevolg: ik leg 15 centimeter met mijn muis af, maar ben nog maar 60 graden gedraait in-game.

Mensen met een weinig cm/360 merken dat nooit, omdat ze altijd al debiel snel rondkijken.

Dat wiki artikel beschrijft positieve acceleratie. Hoe sneller ik mijn muis beweeg, hoe meer ik ronddraai ingame bij dezelfde afgelegde afstand op mijn muismat. Ook een zeer onwenselijke situatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
FragileM64 schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:29:
Aangezien het probleem in de OP niet echt beschreven is en de TS verder nogal vaag is in zijn uitleg, hij bedoelt dit probleem: uitleg
Dank je, veel duidelijker, en inderdaad dus toch gewoon wat ik dacht, het probleem is gewoon als je heel snel probeert te draaien, wat dus vooral opgemerkt zal worden door mensen die hun muis heel gevoelig hebben ingesteld, die kunnen veel sneller draaien.

Vraag me wel af of dat niet mogelijkerwijs ook temaken heeft met iets van realisme, dat je niet soldaatjes ziet die in 0.01 seconde twintig rondjes draaien.

[ Voor 38% gewijzigd door Sissors op 06-11-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:32:
[...]

Dank je, veel duidelijker, en inderdaad dus toch gewoon wat ik dacht, het probleem is gewoon als je heel snel probeert te draaien, wat dus vooral opgemerkt zal worden door mensen die hun muis heel gevoelig hebben ingesteld, die kunnen veel sneller draaien.

Vraag me wel af of dat niet mogelijkerwijs ook temaken heeft met iets van realisme, dat je niet soldaatjes ziet die in 0.01 seconde twintig rondjes draaien.
Dat is het filmpje wat ik al gepost had in het BF3 topic. En als je het filmpje ook had gekeken zie je dat hij zijn muis juist niet gevoelig heeft staan.

En nee, het heeft geen fluit te maken met realisme omdat de devs al aangegeven dat het een bug is (voor de 8912789ste keer).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ah het gaat dus puur om de fysieke snelheid van de muis (ik zie dat je het wel 1x had gezegd inderdaad waar ik overheen had gelezen, mijn excuses daarvoor). Maar dus doet BF3 de muis acceleratie op de fysieke snelheid van de muis en niet op de snelheid van de muis pointer na alle gevoeligheids instellingen? Dat is dan wel erg vreemd.

En dat de devs het nu een bug noemen betekend totaal niet dat het niet oorspronkelijk voor realisme erin gestopt zou zijn. Sowieso is dit er expres ingestopt, je gaat me toch niet vertellen dat ze geheel perongeluk acceleratie erin stoppen, terwijl als je niks doet het er niet in had gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:37:
Ah het gaat dus puur om de fysieke snelheid van de muis (ik zie dat je het wel 1x had gezegd inderdaad waar ik overheen had gelezen, mijn excuses daarvoor). Maar dus doet BF3 de muis acceleratie op de fysieke snelheid van de muis en niet op de snelheid van de muis pointer na alle gevoeligheids instellingen? Dat is dan wel erg vreemd.

En dat de devs het nu een bug noemen betekend totaal niet dat het niet oorspronkelijk voor realisme erin gestopt zou zijn. Sowieso is dit er expres ingestopt, je gaat me toch niet vertellen dat ze geheel perongeluk acceleratie erin stoppen, terwijl als je niks doet het er niet in had gezeten.
Mouse acceleration heeft ALTIJD te maken met de fysieke snelheid van de muis. Daarnaast is uitschakelbare mouse acceleration essentieel als je een shooter ook maar enigzins serieus wil nemen.

In de Alpha en de Beta werkte het wel gewoon goed.... (dat is ook al slechts 12897390 keer gemeld).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
furby-killer schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:37:

Het probleem bestaat net zo goed als je een hoge sensitivity hebt (het spel past niks toe op fysieke snelheid btw, het spel leest immers niet je dpi uit). Het enige verschil is dat met een hoge sens het veel makkelijker is om het probleem te compenseren.

Het is er trouwens niet ingestopt voor realisme, het is console code en een flinke bug (zie).

Anyway, dit is een beetje een zinloze discussie zo. Om on-topic te gaan: RAGE, rainbow 6 vegas 2 en ARMA2 hadden trouwens ook flinke mouse acceleration dacht ik. Bij rainbow 6 vegas 2 moest ik zelfs mijn dpi omlaag halen om hoger als 10cm/360 te komen. :p

[ Voor 7% gewijzigd door RaCio op 06-11-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zeg ik het ook verkeerd. Het is een probleem met veel cm/360 omdat je het inderdaad niet meer kan compenseren, je moet dan zo belachelijk snel gaan bewegen en hoe harder je beweegt hoe minder effect het ook nog eens heeft. In BF3 komt het er op neer dat je sneller ronddraait als je je muis rustig beweegt dan als je je muis snel zou bewegen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Ik heb trouwens geen last van (positieve) muisaccelaratie in Black Ops (heb dit ook getest en kom met verschillende beweegsnelheden op hetzelfde punt uit).

44cm muispad
6/11 windows sens
800dpi
Windows 7 mousefix die ik eerder postte (denk niet dat deze nodig is)
ingame sens getest op 0.5-3 (0.5 is dan ~90 graden met 44cm, 3 is ~720 graden met 44cm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf maak niet gebruik van acceleratie. Waarom eigenlijk niet, juist omdat het helemaal niet nodig vind ik.
Je kunt je snelheid veranderen met sensitivity. Wat niet lekker werkt in BF3 is raw mouse sensitivity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 19:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Zo, hele topic even doorgelezen, erg interessant Koeitje! (Ik was er niet zo van op de hoogte).

Wat ik me nu afvroeg: als je in een game zonder muisacceleratie je muis een zwieper geeft, wat gebeurd er dan? Je beweegt wel sneller maar je gaat niet meer draaien? (m.a.w. ik geef me muis 5cm een zwieper naar links en mijn crosshair komt op dezelfde plaats uit dan als ik heel langzaam mijn muis bewoog (5cm)?)

Begrijp ik het nu goed of moet ik dit topic nog een keer doorlezen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
The Inquisitor schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:47:
Wat ik me nu afvroeg: als je in een game zonder muisacceleratie je muis een zwieper geeft, wat gebeurd er dan?
[..]
Euh, om maar even een volledig voorbeeld te geven:

Geen mouse acceleration:
  • Muis langzaam = pointer langzaam
  • Muis gemiddeld = pointer gemiddeld
  • Muis snel = pointer snel
Positive mouse acceleration:
  • Muis langzaam = pointer extra langzaam
  • Muis snel = pointer extra snel
Negative mouse acceleration:
  • Muis langzaam = pointer snel
  • Muis snel = pointer langzaam
Negative mouse acceleration is echt complete onzin, en ik ben ervan overtuigd dat iedere 'geoefende' speler dit zal merken. "Muisreflexen" werken je namelijk tegen door exact het tegenovergestelde te doen zodra je ergens snel, of precies, op wil reageren.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ah, dat is wel duidelijk. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gundogan schreef op zondag 06 november 2011 @ 09:59:
Ik heb trouwens geen last van (positieve) muisaccelaratie in Black Ops (heb dit ook getest en kom met verschillende beweegsnelheden op hetzelfde punt uit).

