Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb een probleem
mijn moederbord onthoud de tijd niet meer na het opnieuw opstarten is de tijd weer terug gezet naar 2009
en ja ik heb het batterijtje al vervangen op het moederbord maar doet nog steeds hetzelfde is dit op te lossen of moet ik een nieuw moederbord kopen het probleem kwam toen ik een lan kaart in staleerde die er voor heen niet inzat .

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

staat je cmos jumper goed? of haal je het stroom van je pc af als je hem aflsuit? de oude moederborden hebben dat probleem wel eens.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Om welk moederbord gaat het? Heb je de goede batterij geplaatst?

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een medion pc die ik heb geupgrade en waarvan ik de voeding en de video kaart vervangen heb ik ging van een 400 watt naar een 600 watt voeding en van een ati radeon hd 5670 naar een asus eah 6850
lan kaart er in geplaast en het moeder bord heet ms-7646
en omdat ik een medion pc heb kan ik niet teveel in de bios tijd kan ik wel

wat is een cmos jumper ?? en ik laat stroom gewoon op pc staan

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
In je pc zit een klein zwart vierkant gevalletje waarmee je de bios kunt resetten als je de batterij en spanning eraf haalt. Zoek eens naar dit: http://2.bp.blogspot.com/...85k/s1600/bios-jumper.jpg of iets vergelijkbaars.

Als je die gevonden hebt, trek dan eerst de stekker eruit en haal de batterij uit je moederbord. Zet dan de jumper op pin 2/3 en laat die daar een 20 seconden staan. Verzet daarna de jumper weer, doe de batterij er terug in en steek de stekker in. Bekijk nu het resultaat in de bios en probeer of de tijd nu wel blijft staan.

PS. iets meer gebruik van hoofdletters, punten en komma's leest wat gemakkelijker...
Zoals Herman Finkers al zei: Het onjuiste gebruik van komma's en letters, maakt van Jezus nog een ketter...

Verwijderd

Leest:
http://www.medionowners.be/downloads/0MB_MS7646%5B1%5D.pdf
en:
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=20304
PS. iets meer gebruik van hoofdletters, punten en komma's leest wat gemakkelijker...
Zoals Herman Finkers al zei: Het onjuiste gebruik van komma's en letters, maakt van Jezus nog een ketter...
Bekijk de gegevens van TS even, hij is dyslectisch.....

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 09:30:
Bekijk de gegevens van TS even, hij is dyslectisch.....
Excuses, maar een hoofdletter kan er toch wel vanaf? Sorrie als ik wat stoms vraag...

Verwijderd

Bartjezz schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:57:
[...]

Excuses, maar een hoofdletter kan er toch wel vanaf? Sorrie als ik wat stoms vraag...
Is ook niet bedoeld als aanmerking maar als opmerking, wat voor ons gesneden koek is (normaliter gesproken), is voor hem een stuk lastiger.
offtopic:
Is ervaringsdeskundige op een ander gebied :)

Verwijderd

Topicstarter
Presies Maar HoofdLetters Kunnen Nog wel Maar Had even Haast (moest kranten brengen :D) Dus dacht ik post even snel :D
Pagina: 1