Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Hey, ik weet dat het misschien stom is, maar. Ik heb een Macbook Pro 2011 met een i5 processor. Een prima processor enzo. Ik speel sommige spellen zonder problemen met bootcamp (windows) maar games als minecraft vol met blokken, draait hij niet goed. Iemand weet hoe ik dit op kan lossen? vind het namelijk vrij irritant dat ik niet eens Minecraft kan spelen. En werken die game boosters ook?

verplaats maar als ik fout zit.

Gr,
LaK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:29
Minecraft is een slecht voorbeeld, omdat het vooral een CPU intensief spel is en via Java draait (waardoor het zeker niet zo snel kan zijn als wanneer het fatsoenlijk in C++ is geschreven).

Die zogenaamde game boosters zorgen er voornamelijk voor dat zoveel mogelijk achtergrond programma's worden afgesloten om zoveel mogelijk RAM en CPU cycles vrij te maken. Als je een beetje snapt wat de belangrijke programma's zijn, kun je dit prima zelf in Task Manager....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Dus in principe moet ik het gewoon negeren zeg maar, die Minecraft laggs, want ik heb 16fps meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:29
Dat is ongeveer vergelijkbaar met mijn laptop. Het ligt gewoon aan Minecraft zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Er zijn mods voor een betere performance.

http://www.minecraftforum...d2-fps-boost-hd-textures/

Volgens de poll moet je dus zeker even OptiFine proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
lage FPS is niet per se Lag; in het geval van minecraft heet dat gewoon slecht programmeer werk (om niks te spreken over de overhead van java)

misschien es handig om iets van een benchmark tool te gebruiken, kijken wat daar uit komt? en dit dan te vergelijken met een van de vele online lijsten van benchmarks
Pagina: 1