44cm muispad
6/11 windows sens
800dpi
Windows 7 mousefix die ik eerder postte (denk niet dat deze nodig is)
ingame sens getest op 0.5-3 (0.5 is dan ~90 graden met 44cm, 3 is ~720 graden met 44cm)
Ik heb 'm even verwijderd, het zou namelijk al weleens gepatched kunnen zijn.
The Inquisitor schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:47:
Zo, hele topic even doorgelezen, erg interessant Koeitje! (Ik was er niet zo van op de hoogte).

Wat ik me nu afvroeg: als je in een game zonder muisacceleratie je muis een zwieper geeft, wat gebeurd er dan? Je beweegt wel sneller maar je gaat niet meer draaien? (m.a.w. ik geef me muis 5cm een zwieper naar links en mijn crosshair komt op dezelfde plaats uit dan als ik heel langzaam mijn muis bewoog (5cm)?)

Geen mouse acceleration betekend dat elke keer als je jouw muis dezelfde afstand beweegt je mouse pointer op je scherm ook altijd dezelfde afstand doet. Hoe snel of langzaam je jouw muis beweegt heeft alleen invloed op de snelheid waarmee je beweegt op je scherm, maar niet op de afgelegde afstand op je scherm, Om consistent te kunnen mikken is het pratkisch een must (muscle memory). Het is niet voor niets dat elke (semi-)pro zonder mouse acceleration speelt (paar uitgezonderingen daargelaten, er zijn enkele Quake spelers die met lichte, zelf getweakte, accel spelen).
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:10:
Ik zelf maak niet gebruik van acceleratie. Waarom eigenlijk niet, juist omdat het helemaal niet nodig vind ik.
Je kunt je snelheid veranderen met sensitivity. Wat niet lekker werkt in BF3 is raw mouse sensitivity
Zodra het knopje raw input weer werkt in BF3 is je mouse acceleration weer weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schelling
  • Laatst online: 10-09 00:40
Niet om de reeds bestaande verwarring groter te maken of te 'trollen', maar serieuze interesse in dit onderwerp;

Koetje waarom stel jij het zo in dat je 'zoveel' cm's moet maken om 360 graden te maken?
Ik moet 15-18cm afleggen om 180 graden te draaien
Is dat iets wat je jezelf hebt aangeleerd of gewoon zo ontwikkeld?
Ik vraag het omdat ikzelf al shooters speel sinds UT '99 en ik veel minder cm's op mijn pad gebruik? Mis ik iets of komt het uiteindelijk aan op persoonlijke voorkeur en is consistentie van je bewegingen (of je je muis nu snel of langzaam beweegt) het meest belangrijke.
Dat laatste lijkt me sowieso essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schelling schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:15:
Niet om de reeds bestaande verwarring groter te maken of te 'trollen', maar serieuze interesse in dit onderwerp;

Koetje waarom stel jij het zo in dat je 'zoveel' cm's moet maken om 360 graden te maken?

[...]

Is dat iets wat je jezelf hebt aangeleerd of gewoon zo ontwikkeld?
Ik vraag het omdat ikzelf al shooters speel sinds UT '99 en ik veel minder cm's op mijn pad gebruik? Mis ik iets of komt het uiteindelijk aan op persoonlijke voorkeur en is consistentie van je bewegingen (of je je muis nu snel of langzaam beweegt) het meest belangrijke.
Dat laatste lijkt me sowieso essentieel.
Het komt natuurlijk op voorkeur neer, maar over het algemeen ben je wat consistenter als je wat meer cm's hebt om in te bewegen (als je bedrijpt wat ik bedoel). Of dat nou 20cm/360 of 40cm/360 is maakt dan niet zoveel meer uit (ik speel Quake met een hogere sensitivity dan CS bijvoorbeeld). Het is echter wel zo dat als je met 5cm/360 speelt dat je gewoon veel minder van de acceleratie effecten merkt. Als je met een hoge sens enorm afgeremt wordt kan jij je muis nog even een zetje geven om toch het punt te bereiken waar je wou zijn op je scherm. Met een lagere mouse sensitivity beland je dan naast je bureau (als je arm al lang genoeg is ;)). Waar het dus basically op neerkomt is dat een geaccepteerd fenomeen in de fps-wereld, een lage mouse sensitivity, compleet genegeert wordt door game-ontwikkelaars waardoor een hoop titels gewoon praktisch onspeelbaar worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schelling
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:34:
[...]
Met een lagere mouse sensitivity beland je dan naast je bureau (als je arm al lang genoeg is ;)).
off- topic
:) Naast het bureau niet, maar de rand van m'n mousepad wel (heb hem 'verticaal' liggen, dus langste zijde omhoog omdat ik niet lang recht op m'n stoel kan blijven zitten en dan te snel hoogte tekort kom op mijn pad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

BF3 negatieve mouse accel?

Niks van gemerkt. SP was een beetje jerky, maar dat kwam door drivers, MP werkt prima.

Merk je dit gewoon of heb je het gemeten?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:49:
BF3 negatieve mouse accel?

Niks van gemerkt. SP was een beetje jerky, maar dat kwam door drivers, MP werkt prima.

Merk je dit gewoon of heb je het gemeten?
Merkte het al bij de allereerste tegenstander die tegenkomt in de SP.

Dat mag wel iets vriendelijker

[ Voor 29% gewijzigd door Sn0wblind op 06-11-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:59:

[...]

Geen mouse acceleration betekend dat elke keer als je jouw muis dezelfde afstand beweegt je mouse pointer op je scherm ook altijd dezelfde afstand doet. Hoe snel of langzaam je jouw muis beweegt heeft alleen invloed op de snelheid waarmee je beweegt op je scherm, maar niet op de afgelegde afstand op je scherm, Om consistent te kunnen mikken is het pratkisch een must (muscle memory). Het is niet voor niets dat elke (semi-)pro zonder mouse acceleration speelt (paar uitgezonderingen daargelaten, er zijn enkele Quake spelers die met lichte, zelf getweakte, accel spelen).
Dat beantwoord volledig mijn vraag :) Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

er zijn nog wel meer problemen dan Acceleratie.
wat dacht je van het door glippen van je muis beweging.
Heel simpel te testen bij games als TF2.
Richt je op een punt en ga dan met je muis heen en weer, maar blijf gefocust op je eerste punt.
je zult zien dat je opeens helemaal weg schiet.

ik gebruik zelf MarkC Windows 7 mouse fix en dit zorgt voor een echte RAW input.
Team fortress 2 is bij mij onspeelbaar zonder die fix. omdat Windows jou wilt helpen als je naar links gaat.

