Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remote Desktop Windows

Pagina: 1
Acties:

• Bart Giesen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik heb een laptop waar Windows 7 Enterprise op staat. Hierop is 1 gebruiker aangemaakt en is Admin (lid van Admin / Remote Desktop). Ik heb aangevinkt 'Allow connections from computers running any version of remote desktop'. Dit moet mijn inziens dus goed staan.

Wanneer ik vanuit mijn Windows XP desktop, welke in hetzelfde netwerk staat een Remote Dekstop connectie opzet naar de Windows 7 laptop, gaat dit prima.

Wanneer ik van buitenaf (in dit geval ook via een Windows XP dekstop) een Remote Desktop wil opzetten, krijg ik het inlogscherm (echter staat er ipv enkel mijn naam of een keuze 'andere gebruiker' + mijn naam).
Wanneer ik 100000% het juiste wachtwoord invoer, prompt Windows 7 me dat de juiste gebruikersnaam of wachtwoord moet invoeren!

Wat zie ik nou helemaal over het hoofd. Ben vrij nieuw met Windows 7...

• Vixus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-04-2022
Numlock of Capslock misschien aan of uit?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Moet je niet zoiets gebruiken: \\servername\username ??

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-11 21:46
Hmm, heb dit ook gehad, oplossing voor mij was om in het opgeslagen .RDP bestand de gebruiker weg te halen.

evt. kun je de oplossing hierboven ook nog proberen, zou m ook zomaar kunnen zijn.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Volgens mij als het een lokale gebruikers is op Windows 7 moet je eerst de computernaam en daarna de gebruikersnaam. Zo:
code:
1
computernaam\gebruikersnaam

Been there done that ;) :P

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
.\gebruikersnaam moet ook werken ;)

Maar wat ik ook nog toe wil voegen is dat de toetsenbordinstellingen (landinstellingen) misschien niet goed staan. Druk eens alt-shitft om te switchen tussen de instellingen en type het dan opnieuw. Vul om te testen eens het wachtwoord als gebruikersnaam in, zodat je kan zien wat je typt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:48
moet je niet met \\computernaam\gebruiker inloggen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

UNC pad? Wat is dat nou weer voor onzin.

domain\user of hostname\user. Standaard NTLM logon.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1