BF3 heeft een zeer hoge sens en die heb ik al helemaal uitstaan/laagste stand om voor mij een goede beweging te kunnen maken.

ik vindt het eigenlijk ook belachelijk dat iedere game compleet anders omgaat met de muis.
het is heel vervelend als je van de ene game weer naar de andere switch.
Na een tijdje BF3 hier, wil ik me sens weer omhoog gooie bij TF2. maar ik weet dat ik dan maar met de snelheid blijf spelen en wil gewoon 1 setting houden.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik begrijp volledig het onderwerp dat Koeitje aansnijd. Het is objectief te meten en aannemelijk dat de meeste spelers beter spelen in een bepaalde situatie (zonder enige vorm van muisacceleratie, positief of negatief). Misschien kan wat meer informatie over het onderwerp onder een apart kopje en een vriendelijke waarschuwing in de startpost geplaatst worden om zo trollen onwetenden en nutteloze posts ("ik merk er niets van") te weren. Je kan immers iets niet aan iemand tonen als die het niet wilt zien.

De tabel kan misschien ook uitgebreid worden met een kolom voor (links naar) fixes voor specifieke spellen om het probleem zelf op te lossen wanneer dit (nog) niet via een officiële patch is gedaan. Om alvast een begin te maken: ooit is voor Bad Company 2 de negatieve muisacceleratie verminderd na een patch, maar het is nog steeds niet opgelost. De gebruiker kan zelf =EM= Clan Certified BC2 configurator gebruiken om negatieve muisacceleratie volledig uit te schakelen in Bad Company 2. Ook kan je met deze tool handmatig de muisgevoeligheid voor te voet, land/zeevoertuigen, turrets en helikopters wijzigen.

[ Voor 59% gewijzigd door The Zep Man op 06-11-2011 22:22 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Zep Man schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:54:
Ik begrijp volledig het onderwerp dat Koeitje aansnijd. Het is objectief te meten en aannemelijk dat de meeste spelers beter spelen in een bepaalde situatie (zonder enige vorm van muisacceleratie, positief of negatief). Misschien kan wat meer informatie over het onderwerp onder een apart kopje en een vriendelijke waarschuwing in de startpost geplaatst worden om zo trollen onwetenden en nutteloze posts ("ik merk er niets van") te weren. Je kan immers iets niet aan iemand tonen als die het niet wilt zien.

De tabel kan misschien ook uitgebreid worden met een kolom voor (links naar) fixes voor specifieke spellen om het probleem zelf op te lossen wanneer dit (nog) niet via een officiële patch is gedaan. Om alvast een begin te maken: ooit is voor Bad Company 2 de negatieve muisacceleratie verminderd na een patch, maar het is nog steeds niet opgelost. De gebruiker kan zelf =EM= Clan Certified BC2 configurator gebruiken om negatieve muisacceleratie volledig uit te schakelen in Bad Company 2. Ook kan je met deze tool handmatig de muisgevoeligheid voor te voet, land/zeevoertuigen, turrets en helikopters wijzigen.
Een tabel staat in de planning. Ik wil proberen een overzicht te maken van zoveel mogelijk games, zodat men sneller doorheeft welke games gewoon niet de moeite waard zijn om aan te schaffen als je hiervoor gevoelig bent. Ik zou bijvoorbeeld nooit Just Cause 2 hebben gekocht als ik had geweten dat het negatieve acceleratie (deacceleratie is misschien beter te snappen voor de leken) had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:36:
Ik zou bijvoorbeeld nooit Just Cause 2 hebben gekocht als ik had geweten dat het negatieve acceleratie (deacceleratie is misschien beter te snappen voor de leken) had.
Just Cause 2 is een single player spel en hierom zou code injectie geen probleem moeten zijn. Wel eens RInput een poging gegeven?

[ Voor 51% gewijzigd door The Zep Man op 06-11-2011 22:49 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Zep Man schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:45:
[...]
Just Cause 2 is een single player spel en hierom zou code injectie geen probleem moeten zijn. Wel eens RInput een poging gegeven?
Ah, zo heette die software :). Ben die software ooit al eens tegengekomen bij een andere game, zal het eens bij JC2 proberen.

Het werkt iig niet bij BF3 SP.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik merk het ook erg bij BF3, vaak wil ik snel omdraaien en kom ik niet uit waar ik uit wil komen. De sens in de tanks lijkt wel weer oke (misschien hogere sens ingesteld daar :) ). Ik speel op een vrij lage sens ingame. De muisacceleratie is overal uitgezet. In black ops en CS source heb ik minder moeite met goed aimen dan in BF3, waar ik er vaak net naast zit. Het is zeer plausibel dat dit door de negatieve acceleratie gebeurt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Even een les natuur- en wiskunde voor personen die niet snappen hoe muisacceleratie precies werkt.

Belangrijke Begrippen:
DPI=dots per inch. hoeveel dots/pixels/whatever units/posities de muis doorgeeft per inch=2,54cm.

Snelheid: Verplaatsing per seconde op tijdstip t. eenheid: m/s.
Versnelling/acceleratie: De mate van verandering in snelheid op tijdstip t. Dit is de afgeleide functie van de snelheid. Meestal in eenheden van m/(s^2).

Je beweegt de muis, die registreert hoeveel afstand je aflegt, en geeft dan het aantal dots door, in real time, dat jij je muis verplaatst hebt(gaat allemaal met vectoren enzo).

Software in je PC bepaalt dan waar je mousepointer/crosshair heen beweegt. Nu wil de software nog wel eens de acceleratie van de beweging een bepaalde factor meegeven cq met een factor vermenigvuldigen. Voor positieve acceleratie is dat een factor f boven 1 en voor negatieve accel is dat f onder 1 (f<1). De beweging gaat niet evenredig snel meer met je versnellende muisbeweging, waardoor de muispointer ineens veel sneller gaat(nog meer acceleratie dan je al doet), of juist langzamer in geval van negatieve accel.

Verduidelijking met onderstaand voorbeeld
Theoretisch zal je met een verplaatsing van de muis bij een constante snelheid helemaal niets van muisacceleratie merken Echter dat is onhaalbaar als mens met een muis Ten eerste omdat je bijvoorbeeld al bij het aimen vanaf stilstand(positie A) naar een bepaalde positie (B) moet werken. Een pro wil dit zo snel mogelijk doen :P. Dus een forse maar precieze muisbeweging. Er zal eerst een acceleratie tot de maximumsnelheid plaatsvinden, tot het punt dat men bijna de crosshair bij het hoofd heeft om een headdie te maken ;): Er moet weer afgeremd worden, negatieve acceleratie(let op, dit betekent niet perse negatieve muisacceleratie!) treedt op.

Ik hoop dat dit het gevalletje acceleratie duidelijk maakt.

Nu bij een hoge sensitivity/gevoeligheid instelling en/of een hoge DPI instelling, merk je veel meer van muisacceleratie, waar Koeitje op doelt. Bij standaard instellingen wat minder maar een beetje pro voelt dat nog steeds direct aan.

Wat je fijner vindt hangt helemaal af wat je gewend bent of gewoon fijner vindt werken. Persoonlijk heb ik een hekel aan versnelling.

Het merendeel van de gamers is geen pro en heeft standaard muisinstellingen. In windows staat muisacceleratie standaard aan. Die zullen het in games dan ook niet zo 123 merken.

/capt obvious.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tripp schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:33:

Nu bij een hoge sensitivity/gevoeligheid instelling en/of een hoge DPI instelling, merk je veel meer van muisacceleratie, waar Koeitje op doelt. Bij standaard instellingen wat minder maar een beetje pro voelt dat nog steeds direct aan.
Je bedoeld lage sensitivity (veel cm/360), de bewegingen van je muis hebben dan namelijk minder effect op de bewegingen op het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 01:38:
[...]

Je bedoeld lage sensitivity (veel cm/360), de bewegingen van je muis hebben dan namelijk minder effect op de bewegingen op het beeld.
Hmja, gevoelskwestie, maar ik snap wat je bedoelt :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ben ik dan eigenlijk voor gamer.
5700DPI (bij 800 zie ik hem springen op het beeld)
Snelheid 4 (kan tot 10)
Versnelling op max

Ingame snelheid op 15% ongeveer

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 05:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Hogere DPI betekent alleen maar meer dots of eenheden verplaatsing per inch.

Als je muis bij 800 DPI setting niet goed werkt dan is er sprake van slechte software, of muis....

Voor de rest zegt je snelheid 4 uit 10 en je 15% in een game setting weinig natuurlijk.

Ik kan je wel vertellen wat ik denk wat voor een gamer jij bent, maar ik ga neit tegen schenen trappen hier. Bovendien zou dat een opinie zijn en slechts dat ;).

Interessant artikeltje: http://arstechnica.com/ga...e-mouse-maker-says-no.ars

of

http://progamingperiphera...matter-in-a-gaming-mouse/

Welke elkaar alleen maar bevestigen.

DPI cijfers is voornamelijk marketing gelul. Heeft niks te maken met preciezie of nauwkeurigheid :w.

Bovenstaande artikelen opgezocht die mijn bevindingen bevestigen.

* Tripp gebruikt zijn logitech mx518 van 30 euro op 800 DPI setting

[ Voor 43% gewijzigd door Tripp op 07-11-2011 06:29 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik beweeg mijn muis dan een cm maar de verplaatsing op het beeld gaat dan lekker rap maar wel gelijk met de muis.

Het zelfde kan ook op 800 dpi bij mij maar ik gebruik die hoge dpi alleen omdat het er op zit.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 05:07:
Snelheid 4 (kan tot 10)
Versnelling op max

Kijk naar een bepaald punt in een game en draai rustig een compleet rondje met alleen je muis. Hoeveel CM is dat?

Met versnelling op max heb je trouwens een berg acceleratie aanstaan, dus zoals Tripp al zei: ik kan wel zeggen wat voor gamer je bent, maar dat gaan we toch niet doen ;) .

Ik heb zelf elke muis (heb er op dit moment 3 die ik gebruik) die ik heb op 1600 of 1800 dpi staan, omdat ik zo aan die instellingen gewend ben geraakt. Die keuze is voornamelijk voort gekomen uit de voorkeur voor de snelheid van de mousepointer in Windows zelf, in de meeste games kan je toch wel sensitivity laag genoeg instellen (of je 1800 dpi met 0.8 sensitivity in-game gebruik of 900 met 1.6 maakt niet uit). Alleen voor CS1.6 of iets dergelijks pak ik wat lagers (800 of 900, omdat dat beter rekent).

http://www.notalent.org/sensitivity/sensitivity.htm

In Team Fortress 2 varieert mijn mouse sensitivity tussen de 30cm en 16cm voor een 360. Basically komt het er op neer dat wanneer ik hitscan wapens heb mijn mouse sensitivity een stuk lager is dan met protectile based wapens.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gedaan met een 360 rondje. Hij komt zeker niet verder dan 1,5 cm. Nog sneller zit er wel in maar dat gaat ten koste van mijn preciesie vanaf nog sneller
Mijn versnelling staat nu wel op 0 want het lijkt geen effect te hebben na de update van setpoint.
Je mag best zeggen wat voor gamer ik ben hoor het is toch per persoon wat goed voor hem werkt

Voor soldaatje gebruik ik de 5700 dpi voor sommige tanks waar bij de gunner zo snel beweegt gebruik ik
die middelste dpi
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/7/253755.jpg

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 05:07:
Snelheid 4 (kan tot 10)
Versnelling op max

Ik zou je DPI halveren en de windows snelheid op het 6e streepje zetten. Nu halveer je de sensitivity in windows en gaat hij ingame ook nog eens door een multiplier, daar wordt je muis een stuk minder accuraat door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal eens proberen. Ik heb verder het gevoel dat de bewegingen wel goed accuraat is gezien ik nooit mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik speel met low sens (50-60cm/360) maar met low mouse acceleratie om dit te compenseren.
Beetje een overblijfsel van Q3/UT.
Het is iets wat je aan kan leren, je weet wanneer je acceleratie ingrijpt.
Met shooters als BF/CoD misschien iets minder gewenst maar ik speel er prima mee.

Nadeel van BF3 is dat de negatieve muis acceleratie wordt versterkt door de positieve die ik heb ingesteld.
Ik haal niet eens een 90gr bij een snelle zwieper.
Tijdelijk speel ik even met acceleratie uit en 1200 dpi ipv. 800 zodat ik nog een beetje vlot kan draaien.

Negatieve acceleratie is imho nooit gewenst.
Positieve zou eventueel nog kunnen.

Een G500/G9/Xai heeft sowieso 5% acceleratie in de sensor, dus het hangt ook nog af welke muis je gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:45:
Net even gedaan met een 360 rondje. Hij komt zeker niet verder dan 1,5 cm. Nog sneller zit er wel in maar dat gaat ten koste van mijn preciesie vanaf nog sneller
Mijn versnelling staat nu wel op 0 want het lijkt geen effect te hebben na de update van setpoint.
Je mag best zeggen wat voor gamer ik ben hoor het is toch per persoon wat goed voor hem werkt
Het voordeel van meer cm voor een 360 is dat je nauwkeuriger kan mikken. Om die reden spelen 'pro's' vaak met een lage sensitivity. Je kan dan haast pixel voor pixel bewegen.

Een nadeel is dat je minder snel om kan draaien. Maar als je goed speelt zul je een goed beeld moeten hebben waar de tegenstander zich bevindt en zul je zeer zelden een onverwachts moeten omdraaien.

Toen ik 8 jaar geleden (:X) meespeelde in de Nederlandse top van CS 1.6 was het ook niet ongebruikelijk dat je je muis moest optillen om een 180 graden draai te maken omdat je muismat gewoonweg te klein was om die beweging in een keer te maken :P Tegenwoordig zijn er gelukkig muismatten met een enorm oppervlakte.

Voor de snellere, meer bewegelijke shooters als Quake en Painkiller hield ik volgens mij de vuistregel aan dat een hele zwiep van links naar rechts over de muismat een 360 was of net iets meer. Uiteraard bij alle spellen zonder muisacceleratie :)

[ Voor 9% gewijzigd door Peertje op 07-11-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal dat eens met de ingame snelheid veranderen. Ik weet nog wel dat ik hoe langer ik game steeds sneller mijn muis wil laten bewegen, want het werd steeds makkelijker om te richten voor mij en door die snelheid ben ik dan andere vaak te snel af. Het is er zeg maar langzaam ingeslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Tweaker, als je goed mijn verhaal gelezen hebt, dan maakt het uit hoe snel jij je muis verplaatst met acceleratie.

Als je vrij langzaam beweegt en een 360 maakt, zal je zien dat je meer afstand met je muis aflegt dan wanneer je het sneller doet, mits muisaccel aan staat.

Je muis software zegt dat die op 0 staat. Met bovenstaande methode kan je dat testen. Voor betere testresultaten kan je je DPI wat omlaag schroeven. Als je wel acceleratie ondervindt kan dat ook nog aan de gamesettings liggen, want sommige spellen negeren je muis softwareinstellingen, of de software is gewoon brak.
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:14:
Ik zal eens proberen. Ik heb verder het gevoel dat de bewegingen wel goed accuraat is gezien ik nooit mis
Tja, dat soort uitspraken moet je wel hard kunnen maken. Je mist altijd wel, vooral op afstand.

Gamer classificatie: Jonge Speler ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Tripp op 09-11-2011 05:03 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:26:
Ik zal dat eens met de ingame snelheid veranderen. Ik weet nog wel dat ik hoe langer ik game steeds sneller mijn muis wil laten bewegen, want het werd steeds makkelijker om te richten voor mij en door die snelheid ben ik dan andere vaak te snel af. Het is er zeg maar langzaam ingeslopen.
Je kan ook gewoon je hand sneller bewegen natuurlijk :). Overigens zegt niemand dat je persee 35-40cm voor 360 graden moet hebben. 15-20 cm is al veel beter.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15-20 cm geprobeerd maar dan gaat alles veel te sloom als er dan iemand achter mij staat moet ik wel 2 keer de hand op tillen en dan ben je dus nooit snel genoeg. Dit vind ik dus totaal niet fijn gamen.
Wel is waar dat je beter kan richten maar ook dat gaat mij veel te langzaam bij iemand die op 20 meter van je af voor je langs rent.
Ik hebhem nu op 3 cm voor een 360 rondje en dat voeld beter aan ik kan snel ff 2 kereltjes in ve verte neer knallen en imand die dichtbij voor langs rent.

Beste methode voormij is dus dat mijn op de zelfde plaatst blijft en alle bewegingen met mijn hand doet.
Dit heb ik zo aangeleerd en dit werkt het beste voor mij voor de beste K/D ratio. Nu ben ik geen hardcore gamer maarik kan er in komen dat er ook hardcore gamers zijn die juist heel snel en precies kunnen schieten. Ik als geen hardcore gamer kan ook snel en precies richten.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:03:
15-20 cm geprobeerd maar dan gaat alles veel te sloom als er dan iemand achter mij staat moet ik wel 2 keer de hand op tillen en dan ben je dus nooit snel genoeg. Dit vind ik dus totaal niet fijn gamen.
Wel is waar dat je beter kan richten maar ook dat gaat mij veel te langzaam bij iemand die op 20 meter van je af voor je langs rent.
Ik hebhem nu op 3 cm voor een 360 rondje en dat voeld beter aan ik kan snel ff 2 kereltjes in ve verte neer knallen en imand die dichtbij voor langs rent.

Beste methode voormij is dus dat mijn op de zelfde plaatst blijft en alle bewegingen met mijn hand doet.
Dit heb ik zo aangeleerd en dit werkt het beste voor mij voor de beste K/D ratio. Nu ben ik geen hardcore gamer maarik kan er in komen dat er ook hardcore gamers zijn die juist heel snel en precies kunnen schieten. Ik als geen hardcore gamer kan ook snel en precies richten.
Met welke game is dit? Als het met BF3 is dan is het niet zo gek, aangezien de mouse-input nog kapot is en je geen 180 of 360 kan maken behalve als je een belachelijk hoge mouse sensitivity gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muisgevoelig heid heb ik dan op 0 staan en speed op 6 en dpi op 3000 <--setpoint g700 en bij de muis gevoel in game staat op kwart. Ik kan dan een 360 maken met 3 cm bweging.
Je mag het zelf komen zien en voelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:34:
Muisgevoelig heid heb ik dan op 0 staan en speed op 6 en dpi op 3000 <--setpoint g700 en bij de muis gevoel in game staat op kwart. Ik kan dan een 360 maken met 3 cm bweging.
Je mag het zelf komen zien en voelen.
Dat is dus wat ik zeg, mouse sensitivity staat bij jouw gewoon erg hoog ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke en net ff gedaanmet een hele langzame beweging maar dan ben ik niet snel genoeg bij het kniven en richten naar iemand toe. Zal wel gewenning zijn denk ik dan dat mij dat niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
Je moet ook niet meteen naar 20 cm voor een 360 gaan :p

7 of 10 cm voor een 360 is een stuk beter als je hoge sens gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah ik blijf er bij dat tot max 3 cm voor mij te doen is voor een 360 dat isvoormij toch echt wel de max.
Maak nu ook weer meer kills. Ik reken dan vanaf de zij van de muis mat tot ik een volledig rondje heb gedraaid.
Ge gameply blijft redelijk tot zo'n 3cm maar perfect op zo'n 2cm. versnelling zet ik uit want die werkt niet in de laatste setpoint bij mij. Het gaat ook allemaal zo snel in bf3. Snipen is ook geen enkel probleem
Trouwens een hogere dpi en niets aan de snelheden veranderen gaat de muis ook sneller door bewegen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 15:35
Heb op mijn muis een knop zitten dat die van 800 DPI (default) naar 1600DPI gaat. Hiervoor hoefde ik gelukkig geen software voor te installeren.

Nu is het in battlefield zo dat wanneer je in een tank zit je turret langzaam beweegt en je veel moet scrollen om 360 te gaan. Wanneer ik dus een tank in spring druk ik op mijn DPI knop en kan dus gewoon sneller mijn turret bewegen dan wanneer ik dat niet doe. Heerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan 5 verschillende dpi's instellen en met een druk op de knop van dpi veranderen.
Zo heb ik eentje voor snipers die net iets trager is en een voor de tankgunner omdat die juist heel snel beweegt en een voor gewoon soldaatje.

soldaatje 3000dpi
Sniper 2000dpi
Tankgunner 1000dpi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schelling
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:45:
Ik kan 5 verschillende dpi's instellen en met een druk op de knop van dpi veranderen.
Zo heb ik eentje voor snipers die net iets trager is en een voor de tankgunner omdat die juist heel snel beweegt en een voor gewoon soldaatje.

soldaatje 3000dpi
Sniper 2000dpi
Tankgunner 1000dpi
Nu raak IK weer in de war?!

Zet jij jouw DPI niet juist hoger als tankgunner/driver? Die turrets draaien anders wel zooo traag.
Ik heb een muis waarbij ik 'on the fly' de DPI aan kan passen; zodra ik in een voertuig stap zet ik het hoger (800 ->1200) anders heb ik de halve woonkamer nodig om de turret 360 graden te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Vind ik ook nogal vreemd, ik gooi ook altijd mijn dpi omhoog voor zulk soort wapens. Eigenlijk voel ik me er een beetje slecht over omdat ik het niet geheel eerlijk vind, ze zouden het gewoon op een harde limiet qua draaisnelheid moeten houden en verder zo niet voordeel geven aan mensen die dpi on the fly kunnen aanpassen.

Maar ik begrijp dat ook niet nee, zelfs als hij de machine gun positie bedoelt, dat ding draait niet sneller dan je soldaatje draait. Wel een beetje offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
furby-killer schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:58:
Vind ik ook nogal vreemd, ik gooi ook altijd mijn dpi omhoog voor zulk soort wapens. Eigenlijk voel ik me er een beetje slecht over omdat ik het niet geheel eerlijk vind, ze zouden het gewoon op een harde limiet qua draaisnelheid moeten houden en verder zo niet voordeel geven aan mensen die dpi on the fly kunnen aanpassen.

Maar ik begrijp dat ook niet nee, zelfs als hij de machine gun positie bedoelt, dat ding draait niet sneller dan je soldaatje draait. Wel een beetje offtopic.
Met een cap op draaisnelheid straf je alleen maar mensen met snelle handen. Draaisnelheid limiteren is nergens voor nodig aangezien, mensen met een te hoge sens alleen zichzelf met een handicap op zadelen. Er zijn genoeg voorbeelden van top spelers die met meer dan een meter / 360 spelen, en daar beginnen de mensen met minder dan 10 cm/360 echt niks tegen hoor ;)

En de machine gunner crosshair in bf3 tanks draait wel degelijk sneller dan normaal, als je dat al niet eens merkt snap ik ook wel dat je de negatieve acceleratie niet merkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als daar een klein verschil in zit is het iig zeker weten niet het 3x verschil dat er wordt gesuggereerd met die DPI, al helemaal niet omdat je zo kan inzoomen en je dan langzamer draait.
Met een cap op draaisnelheid straf je alleen maar mensen met snelle handen. Draaisnelheid limiteren is nergens voor nodig aangezien, mensen met een te hoge sens alleen zichzelf met een handicap op zadelen.
Hoe is het jezelf met een handicap op zadelen door je dpi te veranderen zodat je als tank driver net zo snel kan draaien als wanneer je infanterie speelt? Onafhankelijk van of je normaal met hoge of lage sensitivity speelt kan je toch echt op geen enkele manier zeggen dat het een nadeel is dat je een gelijke cm/360 kan instellen in een tank turret tov rondlopen. Heb je uberhaupt weleens in een BF3 tank gezeten?
Er zijn genoeg voorbeelden van top spelers die met meer dan een meter / 360 spelen, en daar beginnen de mensen met minder dan 10 cm/360 echt niks tegen hoor
En dan zitten ze in een tank en dan hebben ze 5m/360, hoe is dat een voordeel precies tov spelers die dan hun dpi zou instellen dat het 1m/360 blijft?

Limieten op hoe snel je iets draait moeten gewoon harde limieten zijn, tenzij het daadwerkelijk voordeel geeft dat het in die specifieke situatie langzamer draait dan je normaal doet (bijvoorbeeld als machine gunner inzoomt is het logisch dat hij langzamer draait). Maar het moet niet zo zijn dat iemand het nadeel van langzaam draaiende turret grotendeels kan opheffen door zijn dpi omhoog te gooien on the fly.

[ Voor 21% gewijzigd door Sissors op 12-11-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Niet online
furby-killer schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:22:

Maar het moet niet zo zijn dat iemand het nadeel van langzaam draaiende turret grotendeels kan opheffen door zijn dpi omhoog te gooien on the fly.
Iedereen kan toch een 'bind' maken die zijn sensetivity omhoog gooit? Dan heb je helemaal geen dpi-knoppen op je muis nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peertje schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:04:
[...]

Iedereen kan toch een 'bind' maken die zijn sensetivity omhoog gooit? Dan heb je helemaal geen dpi-knoppen op je muis nodig.
Ik vind de knoppen toch handiger. Maar ik snap niet hoe ik een bind maak met de muis gevoeligheid.
Ik heb nu een poosje met een lage gevoeligheid gespeeld maar dit gaat ten koste van mijn reactie en snelheid om op iemand te gaan richten of ook me snel op zij te draaien. Tegen de pro's is dan al helemaal niets te doen.
Nu gebruik ik voor alles zo'n 2 cm en ik ben weer de winnaar, ook van de pro's die een lage gevoeligheid gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:21:
[...]

Ik vind de knoppen toch handiger. Maar ik snap niet hoe ik een bind maak met de muis gevoeligheid.
Ik heb nu een poosje met een lage gevoeligheid gespeeld maar dit gaat ten koste van mijn reactie en snelheid om op iemand te gaan richten of ook me snel op zij te draaien. Tegen de pro's is dan al helemaal niets te doen.
Nu gebruik ik voor alles zo'n 2 cm en ik ben weer de winnaar, ook van de pro's die een lage gevoeligheid gebruiken.
Hoe weet je nou of iemand pro is :P
Op medium/long range maak ik echt meer kans om te winnen dan jij.
Alleen als ik je per toeval tegenkom zal jij sneller kunnen reageren, dit gebeurt echter zelden.
BF heeft niet zozeer te maken met reactie maar meer met overzicht/inschatten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redje schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:14:
[...]

Hoe weet je nou of iemand pro is :P
Op medium/long range maak ik echt meer kans om te winnen dan jij.
Alleen als ik je per toeval tegenkom zal jij sneller kunnen reageren, dit gebeurt echter zelden.
BF heeft niet zozeer te maken met reactie maar meer met overzicht/inschatten etc.
Als ik jou niet door heb indd wel ja je bent dan ook vast een sniper? Ik merk wel dat je in bf vooral het spel
moet spelen en niet helemaal alleen gaan kloten behalve als sniper heel ver weg.
Iemand is een pro die gewoon een van de betere spelers is die gewoon goed is in het spel uitvoeren in team verband en als nog heel veel kills maakt en weinig deads heeft.

Ik kan er echt niet in komen dat mensen met een lage gevoeligheid spellen want na mijn idee kun je dan niet snel genoeg reageren. Als je 1 kogel mist of een paar dan ben je door en zit je met je reactie snelheid.
Hoeveel mensen gebruiken nu een lage gevoeligheid of een hoge. Een polletje zou leuk zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
Van top-spelers gebruikt vrijwel iedereen een sens hoger dan 15cm/360. Bij de gemiddelde speler zal dat vaak wel lager liggen.

Snel reageren ligt trouwens vooral aan je reactievermogen. De tijd die je verliest met het verder bewegen van je hand is verwaarloosbaar, zeker als je de betere precisie en goede map awereness meerekent.

Maar om weer ontopic te gaan: Skyrim heeft ook mouse acceleration ingebouwd. Je kunt het wel aanpassen door in de config file bMouseAccelleration naar 0 te veranderen. Het blijft toch bizar dat de makers dat niet gewoon bij de controll options zetten, zeker omdat de mogelijkheid al bestaat en er zelfs een optie voor "invert x" is.

[ Voor 4% gewijzigd door RaCio op 15-11-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaCio schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:52:
Van top-spelers gebruikt vrijwel iedereen een sens hoger dan 15cm/360. Bij de gemiddelde speler zal dat vaak wel lager liggen.

Snel reageren ligt trouwens vooral aan je reactievermogen. De tijd die je verliest met het verder bewegen van je hand is verwaarloosbaar, zeker als je de betere precisie en goede map awereness meerekent.

Maar om weer ontopic te gaan: Skyrim heeft ook mouse acceleration ingebouwd. Je kunt het wel aanpassen door in de config file bMouseAccelleration naar 0 te veranderen. Het blijft toch bizar dat de makers dat niet gewoon bij de controll options zetten, zeker omdat de mogelijkheid al bestaat en er zelfs een optie voor "invert x" is.
Nee die top spelers gebruiken ook gewoon 0-3cm/360 anders zijn ze niet snel genoeg geven ze toe
Ze kunnen zeg maar veel sneller op hun punt zijn dan bij 4+cm .
Heb hier over al een aantal pro's gesproken. Sommigen gebruiken zelf maar enkele milimeters naar rechts links boven of opzij te bewegen.
In de tijd van DFBHD zat ik in een pro team en won echt bijna alles.op high sence al mijn maten gebruiken niet onder de 4 cm voor een 360

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

furby-killer schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:22:
Hoe is het jezelf met een handicap op zadelen door je dpi te veranderen zodat je als tank driver net zo snel kan draaien als wanneer je infanterie speelt? Onafhankelijk van of je normaal met hoge of lage sensitivity speelt kan je toch echt op geen enkele manier zeggen dat het een nadeel is dat je een gelijke cm/360 kan instellen in een tank turret tov rondlopen. Heb je uberhaupt weleens in een BF3 tank gezeten?
De draaisnelheid van een tankturret is gewoon een programmeer fout, zover ik weet heeft namelijk op de console de turret een vaste maximale draaisnelheid, hoe hoog je sensitivity (of welke optie daarvoor ook dient) stelt, de draaisnelheid veranderd daardoor niet.

Kan je eigelijk niet negatieve mouse acceleration 'elimineren' door positieve acceleration toe te passen in je muis software?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio

SinergyX schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:58:

[...]

De draaisnelheid van een tankturret is gewoon een programmeer fout, zover ik weet heeft namelijk op de console de turret een vaste maximale draaisnelheid, hoe hoog je sensitivity (of welke optie daarvoor ook dient) stelt, de draaisnelheid veranderd daardoor niet.

Kan je eigelijk niet negatieve mouse acceleration 'elimineren' door positieve acceleration toe te passen in je muis software?
Je kunt bij bf3 ook op c drukken om 3rd person te gaan, dan draait de loop ook 2 keer zo snel als in first person.

De negative acceleratie bij bf3 is trouwens meer een bug dan het tegenovergestelde van hoe positieve acceleratie werkt. Soms verlies je wel 75% van je input op een snelle draai, dat kun je helaas dus niet compenseren met postitieve accleratie.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:57:
[...]

Nee die top spelers gebruiken ook gewoon 0-3cm/360 anders zijn ze niet snel genoeg geven ze toe
Heb hier over al een aantal pro's gesproken. Sommigen gebruiken zelf maar enkele milimeters naar rechts links boven of opzij te bewegen.
In de tijd van DFBHD zat ik in een pro team en won echt bijna alles.op high sence al mijn maten gebruiken niet onder de 4 cm voor een 360
Met pro's bedoel ik de top spelers (als in: objectief de beste ipv "ik ben supergoed!!11") in grotere competitieve shooters zoals quake, cs, tf2 en cod4. Bij quake zitten zo goed als alle top spelers boven de 20cm/360 (soms met lichte acceleratie). Cs en cod4 spelers gebruiken vaak nog meer cm/360 dan quake omdat snel draaien minder belangrijk is wegens map opzet en locational damage. Bij tf2 hangt het van de classen af, maar vrijwel elke top speler zit boven 15cm/360 en de meeste scouts boven 25cm/360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:57:
[...]

Sorry, maar ik denk dat jij toch een andere definitie van pro aanhoud. Wij hebben het hier over het niveau f0rest, Heaton, cooller, Rapha etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze verteld dat ze zo'n trage bewegings baan gebruiken?
Zijn daar bronnen van, dat hun vertellen hoe ze met hun muis spelen qua instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Ik speel trouwens assault met 21cm/360 in BF3.
Met 3cm voor een 360 overshoot je je target heel vaak.
Met meer cm/360 ben ik in theorie trager dichtbij maar als je map awareness prima is maakt dat niet veel uit.
Plus als je in je rug wordt geschoten win je dat toch al niet meer.

Top Quake spelers:
Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/8121/accuracy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 15:21
Het is enigzins offtopic maar ik wil graag referentie materiaal. Acceleratie is aanzienlijk duidelijker zeker tov sens door dit topic.

Maar ik neem een ander probleem waar, een vorm van aliasing, als je een muis beweegt in windows zie je dat de mouse pointer een trappetje volgt mijn inziens een afronding van coordinaten ongelijk aan pixel resolutie en een vorm van aliasing.

Met uitrichten een vervelende eigenschap en bij hoge sens heeft dit veel meer invloed lijkt me.
Met acceleratie zou die fout versterkt kunnen worden.Een van de vervelende aspecten is dat er soms drie/vier software lagen de instellingen beinvloeden. Windows settings, muis eigen software en de game (en eventueel de muis firmware).

Nemen jullie dit ook waar? ( ik heb dit bij verschillende muizen en operating systems waargenomen.)

Ik heb nu het bf3 effect zitten bekijken YouTube: BF3 Mouse Stutters en begin te twijfelen of het ook niet een acceleratie probleem is.

Als ik 45 graden beweeg lijkt het toch op aliasing volgend pad dus alsof de muis een lijn volgt die trapsgewijs loopt. jaggies/aliasing Wikipedia: Aliasing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redje schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:29:
Met meer cm/360 ben ik in theorie trager dichtbij maar als je map awareness prima is maakt dat niet veel uit.

Top Quake spelers:
[afbeelding]
Ik speel asult met 3cm/360 en overshoot mijn target niet heel vaak. Ik denk dus dat het gewenning is.
Je kan het aanleren met 3cm of aanleren met 30cm ik zelf hou van een stille hand en daar mee ben ik het nauwkeurigst. Als ik dit een poosje doe met 30cm ben ik daar mee het nauwkeurigst

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

EnderQ schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:17:
Het is enigzins offtopic maar ik wil graag referentie materiaal. Acceleratie is aanzienlijk duidelijker zeker tov sens door dit topic.

Maar ik neem een ander probleem waar, een vorm van aliasing, als je een muis beweegt in windows zie je dat de mouse pointer een trappetje volgt mijn inziens een afronding van coordinaten ongelijk aan pixel resolutie en een vorm van aliasing.

Met uitrichten een vervelende eigenschap en bij hoge sens heeft dit veel meer invloed lijkt me.
Met acceleratie zou die fout versterkt kunnen worden.Een van de vervelende aspecten is dat er soms drie/vier software lagen de instellingen beinvloeden. Windows settings, muis eigen software en de game (en eventueel de muis firmware).

Nemen jullie dit ook waar? ( ik heb dit bij verschillende muizen en operating systems waargenomen.)

Ik heb nu het bf3 effect zitten bekijken YouTube: BF3 Mouse Stutters en begin te twijfelen of het ook niet een acceleratie probleem is.

Als ik 45 graden beweeg lijkt het toch op aliasing volgend pad dus alsof de muis een lijn volgt die trapsgewijs loopt. jaggies/aliasing Wikipedia: Aliasing
Dit behoort volgens mij tot de categorie van 'mouse prediction'. Hierbij ' voorspelt' en past de muis dus de input aan. Meeste duidelijke voorbeeld is het tekenen van rechte lijnen of cirkels in paint. Hierbij zal het opvallen dat met bijna alle muizen je keurige rechte lijnen kan tekenen en dat de uiterste punten van cirkels ook mooi recht worden.

Veel muizen hebben dit dus.

http://phoon.us/mouse/#prediction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 15:21
Dit behoort volgens mij tot de categorie van 'mouse prediction'. Hierbij ' voorspelt' en past de muis dus de input aan. Meeste duidelijke voorbeeld is het tekenen van rechte lijnen of cirkels in paint. Hierbij zal het opvallen dat met bijna alle muizen je keurige rechte lijnen kan tekenen en dat de uiterste punten van cirkels ook mooi recht worden.

Veel muizen hebben dit dus.

http://phoon.us/mouse/#prediction
Fijn ik heb toevallig ook de m518 (oud) en dit prediction fenomeen zie ik ook bij de logitech g500 :( tov 518.
Vervelend genoeg doen ze allebij aan traplopen en niet netjes 45 graden, wat volgens toch een vorm van aliasing of acceleratie invloed is.

Ik ga zelf nog even research doen. Met die mouse recorder zie ik een vermenigvuldigings faktor van de mouse movement naar de mouse pointer movement.

[ Voor 9% gewijzigd door EnderQ op 19-11-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
EnderQ schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:51:
[...]

Fijn ik heb toevallig ook de m518 (oud) en dit prediction fenomeen zie ik ook bij de logitech g500 :( tov 518.
Vervelend genoeg doen ze allebij aan traplopen en niet netjes 45 graden, wat volgens toch een vorm van aliasing of acceleratie invloed is.

Ik ga zelf nog even research doen. Met die mouse recorder zie ik een vermenigvuldigings faktor van de mouse movement naar de mouse pointer movement.
Met een G500 kan je dat uitzetten in de setpoint driver met een Mx518 zit anglesnapping in de sensor.
Ik heb beide en merk verder geen rare dingen. Let wel op dat je drivers etc. goed instelt.
Windows dus op default etc voor een optimale 1:1 mapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Hoe zou hij 45 graden anders dan een trappetje moeten doen? Tuurlijk is dat een vorm van aliasing, maar daar kan je verder weinig aan doen, zou in principe kunnen gemaakt worden dat je onder de moterkap nauwkeuriger kan mikken dan een enkele pixel, maar uiteindelijk zal je op je scherm altijd een trappetje krijgen, tenzij je exact 45 graden doet, en dat kan een mens gewoon niet.

En zelfs als je exact 45 graden doet dan houdt je het nog steeds als hij onder de moterkap het nauwkeuriger doet dan per pixel. Stel je voor dat je pointer op een pixel staat, maar eigenlijk zit hij in de linkerbovenkant van die pixel, en je gaat een schuine lijn naar rechtsboven maken. Als eerste verlaat hij dan de pixel aan de bovenkant, dus ga je een pixel omhoog, daarna aan de rechterkant, dus dan ga je een pixel naar rechts. Oftewel je trappetje heb je dan alweer.

Normaal heb je volgens mij gewoon 1 op 1 mapping, dus dan is het gewoon of je muis sensor eerst doorgeeft dat hij omhoog is gegaan, of dat hij eerst doorgeeft of hij naar rechts is gegaan, en dat ligt dan ook weer aan je beginpunt en hoe exact je die 45 graden maakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 19-11-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:21:
[...]
Ik speel asult met 3cm/360 en overshoot mijn target niet heel vaak. Ik denk dus dat het gewenning is.
Je kan het aanleren met 3cm of aanleren met 30cm ik zelf hou van een stille hand en daar mee ben ik het nauwkeurigst. Als ik dit een poosje doe met 30cm ben ik daar mee het nauwkeurigst
Feit blijft alleen 30cm is nauwkeuriger, mijn assault accuracy ligt tussen de 21-23% met BF3.
Van dichtbij kan je snel draaien en wat sproeien maar nauwkeurig snipen lijkt me niet je skipt gewoon pixels zo snel of je moet 0,1mm kunnen bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Redje schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:29:

Top Quake spelers:
[afbeelding]
Overigens is dat allemaal positieve acceleratie.

De patch voor BF3 is trouwens onderweg, maar voorlopig laat ik 'm in het lijstje staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:29:
[...]
De patch voor BF3 is trouwens onderweg, maar voorlopig laat ik 'm in het lijstje staan.
Ik ben best wel gewend geraakt aan no accel en 21cm/360 in BF3 :)
Normaal is het ~50cm/360 + low accel maar door de neg. accel moest ik wat doen om het speelbaar te maken.
Maar even kijken wat ik na de patch ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redje schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:42:
[...]

Feit blijft alleen 30cm is nauwkeuriger, mijn assault accuracy ligt tussen de 21-23% met BF3.
Van dichtbij kan je snel draaien en wat sproeien maar nauwkeurig snipen lijkt me niet je skipt gewoon pixels zo snel of je moet 0,1mm kunnen bewegen.
Ik kan indd met heel weining mm rustig bewegen dan. Met snipen is het wel iets moeilijker maar nog altijd goed te doen. De snelheid is hier bij ook handig want als je eenmaal mis heb geschoten gaat het soldaatje weg rennen en dan kan ik hem nog altijd snel voor zijn. 3cm is net zo nauwkeurig alleen met je er strakker op gaan letten om nauwkeurig te zijn, de kans is groter om sneller fouten te maken waar dat is aan te leren om het als nog goed te doen.

Red hoe heet jij in bf3 kunnen we een keer kijken wie sneller is haha.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 10:21:
[...]

Ik kan indd met heel weining mm rustig bewegen dan. Met snipen is het wel iets moeilijker maar nog altijd goed te doen. De snelheid is hier bij ook handig want als je eenmaal mis heb geschoten gaat het soldaatje weg rennen en dan kan ik hem nog altijd snel voor zijn. 3cm is net zo nauwkeurig alleen met je er strakker op gaan letten om nauwkeurig te zijn, de kans is groter om sneller fouten te maken waar dat is aan te leren om het als nog goed te doen.

Red hoe heet jij in bf3 kunnen we een keer kijken wie sneller is haha.
sh0rty_NL

Ik speel alleen niet op een vaste server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Niet online
Dit is gewoon niet waar.

Prima dat jij het fijner vind spelen maar ga niet beweren dat een hoge en lage sensitivity niet allebei hun voor- en nadelen hebben. Met een hoge sens kan je sneller omdraaien, met een lage sens kan je nauwkeuriger mikken. Dit is voor iedereen zo. Hoe dit voor een individu uitpakt hangt af van zijn speelkwaliteiten.

Mijn ervaring is dat aan de top het verschil niet wordt gemaakt door sneller te reageren maar door accurater te mikken. In het mikken zit dan ook de moeilijkheid, anders zou je alleen je sens te hoeven verhogen om sneller, en dus beter te worden. Zo werkt het gelukkig niet.
Pagina: 1 2 Laatste